אלרוב של אקירוב קרובה להנפקת אפיק סוויס בשוויץ

החברה הבת מתחום הנדל"ן המניב ממשיכה בקידום הליך גיוס בדרך של הנפקת מניות בהיקף מוערך של כ-756 מיליון שקל • אלרוב נדל"ן ושותפה לבעלות על אפיק אינם מתכוונים למכור מניות בהנפקה

חברת אלרוב נדל"ן ומלונאות, שבשליטת אלפרד אקירוב, מתקדמת צעד נוסף בהנפקת החברה הבת אפיק סוויס (Epic Suisse) בבורסה לניירות ערך בשווייץ. היום (ב') הודיעה אלרוב כי בכוונת החברה הבת להמשיך בקידום הליך הגיוס בחודשים הקרובים, בדרך של הנפקת מניותיה בבורסה בשווייץ, בהיקף מוערך של כ-200 מיליון פרנק שוויצרי (756 מיליון שקל).

ההנפקה תקודם בכפוף לתנאי השוק, כאשר התמורה ממנה צפויה לשמש את החברה הבת למימון רכישת נכסים עתידית, למימון פיתוח נכסים שבבעלותה, להשקעות, לתפעול שוטף, להחזר הלוואות בנקאיות בסך של 28 מיליון פרנק (106 מיליון שקל) ולהחזר חוב בעלים בסך 5 מיליון פרנק (19 מיליון שקל).

פעילותה של אפיק סוויס מתרכזת במרכזים מסחריים, משרדים ומרכזי הפצה, ואלרוב מחזיקה בכ-78% מהונה, לצד השותף המנהל את פעילות הנכסים המניבים של אלרוב, המחזיק ביתרה. עיקר פעילות הנדל"ן להשקעה של אלרוב נדל"ן בחו"ל מתרכזת כיום בשווייץ, ונוסף לכך היא פועלת בתחום הנדל"ן להשקעה בישראל וכן בתחום המלונאות בישראל ובאירופה - באמסטרדם, לונדון ופריז.

לדברי אלרוב נדל"ן, היא והשותף לבעלות על אפיק לא ימכרו מניות כלשהן בהנפקה, ויישארו מושקעים ומחויבים לחברה הבת לטווח הארוך. לאפיק פורטפוליו של נכסים מניבים, הכוללים משרדים, נכסי מסחר שברובם קיים עוגן חנויות מזון ונכסים לוגיסטיים, בהיקף של כ-248 אלף מ"ר.

כמו-כן, מחזיקה אפיק בצבר נכסים לפיתוח פוטנציאלי של יותר מ-175 אלף מ"ר. 43.6% מהשווי ההוגן של הפורטפוליו הקיים משויך לנכסי מסחר (שברובם קיימות חנויות מזון כעוגן), 37.9% למשרדים, 8.7% לנכסים לוגיסטיים ו-9.7% נכסים בפיתוח.

עוד מציינת אלרוב נדל"ן, כי הפורטפוליו של אפיק נהנה משיעור תפוסה מותאם של 96.2% (שיעור תפוסה של 93.3% ללא התאמה לפרויקטים מסוימים, בהם השטחים אינם מושכרים באופן מתוכן או אסטרטגי), וכן מאורך חוזי שכירות של יותר מ-8 שנים, הנובע משוכרים המניבים תזרים שצמוד ברובו לאינפלציה.

פורטפוליו הנכסים של אפיק הוערך בסוף יוני השנה לפי שווי של ע-1.3 מיליארד פרנק וכולל 24 נכסים הממוקמים בעיקר באזורים הכלכליים של שווייץ. פורטפוליו זה הניב הכנסה נטו מדמי שכירות של כ-27.3 מיליון פרנק במחצית הראשונה של 2020, כאשר לדברי אלרוב משקף נתון זה תשואה שנתית של 4.2% על השווי ההוגן של הפורטפוליו כולו, כולל נכסים בפיתוח.

עוד מציינת אלרוב כי לחברה הבת עלות חוב בנקאי ממוצעת של פחות מ-1%. יש לציין כי כבר לפני ארבע שנים הודיעה אלרוב כי היא בוחנת באופן ראשוני את הנפקת פעילותה בשווייץ, אולם רק בתחילת 2020 עדכנה כי אפיק החליטה להתקדם בבחינה של גיוס הון באמצעות הנפקה בבורסה המקומית.

אלרוב נדל"ן  נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 2.16 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה איבדה כ-41% מתחילת השנה. היום הגיבה המניה להודעה בעלייה של כ-7%.