"חברות מבינות היום שלא חייבים לגייס עובדים שגרים קרוב"

הסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי דיל מפתח פלטפורמה לתשלומי שכר לעובדים שכירים ופרילנסרים במדינות אחרות • דיל הודיעה על גיוס 30 מיליון דולר בהובלת ספארק קפיטל 

דיל (Deel), סטארט-אפ ישראלי-אמריקאי שפיתח פלטפורמה לתשלומי שכר לעובדים שכירים ופרילנסרים במדינות אחרות, הודיע היום (ד') על גיוס של 30 מיליון דולר במסגרת סבב B. הגיוס הובל על ידי הקרן האמריקאית ספארק קפיטל. דיל לא חשפה לפי איזה שווי בוצע הגיוס.

סבב הגיוס הנוכחי מגיע ארבעה חודשים לאחר שהחברה גייסה 14 מיליון דולר בסבב A בהובלת קרן אמריקאית מפורסמת אחרת אנדרסן הורביץ.

"אנחנו גדלים מהר ורוצים להשקיע יותר. קיבלנו הזדמנות לקבל השקעה מקרן מצוינת שמבינה את השוק ולקחנו אותה", אמר אלכס בואזיז, המנכ"ל והמייסד בשיחה עם "גלובס". "בגלל הקורונה אני ויסמין רזאבי מקרן ספארק, שהובילה את ההשקעה ויושבת בסן פרנסיסקו, מעולם לא נפגשנו פנים פנים מול פנים ואת כל התהליך עשינו בזום".

בואזיז (27), יליד צרפת, סיים לימודי תיכון בגיל 16, והשלים תואר ראשון בהנדסה סביבתית בטכניון ותואר שני ב-MIT. הוא הקים את החברה יחד עם היזמת הסינית שו וונג, אותה הכיר בלימודים ב-MIT, ואשר משמשת כ-Chief revenue officer בחברה.

"גם לי וגם לשותפה שלי היו סטארט-אפים קודמים ושנינו רצינו להעסיק חברים שלנו מרחבי העולם", מספר בואזיז על התגבשות הרעיון לחברה. "אז הבנו שאין בשוק פתרון טוב המאפשר לשלם לעובדים שכירים ועצמאיים במדינות אחרות".

הפלטפורמה של דיל מאפשרת גם להתאים את תלוש השכר למטבע ולרגולציה של המדינות בהן נמצאים העובדים. הפלטפורמה מבוססת על ספרייה עם תבניות מקומיות של חוזי העסקה בהם ניתן להשתמש כדי לגייס עובדים מרוחקים באופן חוקי ובזמן קצר.

במסגרת השירות של דיל, המעסיק יכול לשלם את השכר לעובדים דרך כרטיס אשראי, העברה בנקאית או דרך רשת המסלקה האוטומטית (ACH). העובד יוכל לקבל את כספו דרך חשבון פיוניר, פייפאל או העברה בנקאית.

לדברי בואזיז, "בזמן הקורונה בכל מקרה עובדים מרחוק והחברות מבינות שהן לא חייבות לגייס עובדים שגרים באותו המקום. כך במקום לשלם 20 אלף דולר בחודש למפתח אחד בסן פרנסיסקו אפשר לשכור באותו הסכום שני מפתחים בוגרי 8200 בישראל. זה הופך את הפלטפורמה שלנו ליותר רלוונטית".

החברה נוסדה בסוף 2018 ועברה דרך האקסלרטור הנחשב Y Combinator. ההשקעה הראשונה שקיבלה בגובה 300 אלף דולר בינואר 2019 היתה מ-Y Combinator ומקרן שרונה פרטנרס, שהקים איש העסקים היהודי-צרפתי, פיליפ בואזיז, אביו של אלכס בואזיז.

כיום מעסיקה דיל 36 עובדים, שליש מהם בישראל. בסך הכל פזורים עובדי החברה על 15 מדינות, אך דיל אינה מחזיקה משרדים קבועים כלשהם. החברה לא פרסמה את הכנסותיה אך מסרה שכיום היא תומכת במעל 500 לקוחות, רובם סטארטאפים, שמעסיקים עובדים ב-140 מדינות.

"התעניינתי בדיל מהרגע הראשון כמועמדת המתאימה ביותר לנצח בקטגוריה שהיא על סף צמיחה עצומה", אמרה יסמין רזאבי, שותפה בקרן ספארק. "המשוכות בפניהם עומדים מעסיקים בבואם להעסיק עובדים במדינות שונות עלולות להיות גבוהות עד כדי כך שלפעמים הם מוותרים על המועמד האידיאלי ומתפשרים על מי שקל להם יותר להעסיק. דיל מבטלת למעשה משוכות אלו".