סלולר | בלעדי

שחקן חדש בשוק המקומי: סמסונג נכנסת לתחום תשתיות התקשורת בסלולר

סלקום מנהלת משא ומתן מתקדם להכנסת סמסונג רשתות כספק מרכזי ברשת הדור החמישי שלה • החברה הדרום קוריאנית תקים גוף תמיכה מקומי בישראל

סמסונג / צילום: רויטרס
סמסונג / צילום: רויטרס

אירוע יוצא דופן בשוק תשתיות הסלולר בישראל: לראשונה מזה שנים, נכנסת לישראל חברת סמסונג העולמית גם לתחום התשתיות. ל"גלובס" נודע כי החברה מנהלת משא ומתן עם סלקום להכנסתה כספק תשתיות מרכזי בדור החמישי. בכך שוברת  החברה את הנחת העבודה בשוק, לפיה המפעילים עובדים רק עם נוקיה או עם אריקסון.

את המו"מ עם סמסונג העולמית מנהלים אבי גבאי מנכ"ל סלקום ואורן גבאי מנכ"ל CMG שהיא החברה המנהלת את הרשת המשותפת לסלקום ולאקספון.

על פי המסתמן סמסונג הביעה נכונה להקים גוף תמיכה מקומי בתחום הרשתות, במקביל לתמיכה שהיא נותנת בישראל בתחום המובייל.

המשא ומתן עם סמסונג צבר תאוצה בחודשים האחרונים אחרי שסלקום הרגישה שהיא לא מצליחה לקבל תנאי סחר טובים מספיק עבור הקמת הרשת החדשה בדור החמישי. לכן הוחלט שבשלב הראשון CMG תכניס 250 אתרים של נוקיה בדור החמישי ולאחר מכן ככל הנראה היא תכניס את סמסונג כספק מרכזי נוסף.

בסלקום עוקבים בשנה האחרונה אחרי החדירה של סמסונג לתחום הדור החמישי וגם בעולם מפעילים הולכים ומכניסים ציוד שלהם וזאת על רקע המשבר בין ארה"ב לסין סביב הדור החמישי.

בארה"ב הממשל מעודד את כניסת סמסונג ולאחרונה גם AT&T וגם VERIZON, שתי חברות הסלולר הגדולות בארה"ב, הכניסו אותם לרשת.

סמסונג רשתות גם הקימה רשת סלולרית בהודו דור רביעי וחמישי עם 300 מיליון מנויים מקצה לקצה, והם הוכנסו גם ברוסיה, שנחשבת למדינה מאוד מתקדמת בשירותי הסלולר שלה.