יש תאריך סופי: הנפקת אל על תתבצע מחר

חברת התעופה תגייס הון של לפחות 150 מיליון דולר לפי מחיר מינימום של 67.1 אגורות למניה • אל על תנפיק 753 מיליון מניות בשיטת מכרז

יום גורלי לאל על: החברה תבצע את הנפקת המניות מחר, ה-16 בספטמבר. האוצר אפשר לאל על לבצע את ההנפקה ביום חמישי (17 בספטמבר), אך החברה ביקשה לבצע אותה מחר. החברה אמורה לפרסם היום דוח לציבור לפני ההנפקה.

אל על תגייס הון של לפחות 150 מיליון דולר לפי מחיר מינימום של 67.1 אגורות למניה (מחיר המניה היום הוא 73 אגורות). החברה תנפיק 753 מיליון מניות בשיטת מכרז - כך שמי שיגיש את ההצעה הגבוהה ביותר יוכל לרכוש מניות בחברה. בימים האחרונים ניהלה אל על רוד שואו מול משקיעים כשהיא מתמקדת בשוק הישראלי ולא בשוק המוסדי בארה"ב כפי שהיא תכננה בתחילה.

ההנפקה, שקיבלה את אישור הממשלה, מגיעה אחרי תהליך ארוך, מעייף וטעון (בלשון המעטה) שהתקיים בחודשים האחרונים בין הנהלת אל על ובין משרד האוצר - שבינתיים הספיקו גם להתחלף בו השרים ומנכ"לי המשרד. אל על ייחלה לבצע הנפקה פרטית או לקטום את ההנפקה, אולם בסופו של דבר תתבצע הנפקה אחידה.

אחרי ההנפקה, תעמיד המדינה לחברה ערבות בשיעור של 75% לנטילת הלוואה מגוף מממן (או לגיוס החוב באמצעות אג"ח, מהלך שהמדינה תצטרך לאשר). המדינה התחייבה לרכוש מניות שהציבור לא יקנה בהחזקה של עד 44.99%, כשהיא מקווה שהשוק יביע תמיכה וירכוש מניות ויקטין את החזקות המדינה בחברה. המדינה תחזיק במניות שהיא תרכוש במשך 18 חודשים, מכאן שמשתתף אחד בהנפקה כבר יש - וזו המדינה.

אלי רוזנברג, שמבקש לרכוש את השליטה בחברה, כבר הודיע שהוא נכון לרכוש מניות בהיקף של 101 מיליון דולר. מאיר גורביץ, שהתעניין גם הוא ברכישת השליטה, הודיע כי בלי הנפקה פרטית הוא מוותר על כוונתו לרכוש את החברה. לא ברור אם ד"ר דוד ספיר, שהגיש הצעה להעברת השליטה לידיו באמצעות הנפקה פרטית, ישתתף בהנפקה הציבורית.