סטארט-אפ הסייבר הישראלי פסייסיס גייס 25 מיליון דולר

הסטארט-אפ, המפתח בדיקות חדירות אוטומטיות לזיהוי חולשות בהגנות של ארגונים, גייס עד היום 40 מיליון דולר • סיבוב ההשקעה הנוכחי הובל על ידי קרן אינסייט פרטנרס

מימין: אריק ליברזון, מייסד שותף ו-CTO, ואמיתי רצון, מנכ"ל פסייסיס / צילום: דורון לצטר
מימין: אריק ליברזון, מייסד שותף ו-CTO, ואמיתי רצון, מנכ"ל פסייסיס / צילום: דורון לצטר

הסטארט-אפ פסייסיס (Pcysys), המפתח בדיקות חדירות אוטומטיות לזיהוי חולשות בהגנות סייבר של ארגונים, הודיע היום (ד') על גיוס של 25 מיליון דולר במסגרת סבב B. מערכת PenTera שפיתחה פסייסיס מזהה מראש את הליקויים שיש בהגנות ארגונים כדי לחסן אותם מהתקפות סייבר עתידיות.

סיבוב ההשקעה הובל על ידי קרן אינסייט פרטנרס האמריקאית, אחת המשקיעות הבולטות בתעשיית ההייטק הישראלית בשנים האחרונות. בסיבוב ההשקעה השתתפו גם המשקיעים הקיימים של החברה - קרן AWZ Ventures, שהוקמה בקנדה על ידי ירון אשכנזי, לשעבר איש אבטחה בשב"כ, וענקית ההשקעות בלקסטון. כל ההון שגויס יוזרם לתוך החברה. בפסייסיס לא חשפו לפי איזה שווי בוצעה ההשקעה.

170 לקוחות ב-18 מדינות 

פסייסיס הוקמה בסוף 2015 על ידי אריק ליברזון ואריק פיינגולד. ליברזון השתחרר זמן קצר קודם לכן משירות קבע בצה"ל, שבו שימש בתפקיד ראש קבוצת לוחמת מחשבים ביחידה מסווגת וניהל צוות של האקרים שבדק את הגנות הסייבר של המערכות הצבאיות. במהלך השירות ליברזון חשב על הרעיון להפוך את בדיקות החדירות לאוטומטיות במקום ידניות, כדי לחסוך במשאבים וכוח אדם.

בשלב הפרה-סיד גייסה פסייסיס 600 אלף דולר מחברים ומשפחה. בנובמבר 2019 גייסה החברה 4.25 מיליון דולר בסבב A מקרנות AWZ Ventures ובלקסטון, כך שבסך הכל גייסה החברה עד היום 40 מיליון דולר.

ליברזון כיהן כמנכ"ל החברה עד פברואר 2018, אז מונה במקומו אמיתי רצון שהגיע מחוץ לחברה, וכיום הוא משמש כ-CTO. המייסד השני פיינגולד מכהן כיו"ר החברה. פסייסיס מעסיקה 60 עובדים, מתוכם 40 בישראל. על רקע הגיוס הצהירה החברה כי היא מתכוונת לגייס 80 עובדים נוספים עד סוף 2021, כ-70% מתוכם בישראל.

בחברה לא מסרו את ההכנסות השנתיות וציינו רק כי אלו עומדות על מעל 10 מיליון דולר. לפי פסייסיס, לחברה יש 170 לקוחות ב-18 מדינות, ביניהם שופרסל, חברת החשמל ואלקטרה בישראל, לצד בתי חולים וחברות תקשורת בעולם. 90% מהמכירות של החברה נעשות דרך מפיצים ברחבי העולם והשווקים הגדולים ביותר של פסייסיס הם ארה"ב ובריטניה.

לדברי ליברזון, הצוות בחברה מורכב מהאקרים תוקפים מנוסים, חלקם יוצאי יחידות מסווגות בצה"ל, ומפתחים שמנסים להמיר את הידע שלהם לתוכנה. "המטרה שלנו היא לא לעשות סימולציה אלא לתקוף את מערכות הארגון ממש כמו שתוקף אמיתי מוכשר יעשה זאת. תוקף אמיתי לא מעוניין להגיע לדברים קטנים, אלא שואף להגיע לנכסים איכותיים של הארגון ולכן גם אנחנו מתמקדים בדברים מאוד עסיסיים, למשל להשתלט על מכונות קצה של משתמשים, לקחת מידע, להגיע לדאטה סנטר, לעשות מניפולציות ברשת".

"הקשר עם אינסייט פרטנרס התחיל לפני שנתיים וחצי. הם עקבו אחרינו והתחברו אלינו כי המוצר שלנו פותר בעיה אמיתית. אין חברה בתחום שלנו שלא רוצה שאינסייט תשקיע בה, ממש כמו שחברות המפתחות תוכנות אנטרפרייז חלמו על השקעה מקרן סקויה לפני עשר שנים", אומר המנכ"ל רצון. לדבריו, "עם המכפילים בעולמות הסייבר, אנחנו רואים את עצמנו בעתיד בתור חברה ששווה כמה מיליארדי דולר וזה לא חלום באספמיה".