אחרי ראלי של עשור בגב-ים: המניה עם המחיר הכי גבוה בבורסה מתפצלת ל-100

מניית גב-ים, הנכללת במדד ת"א-125, סגרה אתמול את המסחר במחיר של 1,920 שקל • הפיצול, שיעלה להצבעה בסוף אוקטובר, נועד להרחיב את נגישות המשקיעים ואת היקפי המסחר במניה

ראלי של עשור במנייתה של חברת הנדל"ן המניב גב-ים הפך אותה למניה בעלת המחיר הגבוה ביותר מקרב מניות מדד ת"א-125 בבורסת תל אביב. כעת מבקשת החברה לבצע פיצול משמעותי במניותיה, במטרה להרחיב את נגישות המשקיעים ואת היקפי המסחר במניה.

ב-22 באוקטובר תכנס גב ים  אסיפה כללית מיוחדת של בעלי מניותיה. מהזימון לאסיפה עולה כי אחד הסעיפים שיועלו להצבעה כולל פיצול של כל אחת ממניות גב-ים ל-100 מניות. כך, הון המניות הרשום של החברה יגדל מ-2.85 מיליון מניות ל-285 מיליון מניות, ואילו ההון המונפק והנפרע שלה (שהוא גם ההון הרשום למסחר) יגדל מ-2.1374 מיליון מניות ל-213.74 מיליון מניות.

מניית גב-ים סגרה אמש (יום ג') את המסחר במחיר של 1,920 שקל. בזימון לאסיפה כותבת גב-ים כי שער מניה זה הוא הגבוה ביותר מבין המניות הנסחרות כיום במדד ת"א-125 - דבר שעלול להרתיע ולהגביל משקיעים (קיימים וחדשים) מלסחור בה. "לאור האמור, מוצע לבצע הליך של פיצול מניות החברה, על ידי חלוקת המניות הרגילות למספר גדול יותר, בעל ערך נקוב ושווי שוק קטנים יותר", מציינת החברה. אם יאושר המהלך המוצע בהצבעה, יתבצע הפיצול ב-25 באוקטובר, כשהמועד הקובע למהלך יהיה 23 באוקטובר.

גב-ים פועלת בתחום הנדל"ן המניב ומתמחה בהקמה ובתפעול פארקים (מתחמי משרדים) לחברות הייטק. כמו כן, עוסקת החברה בתחומים נוספים במגזר הנדל"ן המניב, ובהם מסחר, משרדים ומגורים.

על רקע משבר הקורונה והסגרים שהוטלו על תושבי מדינת ישראל, איבדה מניית גב-ים כ-25% מערכה מתחילת 2020 וכ-34% מאז השיא שאליו טיפסה בפברואר האחרון. למרות זאת, מציגה המניה עדיין תשואה מתואמת דיבידנדים של כ-110% בחמש השנים האחרונות ותשואה מתואמת דיבידנדים של כ-320% בעשור האחרון.

ירידה בהכנסות מעליית שווי הוגן

לפני כחודש פרסמה גב-ים את תוצאותיה לרבעון השני של 2020, ולפיהם גדלו ההכנסות מהשכרת מבנים גדלו ב-5.6% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-133 מיליון שקל. בחברה הסבירו אז כי הגידול בהכנסות נבע הן מתוספת הכנסות ממבנים שהושלמו ב-2019, והן מעלייה ריאלית בדמי השכירות בנכסים קיימים.

בניכוי הוצאות ההפעלה, צמחו ההכנסות נטו מפעילות ההשכרה (NOI) ב-7.4% ל-130 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי התזרימי (FFO) גדל ב-9.3% ל-59 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת גדל אף הוא בכ-40% ברבעון השני, ל-102 מיליון שקל.

בשורה התחתונה הציגה גב-ים ירידה של כ-42% ל-64 מיליון שקל, אבל זאת לא בשל פרמטרים תפעוליים, אלא בגלל ירידה בהכנסות מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה. ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה הכנסות של 122 מיליון שקל מעלייה בשווי ההוגן, לעומת ירידה של 2 מיליון שקל שנרשמה ברבעון השני השנה.

בעת פרסום הדוחות בחודש שעבר, ציין מנכ"ל גב-ים, אבי יעקובוביץ, כי גם באירוע המתגלגל של הקורונה, החברה פועלת בראייה ארוכת טווח ותוך איזון מבוקר בין המשבר להשלכותיו לפעילות העסקית. "אנו לא צופים שינוי חד ופתאומי", אמר. "השינוי בתחום המשרדים לא צפוי להיות קיצוני, ותהיה התאמה חלקית למציאות החדשה. בטווח הארוך נראה כי אין תחליף לעבודה במשרד. הנבואות השחורות המתפרסמות חדשות לבקרים באשר לעתיד תחום המשרדים, אינן פוגשות את המציאות כפי שאנחנו חווים אותה".