אנרג'יאן תספק גז טבעי לתחנות הכוח ברמת חובב

ההסכמים צפויים לייצר לאנרג'יאן הכנסות של כ-2.5 מיליארד דולר במשך 20 שנה • תספק לשותפות רמת חובב גז טבעי בהיקף שנתי של עד 1.4 מיליארד מטר מעוקב

חברת אנרג'יאן, המפתחת את שדה הגז הטבעי כריש, חתמה עם שותפות רמת חובב על הסכמים למכירת גז טבעי בהיקף שנתי של עד 1.4 מיליארד מטר מעוקב (BCM).

החברה תספק את הגז במחיר מוערך של כ-4 דולר ליחידת חום. באנרג'יאן מציינים כי ההסכמים צפויים לייצר לחברה הכנסות של כ-2.5 מיליארד דולר. החוזים החדשים יאפשרו לחברה לקבל החלטת השקעה סופית (FID) חיובית לגבי פיתוח מאגר כריש צפון כבר השנה. 

פרויקט כריש אמור להתחיל באספקת גז ללקוחות אנרג'יאן במהלך המחצית השנייה של 2021. 

עיקר הכמות שנמכרה במסגרת ההסכמים הינה עבור תחנת הכח רמת חובב, באמצעות שותפות רמת חובב - שותפות בין קבוצת אדלטק ושיכון ובינוי, אשר זכתה ביוני השנה במכרז של חברת החשמל, במסגרת תהליך ההפרטה של תחנת הכח רמת חובב. ההסכם שנחתם הינו לתקופה של עד 20 שנה, וכולל סעיפים המתייחסים למחירי רצפה, בלעדיות וכן צריכת הגז השנתית.

במסגרת הסכם נוסף, תסופק יתרת הגז לטובת אספקת גז טבעי לתחנות כח נוספות המוחזקות על ידי בעלי השותפות - זאת למשך תקופה של עד 15 שנים. ההסכם כולל סעיפים המתייחסים למחירי רצפה ומנגנון Take or Pay.

עם החתימה על הסכמים אלה, אנרג'יאן ישראל, המוחזקת על ידי קבוצת אנרג'יאן (בשיעור של 70%), משלימה חתימה על חוזים לאספקת גז בהיקף של כ-bcm 7 (שנתי), מתוך bcm 8 (שנתי) - הקיבולת המרבית של האסדה הצפה באתר כריש. 

רמת חובב היא אחד מאתרי היצור הגדולים במדינה הפועלים על גז טבעי. מותקנים בה כ- 1,150 מגאווט ביחידות יצור, מהן 2 מחזורים משולבים ו-4 יחידות טורבינות פתוחות.

כאמור, בחודש יוני השנה זכו שיכון ובינוי וקבוצת אדלקום במכרז הענקי של חברת החשמל למכירת תחנות הכוח ברמת חובב, לאחר שהציעו סכום של 4.25 מיליארד שקלים.

מתיוס ריגס, מנכ"ל קבוצת אנרג'יאן, ציין כי "ההסכמים שנחתמו יגדילו את היקף אספקת הגז משדה כריש למשק הישראלי לכדי כ-bcm 7 (שנתי), ומקרבים את אנרג'יאן ליעד האסטרטגי: מכירת מלוא קיבולת מתקן הטיפול ואספקת גז טבעי למשק הישראלי במחצית השנייה של שנת 2021. אנו מודים לקבוצת אדלטק ולשיכון ובינוי על האמון. נישאר מחויבים לחזק התחרות ולהבטיח אספקת האנרגיה לשוק הישראלי - גם לאחר הגעה לקיבולת מלאה של אסדת הטיפול".