קנביט-תיקון עולם חתמה על הסכם עם סופר פארם המוערך במעל 100 מיליון שקל

על פי ההסכם תיקון עולם תספק לסופר פארם מוצרי קנאביס רפואי וגם שירותי ייעוץ לרוקחים ולמטופלים, סדנאות והכשרות שונות לרוקחים

אבינועם ספיר / צילום: חן גלילי
אבינועם ספיר / צילום: חן גלילי

כשנה לאחר שחברת קנביט הבורסאית חתמה על מזכר ההבנות לרכישת חברת הקנאביס הותיקה תיקון עולם, חוזרת תיקון עולם ליצור בתפוקה מלאה. זאת, בעקבות חניכת המפעל של החברה באתר ציפורית, אשר בו יעובדו מוצרי הקנאביס מחוות תיקון עולם בכפר יהושע ומחוות קנביט באזור ים המלח. עד היום נארזו מוצרי החברה במפעל בזלת. ההפצה של מוצרי קנביט תיקון עולם תבוצע דרך ס.ל.א.

במקביל הודיעה תיקון עולם-קנביט כי חתמה על הסכם למכירת הסחורה שלה לרשת סופר פארם במסגרת הסכם בהיקף של 100 מיליון שקל למשך שלוש שנים. על פי ההסכם תיקון עולם תספק לסופר פארם מוצרי קנאביס רפואי וגם שירותי ייעוץ לרוקחים ולמטופלים, כולל שירות הגעת אחות מוסמכת לבית המטופל, וסדנאות והכשרות שונות לרוקחים.

תיקון עולם הייתה חלוצת תחום הקנאביס בישראל, בניהולו של צחי כהן, וגם החברה הראשונה שהתרחבה לפעילות בחו"ל, כאשר מכרה את הידע שלה בתחום בתמורה לשותות בחברות קנאביס ברחבי העולם. אולם, בשנה שעברה, משרד הבריאות עצר חלק מפעילותה, תחילה בשל בדיקת בקרת איכות בה לא עמדה, ואחר כך אחרי שמחסום זה הוסר, שוב הוקפאה פעילותה בשל קשריו לכאורה של בעלי החברה, צחי כהן, עם גורמים עבריניים. אף שהקשר לא הוכח, חייב בית המשפט על בסיס מידע מודיעיני שהגיע לידיו, את כהן למכור את החברה. קנביט הבורסאית, שהייתה בתהליכי הקמת פעילות קנאביס משלה אולם מוצריה עוד לא היו בשוק, רכשה את תיקון עולם ב-23 מיליון דולר ו-5% ממניות החברה הממוזגת (עם אופציה לתשלום נוסף מבוסס הצלחה בהמשך).

מאז השלמת רכישת תיקון עולם, איבדה מניית קנביט כ-46% מערכה. היום עולה מניית החברה 7.5%, ותיקון עולם קנביט נסחרת לפי שווי של 162 מיליון שקל.

במחצי הראשונה של השנה רשמה תיקון עולם-קנביט הכנסות של כ-10 מיליון שקל והפסד של 13 מיליון שקל.

כמחצית מהסניפים הפיזיים בהם אפשר לקנות קנאביס רפואי: סופר פארם

סניפי סופר פארם מהווים כמחצית מהסניפים הפיזיים בהם אפשר לקנות היום קנאביס רפואי, כאשר יתר הסניפים הם בתי מרקחת פרטיים או רשתות קטנות. מספר חברות כבר הודיעו על הסכמים עם סופרפארם, ביניהן BOL (שבעלי סופר פארם ליאון קופלר הוא משקיע בה), קנדוק ויוניבו.

בגלל קוטן הכספת שבה אפשר לאחסן קנאביס בבתי המרקחת, ישנה מגבלה של מספר החברות אשר יכולות למכור את מוצריהן בכל נקודת מכירה, מצב שלכאורה מעביר כוח רב במו"מ לבתי המרקחת ובמיוחד לרשת החולשת על מחצית מהשוק, כמו סופר פארם. אולם, עמדת כוח זו נשחקה מעט בשנה האחרונה שבה היה מחסור בקנאביס, ומי שיכל לספק את החומר הרצוי על ידי הציבור יכל להשפיע גם על התנאים. תיקון עולם הוא מותג אהוד בקרב הציבור הישראלי, אם כי כעת יעמוד למבחן מחודש מול מוצרים חדשים וגם מול מוצרי היבוא של חלק מהחברות, שחלקם הם מותגים חזקים בחו"ל.

אבינועם ספיר, לשעבר בכיר בטבע והיום מנכ"ל תיקון עולם קנביט, אמר היום כי: "מדובר בהסכם אסטרטגי מהותי עבור החברה, אשר מקרב אותה שוב למקומה המרכזי כשחקנית מובילה בשוק הקנאביס הרפואי בישראל. אנו גאים על הבעת האמון לה זכינו מראשי סופרפארם, אשר הכירו באיכות המוצרים וביכולות המו"פ של תיקון עולם-קנביט. הסכם זה, בשילוב עם החזרה לייצור מלא יסייע לתנופת הצמיחה מחדש של החברה. בכוונתנו להמשיך במהלכים עסקיים נוספים בחודשים הקרובים, במטרה להביא למטופלינו מוצרי קנאביס רפואי בסטנדרטים הגבוהים ביותר".

ספיר ציין כי מפעל הייצור של תיקון עולם-קנביט בציפורית יכול ליצר 26 טון תפרחות ו-2 טון תמציות שמני קנאביס בשנה, ובהקמתו הושקעו מעל 50 מיליון ש"ח. החברה פועלת על מנת להכשיר את המפעל גם לעמידה בתקן EU-GMP לצורך ייצוא למכירת מוצרי קנאביס רפואי, בכפוף לקבלת היתר ייצוא ממשרד הבריאות. במסגרת ההסכם עם תיקון עולם העולמית, רשאית תיקון-עולם קנביט לייצא את מוצריה לגרמניה, אוסטריה ושוויץ, וכבר שריינה הסכם הפצה עם חברת התרופות FETTE PHARMA.