דירקטוריון בזק מתכנס מחר לאישור ההשקעה בפרויקט הסיבים

על פי הערכות, היקף ההשקעה של בזק עומד על 4-6 מיליארד שקל • בזק תגייס עובדים נוספים לאחר שהמדינה סירבה להאריך את תקופת הפריסה

פריסת סיבים אופטיים ותשתיות תקשורת / צילום: shutterstock
פריסת סיבים אופטיים ותשתיות תקשורת / צילום: shutterstock

דירקטוריון בזק מתכנס מחר (ב') לאישור מתווה הסיבים. הממשלה אישרה היום את המתווה, וכעת בזק מזדרזת ומכנסת את הדירקטוריון לאישור ההשקעה בפרויקט.

הדירקטוריון כבר אישר את היערכות החברה לפרויקט והוא מכיר היטב את התוכניות לפריסה, ואולם כעת מדובר בהחלטה פורמלית שתוציא את הפרויקט לפועל.

במסגרת הפרויקט בזק תפרוס כ-80% מבתי האב בישראל בתוך 5 שנים, לאחר שמשרד התקשורת לא הסכים להאריך את תקופת הפריסה לכך. החברה מסרבת למסור נתונים על ההשקעה, אולם בדוחותיה הכספיים החברה דיווחה כי השקיעה 400 מיליון שקל כדי להגיע ל-100 אלף מבנים. מכך ניתן להעריך שהחברה תגיע להשקעה של 6-4 מיליארד שקל בטרם הפריסה בתוך הבניינים. 

דירקטוריון החברה החליט על התכנסות מהירה לאישור הפרויקט וזאת על רקע ההבנות עם משרד התקשורת והרצון של החברה לשתף פעולה ולקדם את הפרויקט שחשוב לשני הצדדים.

פריסת הסיבים תחליף את רשת הנחושת הקיימת ותשמש את החברה לעשורים הבאים. בזק כבר נמצאת בהיערכות לבחירת הספקים בפרויקט והיא גם עומדת לקלוט עשרות עובדים חדשים לצורך תגבור הפרויקט. החברה גם תעסיק קבלנים חיצוניים למשימות מיוחדות וזאת על מנת להתרכז ככל הניתן בפרויקט עצמו של הפריסה בבתים, שזה הקושי המרכזי.

נזכיר שבזק כבר פרסה ב-60% מבתי האב בישראל בסיבים וכעת היא צריכה לחשמל אותם, אך לאור השנים שעברו היא תידרש לרענן חלק גדול מהסיבים שכבר פרסה.