מנכ"לית בנק ישראל החדשה: שולמית גרי ממכון וייצמן

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הודיע היום על שני מינויים בכירים של נשים בבנק ישראל • מנכ"לית מכון וייצמן מונתה למנכ"לית הבנק וראש אגף האסטרטגיה ברשות החשמל מונתה לתפקיד החדש של מנהלת מחלקת תקשורת והסברה

שולמית גרי / צילום: איתי בלסון, מכון ויצמן למדע
שולמית גרי / צילום: איתי בלסון, מכון ויצמן למדע

שני מינויים בכירים של נשים בבנק ישראל: מנכ"לית מכון וייצמן מונתה למנכ"לית הבנק וראש אגף האסטרטגיה ברשות החשמל מונתה לתפקיד החדש של מנהלת מחלקת תקשורת והסברה.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הודיע היום על החלטתו למנות את שולמית גרי למנכ"לית בנק ישראל. גרי תיכנס לתפקיד בסוף החודש עם סיום תפקידו של המנכ"ל היוצא חזי כאלו. הנגיד קיבל את ההחלטה לאחר שראיין מספר מצומצם של מועמדים שהועברו לבחינתו על ידי ועדת האיתור שבראשות המשנה לנגיד אנדרו אביר.

גרי שימשה עד לאחרונה מנכ"לית וסגנית נשיא למנהל וכספים במכון וייצמן למדע. בבנק ישראל ציינו כי במסגרת תפקידה ניהל גרי תקציבים משמעותיים והובילה פרויקטים גדולים בתחומי התשתיות והבינוי, הרכש, ההתייעלות וההמשכיות העסקית. קודם לכן שימשה גרי כיועצת המשפטית של מכון וייצמן, לאחר שהקימה את הלשכה המשפטית במכון ולפני כן שימשה כעורכת דין בתחום המסחרי אזרחי במשרדי עורכי דין ובשוק הפרטי.

בנוסף הודיע בנק ישראל על מינויה של נורית פלתר איתן לתפקיד מנהלת מחלקת תקשורת, הסברה וקשרי קהילה של הבנק מדובר בתפקיד חדש שנוצר בעקבות יישום התכנית האסטרטגית שהוביל ירון. על-פי הודעת הבנק התפקיד יאגד את כל משאבי ההסברה של הבנק תחת מערך ארגוני וניהולי אחד, בדומה למקובל בבנקים מרכזיים מתקדמים בעולם. על-פי ההודעה "מסגרת כזו תסייע לתיאום, תיזמון ותיעדוף כלל פעולות ההסברה, ובהנגשת המידע שבנק ישראל מעמיד לרשות הציבור לכלל קהלי היעד של הבנק, תוך תמיכה בשיח כלכלי ציבורי מושכל ומבוסס עובדות, נתונים וניתוחים כלכליים.

נורית פלתר איתן/ צילום: רשות החשמל
 נורית פלתר איתן/ צילום: רשות החשמל

פלתר איתן כיהנה בתפקידה האחרון כראש אגף אסטרטגיה ברשות החשמל. במסגרת זו הובילה את התקשורת הפנים והחוץ ארגונית של הרשות, והייתה אחראית על הקשרים הבינלאומיים , קשרי הממשל והאחריות התאגידית של הרשות. לפני תפקיד זה שימשה ככתבת כלכלית ופוליטית במספר כלי תקשורת.