לקראת העברת השליטה: רוזנברג התחיל לחפש דירקטוריון חדש לאל על

בעל השליטה החדש אלי רוזנברג מתכוון להחליף את כל הדירקטוריון של חברת התעופה, וזהות החבר הראשון כבר ידועה - ג'ייסון גרינבלט • רוזנברג שלח מכתב ליו"ר אל על הנוכחי ולמנכ"ל ובו דרש כי "השימוש בכספים שהוזרמו לקופת החברה אחרי ההנפקה יעשה ב"צורה אחראית ושקולה"

מטוס של אל על ממריא משדה תעופה בן גוריון / צילום: Ariel Schalit, Associated Press
מטוס של אל על ממריא משדה תעופה בן גוריון / צילום: Ariel Schalit, Associated Press

לקראת החלפת דירקטוריון אל על. חברת "כנפי נשרים תעופה" של אלי רוזנברג נערכת לקראת הפיכתה לבעלת השליטה באל על, בעקבות תוצאות ההנפקה הציבורית שבמהלכה רכשה 42.88% ממניות החברה. מאז פרסום תוצאות ההנפקה בוחן צוות כנפי נשרים תעופה מועמדים בעלי ניסיון ורקע בתחום הפיננסים, המשפטים, הביטחון והתעופה למילוי תפקיד דירקטור בחברת אל על.

כוונת החברה היא למנות דירקטורים חדשים באל על מיד אחרי שתהפוך לבעלת השליטה בפועל - הליך זה מותנה בחתימות של ארבעה שרים בממשלה בהתאם למניית הזהב, שבה מחזיקה המדינה באל על ובהתאם להליך שנעשה על ידי רשות החברות שהעניקה לרוזנברג אישור לקבלת היתר שליטה. זהותו של חבר דירקטוריון אחד כבר ידועה - ג'ייסון גרינבלט, לשעבר שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון.

אל על מבחינתה מינתה רק לאחרונה את יהודה (יודי) לוי כיו"ר דירקטוריון בעקבות פרישת אלי דפס מהתפקיד. כהונתו של לוי תיעצר בקרוב, ובמקביל אחרי שימונה דירקטוריון חדש, יחל הליך איתור מנכ"ל חדש לאל על.

"ללא ביצוע תשלומים למי שכבר אינם בעלי השליטה באל על"

בינתיים שיגר רוזנברג, באמצעות עוה"ד עדי זלצמן ממשרד שיבלת, ליו"ר דירקטוריון אל על, למנכ"ל אל על גונן אוסישקין וליועמ"ש של אל על דן פוגלמן מכתב שבו הוא מצפה מהם  - בצורה שלא חפה מחשדנות המאפיינת את האווירה בין הצדדים לאורך כל התהליך - כי השימוש בכספים שהוזרמו לקופת החברה אחרי ההנפקה יעשה ב"צורה אחראית ושקולה ולמהלך העסקים הרגיל ללא ביצוע תשלומים למי שכבר אינם בעלי השליטה באל על או מי מטעמם או ביצוע תשלומים ו/או יצירת הוצאות שאינם הכרחיים עד להעברת השליטה בפועל". עוד הוא מציין כי הדברים נכונים שבעתיים "בשים לב למצבה הנוכחי של אל על, שכידוע מדווחת בדוחותיה הכספיים שהיא למעשה במצב חדלות פירעון ובחוות הדעת של רואה חשבון המבקר שלה מופיעה הערה בדבר ספק רב לקיומה של אל על כ'עסק חי'".

הדברים נאמרו בהקשר להתחייבות של אל על בדוח המדף שהיא פרסמה בסמוך להנפקה כי "השימושים העיקריים שהחברה מתעתדת לעשות בתמורת ההנפקה הינם ביצוע החזרים לרכושי כרטיסי טיסה בדין טיסות החברה שבוטלו, תשלומים לספקים, תשלומי קרן וריבית שוטפים למממנים ולמחכירי מטוסים והוצאות תפעוליות". בתוך כך, נציין כי אל על כבר מציעה בימים אלה ללקוחות שממתינים להחזר כספי, בסכום של יותר ממיליארד שקל, לקבל שובר בשווי של 125% מהמחיר ששילמו - למימוש עתידי במקום החזר. הבחירה בין אם לקבל החזר או שובר נתונה בידי הנוסעים. עוד נציין כי אל על מפעילה בימים אלה טיסות מטען כחלק מחזרתה לפעילות וכי בחודש אוקטובר היא צפויה להפעיל טיסות נוסעים ליעדים ספורים.

במכתב מציין רוזנברג כי "אין כל ספק כי טובת אל על הנה שהחלפת השליטה תבוצע במהירות מירבית", הכוונה היא למינוי של חברי דירטוריון חדשים כאמור כשהוא גם מצפה "לשים מאחור את מחלוקות העבר".

מכנפי נשרים תעופה נמסר: "בהמשך להודעתנו כי לאחר שנהפוך לבעלי השליטה בחברת אל על ימונה השליח לשעבר למזה"ת של הממשל האמריקאי, ג׳ייסון גרינבלט, כחבר דירקטוריון, אנו פועלים בימים אלו באינטנסיביות על מנת למנות אישים ראויים נוספים בעלי רקורד מוכח וניסיון משמעותי ורלוונטי במגוון נושאים לדירקטוריון החברה" .