עסק ביום | פיצ'ר

"אני רוצה להישאר עם החלום שלי ולהילחם עליו, כי אולי הוא כן יתגשם"

דינה אהרוני, 33, צורפת ומעצבת תכשיטים, בעלת 8th floor studio • 
"גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

דינה אהרוני, צורפת ומעצבת תכשיטים, בעלת The 8 th floor studio / צילום: תמונה פרטית
דינה אהרוני, צורפת ומעצבת תכשיטים, בעלת The 8 th floor studio / צילום: תמונה פרטית

דינה אהרוני למדה צורפות כבר לפני 11 שנה, בסטודיו פרטי בהרצליה, אבל לא היה לה אומץ, לדבריה, להפוך את זה למקצוע. אז היא עשתה תואר בהנדסה ממכללת אשקלון, ותואר ראשון במינהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון, ועבדה בבתי השקעות ובחברת הייטק, כאנליסטית דאטה.

לפני שנתיים החליטה לחזור לצורפות, ועשתה קורס 'רענון' במכון טכנולוגי חולון. "אחרי שנה התפטרתי מחברת ההייטק שבה עבדתי, והתחלתי להתמקד רק בזה. זה צעד שהצריך אומץ, אבל חשבתי על זה הרבה, והבנתי שאני לא רוצה להתעורר בגיל 80 ולהבין שלא העזתי ולא נתתי הזדמנות למה שאני באמת אוהבת, ומוכשרת ויכולה להצליח בו. אמרתי לעצמי שבמקרה הכי גרוע, אני לא אתחרט על זה שלפחות ניסיתי".

בהמשך עשתה קורס מתקדם יותר בבית הספר לצורפות של מזיאר ישורון, גיבשה לעצמה כיוון ומצאה מקורות ההשראה. היא עובדת עם זהב, כסף סטרלינג, אבני חן ויהלומים, ומוכרת את התכשיטים בעיקר באתר שלה, אבל "יש גם לקוחות שבאו אליי הביתה לרמת גן בשביל להתרשם". לסטודיו שלה קראה 8th floor "כי אני גרה בקומה שמינית, והסטודיו היה בבית. בשבילי זה מתאר מאיפה התחלתי, זו נקודת המפנה של חיי".

השקת את הסטודיו תוך כדי הקורונה.
"נכון, וזו תקופה סופר קשה להשיק עסק כשאת אדם אנונימי, במיוחד כשמדובר במוצרי יוקרה ולא בדברים בסיסיים. היום אנשים חושבים פעמיים מה לקנות, למרות שלהרבה אנשים עדיין יש רצון ויכולת לצרוך מותג פרימיום. גם המחירים שלי יחסית נוחים.

"הקורונה משפיעה בעיקר על יכולות השיווק והחשיפה לקהל. רציתי לעשות שיתופי פעולה עם כל מיני מקומות ומכירות פופ-אפ, וזה הפך בלתי אפשרי. היום אני מנסה יותר שיווק דיגיטלי, בכל האמצעים האפשריים".

היה רגע שחשבת שאולי עדיף לחכות, או לחזור להיות שכירה?
"אחרי עבודה של כמה חודשים, שבהם כבר תכננתי הכול, רציתי להשיק את המותג שלי - בציפייה שהקורונה לא תתנפח לממדים שאליהם היא התנפחה. לא תיארתי לעצמי שהקורונה תגיע לממדים כאלה. אני לא רוצה להיות שכירה במשרה מלאה, אני רוצה להישאר עם החלום שלי ולהילחם עליו כי אולי הוא כן יתגשם. אני מאמינה בתכשיטים שאני עושה, ובמקום שיש להם בשוק".

איך את מתפרנסת?
"אני חיה על חסכונות שהולכים ויורדים, וכמובן חוסכת בהוצאות שלי. לא מגיע לי שום דבר מהמדינה כי אני עסק חדש, השקתי אותו בתחילת יוני, אין למה להשוות. אני עובדת כשכירה כמה שעות בשבוע אצל צורפת אחרת. זו לא משכורת מלאה. באפריל יצאתי לחל"ת, וקיבלתי בערך 2,000 שקל. במאי חזרתי לעבוד אצלה, ועכשיו אני כנראה יוצאת שוב לחל"ת".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il