בעקבות רכישת ARM על ידי אנבידיה: "סיוה צריכה להיסחר במחיר גבוה ב-29% מהנוכחי"

אנליסט נורת'לנד:  "אנחנו מאמינים שאנבידיה רואה משהו אחר בעסקי ה-IP לתעשיית הסמיקונדקטור, וסיוה היא השחקנית היחידה העוסקת רק בתחום זה"

גדעון ורטהייזר / צילום: איל יצהר
גדעון ורטהייזר / צילום: איל יצהר

האם רכישת ARM על-ידי אנבידיה בתמורה ל-40 מיליארד דולר, משמעותה שחברת הטכנולוגיה הישראלית סיוה אמורה להיסחר במחיר גבוה יותר? כך לפחות סבורים בבנק ההשקעות Northland Capital Markets, שהעלו אתמול את המלצתם למניית סיוה. ההמלצה עלתה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", ובמקביל מחיר היעד הועלה מ-37 דולר ל-48 דולר - מחיר המשקף פרמיה של 29% על המחיר הנוכחי של סיוה בנאסד"ק.

סיוה היא ספקית טכנולוגיה לתחום השבבים. היא אינה מייצרת את השבב עצמו, אלא מוכרת את הקניין הרוחני (IP) ליצרניות השבבים. הכנסותיה מגיעות ממכירת רישיונות לטכנולוגיה שלה, ומתמלוגים שמתקבלים כשמכשיר שכולל בתוכו טכנולוגיה שלה נמכר לצרכן הסופי.

האנליסט גאס ריצ'רד מ-Northland מעלה את ההמלצה למניה על רקע מספר גורמים, ומציין כי ההכנסות העולמיות מתחום הקניין הרו חני נותרו חזקות, ומכיוון שסיוה היא חברה ישראלית, פחות סביר שהיא תיפגע ממלחמת הסחר בין סין לארה "ב. עוד גורמים להעלאת ההמלצה הם בין היתר החשיפה לתחום תשתיות ה-5G, והעובדה שלאחר מגפת הקורונה יהיה שימוש גובר בטכנולוגיות שונות בהן משולבת סיוה, כדוגמת תשלומים מרחוק. לבסוף מזכיר האנליסט את שוויה האטרקטיבי, להערכתו, ביחס לרכישות שבוצעו בתחום ה-IP - ובפרט מדובר על רכישת ARM.

"אנבידיה רוכשת את ARM תמורת כ-40 מיליארד דולר, סכום המשקף מכפיל 25 על ההכנסות הצפויות ב-2019", הוא כותב. לדבריו, אנבידיה אוהבת את עסקי ה-IP ומתכננת להיות ספקית נייטרלית בתחום. ריצ'רד מעריך שהכנסות הקניין הרוחני בתעשיית הסמיקונדקטור עלו מ-3.4 מיליארד דולר ב-2016 ל-3.9 מיליארד דולר ב-2019, צמיחה שנתית ממוצעת של 4.5%, אם כי הכנסות ARM וסיוה בתקופה זו היו כמעט ללא שינוי. בהנחה ששיעור הצמיחה יגדל ל-20% (הנחה שהוא מגדיר כאופטימית), ההכנסות ב-2024 יהיו ברמה של 9.7 מיליארד דולר ואולי אף יותר. "אנחנו מאמינים שאנבידיה רואה משהו אחר בעסקי ה-IP לתעשיית הסמיקונדקטור, מעבר למכירת רישיונות ואיסוף תמלוגים שמהווים כ-1% משווי השבב", כותב ריצ'רד, ומוסיף שתעשיית הסמיקונדקטור נוטה יותר ויותר למערכות שנותנות פתרון נרחב יותר על שבב אחד. מערכת כזו עולה פי 50-100 בהשוואה לתמלוגים מ-IP.

"החברה ה-6 בגודלה בשוק"

"סיוה היא השחקנית היחידה העוסקת רק בתחום זה", כותב ריצ'רד. "לחברה יש פורטפוליו חזק בתחום הסל ולר, WiFi, בלוטות', קול ועיבוד וידאו. שבבים אלה 'יושבים' ליד אלו עם הטכנולוגיה של ARM ביישומים רבים ומגוונים". להערכתו סיוה היא החברה ה-6 בגודלה בשוק.

עוד מעריך האנליסט כי טכנולוגיה של סיוה תשולב באייפון 13 שצפוי לצאת לשוק במחצית השנייה של שנת 2022. אפל ויצרניות מוצרי קצה אחרים עוברות לתכנון עצמי של שבבים, בין היתר באמצעות טכנולוגיה של סיוה, ובכך חוסכות לעצמן את זמן הפיתוח והעלויות של יצרניות השבבים.

האנליסט נוקב כאמור במחיר יעד של 48 דולר למניית סיוה, וזאת על בסיס מכפיל 11 להכנסות הצפויות להערכתו ב-2021. סיוה, בניהולו של גדעון ורטהייזר, נסחרת כיום בנאסד"ק בשווי 825 מיליון דולר. המניה נסחרה אמנם לפני כשלוש שנים במחיר גבוה יותר של 51 דולר, אך נחלשה מאז. עם זאת, מתחילת 2020 המניה עלתה ב-40%.