מסמך פנימי של המשטרה: רפ"ק רוטנברג נחשף למידע בעניינו של נוני מוזס

על פי המסמך "התנהלה ביאח"ה מסוף שנת 2015 בדיקה בעניינו של ארנון (נוני) מוזס" • המסמך מוסיף כי "רב פקד רוטנברג ידע על הבדיקה ועל קיום חומרים שנגעו לה" • יחד עם זאת, על פי לוחות הזמנים לא סביר שמדובר בחקירת תיק 2000 • רוטנברג: "המסמך שבידיכם מכיל פרטים שגויים. עומד על כך שלא היה לי שמץ של מושג על קיומו של עניין משטרתי הנוגע למוזס"

 נוני  מוזס/ צילום: מגד גוזני
נוני מוזס/ צילום: מגד גוזני

מסמך שהגיע לידי "גלובס" חושף כי רפ"ק אבי רוטנברג נחשף במסגרת תפקידו כחוקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה לבדיקה פלילית שהתקיימה ביחידה בעניינו של מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. על פי המסמך "התנהלה ביאח"ה מסוף שנת 2015 בדיקה בעניינו של ארנון (נוני) מוזס, אחיה של גב' ג'ודי ניר מוזס". המסמך מוסיף כי "רב פקד רוטנברג ידע על הבדיקה ועל קיום חומרים שנגעו לה". יחד עם זאת, על פי לוחות הזמנים הללו, לא סביר מדובר בתיק 2000 (השיחות של מו"ל ידיעות אחרונות עם ראש הממשלה).

מוקדם יותר השבוע חשף עמית סגל בחדשות 12 כי רוטנברג לא דיווח על ניגוד העניינים הפוטנציאלי ועל קשריו עם ניר מוזס עד שהדבר נחשף על ידי מפקדיו.

עוד מתייחס המסמך לחקירת פרשת השחיתות בעיריית רמת גן. רפ"ק רוטנברג היה אחד החוקרים בתיק, ואילו נמרוד מוזס, בנה של ג'ודי, היה אחד החשודים. הפרשה נחקרה בשנים 2014-2015, ובסופו של דבר לא הבשילה לכתב אישום. ג'ודי, שהייתה קשורה לפרשה דרך בנה בכך שמימנה את פעילותו, לא נחשדה בתיק אולם זומנה למסור עדות בפרשה במקביל לניר. את העדות גבה לא אחר מאשר רפ"ק רוטנברג בדצמבר 2014.

אבי רוטנברג מסר בתגובה: "המסמך שבידיכם מכיל על פניו שורה של פרטים שאינם נכונים למשל תאריכי העדות במשטרה. לא נחשפתי לשום עניין הנוגע לנוני מוזס קודם להפיכת עניין חקירתו במשטרה לפומבי. עומד על כך שלא היה לי שמץ של מושג על קיומו של עניין משטרתי הנוגע לנוני מוזס".

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "בדיקת תיק 2000 החלה רק במהלך שנת 2016. הבדיקה שנערכה בשנת 2015 בעניינה מופיעה התייחסות במזכר, אינה קשורה בכל דרך שהיא לתיק 2000, שטרם בא לעולם. מעבר לשאלת מעורבותו של רוטנברג בתיק 2000 כאמור, נבחנו על ידי מח"ש ועל ידי המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), חשדות נוספים הקשורים אליו לאור הקשר לג'ודי ניר-מוזס. הבחינה שנערכה הביאה בסופו של דבר את המשנה לפרקליט המדינה למסקנה כי מעשיו של רוטנברג אינם מצדיקים פתיחה בחקירה פלילית.

"כל ההחלטות שהתקבלו בעניין זה נעשו על בסיס ניתוח משפטי ועל בסיסו בלבד, והאשמות השווא כאילו היו מעורבים בהן שיקולים פסולים, מופרכות מיסודן וחוטאות לאמת".

***גילוי מלא: טקסט זה ירד מהאוויר לזמן קצר ופורסם שנית בשינויים לאור תגובות חדשות שהתקבלו וכן החלטה מערכתית להוריד ממנו מידע שאין בו עניין לציבור.