ליאונל מסי יהיה השגריר של אורקם הישראלית לקידום טכנולוגיה למען עיוורים

החוזה עם מסי הינו לפחות לשלוש שנים, ועל פי ההערכות בשוק הוא צפוי לקבל כ-10 מיליון דולר עבור השתתפותו • מטרת הפרויקט שיוביל כוכב הכדורגל תהיה להביא לקדמת הבמה את האתגרים עמם מתמודדים עיוורים, ולסייע במתן פתרונות חדשניים עבורם באמצעות הטכנולוגיות של אורקם

ליונל מסי / צילום: Joan Monfort, Associated Press
ליונל מסי / צילום: Joan Monfort, Associated Press

שחקן הכדורגל ליאונל מסי ישמש כשגריר-משפיען של חברת אורקם הישראלית ויקדם עבורה הנגשה באמצעות טכנולוגיה חדשנית למען ציבור העיוורים ולקויי הראייה.

מסי יוביל פרויקט שמטרתו להביא לקדמת הבמה את האתגרים עמם מתמודדים עיוורים ולקויי ראייה ברחבי העולם, ולסייע במתן פתרונות חדשניים עבורם באמצעות הטכנולוגיות של אורקם.

החוזה עם מסי הינו לפחות לשלוש שנים, ועל פי ההערכות בשוק הוא צפוי לקבל כ-10 מיליון דולר עבור השתתפותו, הרבה פחות מהתשלום שכוכבים מסוגו נוהגים לגבות על השתתפותם בקמפיינים מסחריים.

במסגרת הפרויקט המשותף צפוי מסי לפגוש עיוורים ולקויי ראייה מרחבי העולם שהסיפורים האישיים שלהם מעוררי השראה ולהעניק להם מכשיר ה-OrCam MyEye. מדובר במכשיר אלחוטי וקומפקטי המזהה טקסט מכל משטח ומקריא אותו באוזנו של המשתמש בזמן אמת. המכשיר מבוסס על טכנולוגיית ראייה ומאפשר קריאה טקסט מעיתונים, ספרים, מסכי מחשב וסמארטפון, ועוד - וכך כל הסביבה הטקסטואלית המקיפה את המשתמש ביומיום מונגשת לו בין רגע. נוסף על אלו, OrCam MyEye מצויד בטכנולוגיית זיהוי פנים ואף מאפשר למשתמשים לסרוק ברקודים, לזהות שטרות וצבעים.

מפגשים ראשונים עם עיוורים במסגרת הפרויקט התקיימו עוד בתקופת הטרום קורונה, אז פגש מסי 12 עיוורים ולקויי ראיה ממדינות שונות ברחבי העולם. מישראל השתתף במפגש אורן בליצבלאו, אתלט ספורט הנכים הישראלי, סגן אלוף אירופה בפאראטריאתלון בקטגוריית עיוורים (טריאתלון נכים) ושיאן עולם באיש הברזל לעיוורים. 

אורקם, שבבעלות פרופסור אמנון שעשוע וזיו אבירם (מייסדי מובילאיי, שנרכשה על ידי אינטל), עוסקת בפיתוח טכנולוגיות לבישות מבוססות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית, שנועדו לספק עצמאות לעיוורים, לקויי ראייה, מתקשים בקריאה, כבדי שמיעה ואוכלוסיות נוספות.

את המהלך השיווקי-פרסומי, שיעלה בכ-40 ארצות, בנו עבור אורקם קבוצת גיתם BBDO, ובעיקר סוכנות התוכן פיצ' שאחראית על הקריאייטיב, וסוכנות IM שאחראית על היח"צ ומרכזת אותו מישראל באמצעות חברות מתמחות בעולם. מושיק תאומים, מבעלי גיתם, לקח חלק בבניית המהלך באופן אישי.

היום, כאמור, הושק המהלך העולמי. לדברי פרופסור אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל משותף באורקם: "אנחנו משוכנעים ששיתוף הפעולה עם מסי - דמות נערצת המוכרת בכל העולם כסמל למימוש הפוטנציאל האישי - יאפשר לנו לגעת במיליוני אנשים שזקוקים לתמיכה ולסיוע".