האם ימיו של אלשטיין כבעל השליטה באי.די.בי יסתיימו היום?

בית המשפט דן בבקשת נאמן אגרות החוב מסדרה ט' של אי.די.בי להוציא צו פתיחת הליכים לחברה ולמנות לה נאמן • הדיון הסתיים ללא הסכמות, בהמתנה להחלטת השופט

אדוארדו אלשטיין, בעלי אי.די.בי  / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אדוארדו אלשטיין, בעלי אי.די.בי / צילום: שלומי יוסף, גלובס

האם ימיו של אדוארדו אלשטיין כבעל השליטה באי.די.בי הסתיימו? דיון שהתנהל  באולמו של השופט חגי ברנר בבית המשפט המחוזי בת"א הסתיים ללא הסכמות, וכעת ממתינים הצדדים להכרעתו של השופט אם למנות לאי.די.בי נאמן מטעם ביהמ"ש שייטול לידיו את סמכויות הניהול של החברה.  להערכת חלק מהגורמים שהשתתפו בדיון השופט  צפוי להיעתר לבקשת מחזיקי האג"ח ולמנות  נאמן לאי.די.בי. 

השקיע כ-3 מיליארד שקל

אלשטיין רכש את השליטה באי.די.בי לפני כשש וחצי שנים, במסגרת הסדר חוב,  ומאז השקיע בחברת ההחזקות כ-3 מיליארד שקל - השקעה שככל הנראה ירדה לטמיון. סך החוב של אי.די.בי חדלת הפירעון ללמחזיקי האג"ח עומד על כ-2 מיליארד שקל.

הדיון היום עסק בבקשתו של נאמן אגרות החוב מסדרה ט' של אי.די.בי להוציא צו פתיחת הליכים לחברה ולמנות לה נאמן, על רקע היותה חדלת פירעון. לבקשה לא התנגדו נאמני שתי סדרות האג"ח האחרות (י"ד ו-ט"ו), אולם אלו דרשו כי ימונה כונס נכסים נפרד לנכסים המשועבדים להם. 

מי שכן התנגד לבקשה היו חברת אי.די.בי עצמה ובעל השליטה אלשטיין (באמצעות חברת דולפין שבשליטתו), שטענו כי אין צורך למהר במינוי בעל תפקיד. הם גם ביקשו מביהמ"ש ארכה של כמה שבועות לצורך מיצוי המו"מ מול נאמני שלוש סדרות האג"ח.

כבר בפתח הדיון שאל השופט ברנר את בא כוח נאמן אגח ט', עו"ד עמית פינס, האם יסכים לדחייה של מספר שבועות, במקרה שאלשטיין יזרים לחברה את הסכום של 70 מיליון השקלים, אותם התחייב להזרים עד ל-2 בספטמבר אך לא עשה הזאת. בתגובה אמר עו"ד פינס שכן, אבל בכפוף לתנאים מסוימים. לאחר מכן הופנתה השאלה לבא כוחה של דולפין, עו"ד אהוד סול, שטען כי אינו יכול לענות בשמו של אלשטיין, שנמצא בארגנטינה.

מכאן החל דיון ארוך בו העלו הצדדים את טיעוניהם. בסיום הדיון הודיעה נציגת הכנ"ר, כי היא ממליצה למנות נאמן שיכריע האם יש מקום לשיקום או פירוק. בנוסף, הגישה נציגת הכנ"ר לשופט שמות מומלצים למינוי לבעל תפקיד באי.די.בי ובהם את שמו של עו"ד אופיר נאור. מיד לאחר מכן הודיע עו"ד אהוד סול כי "ארגנטינה התעוררה" וביקש הפסקתו כדי לשמוע את דעתו של אלשטיין.

בתום ההפסקה, אמר עו"ד סול כי אלשטיין מציע להזרים באופן מיידי 35 מיליון שקל תמורת הסכמת מחזיקי האג"ח להקפאת ההליכים המשפטיים עד אמצע דצמבר, כדי שבזמן הזה יתקיים מו"מ בין הצדדים.