פלאפון, פרטנר והוט מובייל קיבלו רישיון הפעלה לדור החמישי בסלולר

משרד התקשורת האריך את עבודתה של ועדת התדרים לטובת הקצאת תדרים נוספת • כפי שמסתמן, פלאפון, פרטנר והוט מובייל יקבלו את המענק המוגדל • סלקום ואקספון יסיימו את ההקמה ברבעון הבא, ולכן ככל הנראה יקבלו את המענק המופחת

יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר התקשורת יועז הנדל מעניק היום רישיונות להפעלת רשת דור 5 בישראל לחברות פלאפון, פרטנר והוט מובייל. במקביל, דווח כי הנדל יאריך את עבודתה של ועדת התדרים להמשך הקצאת תדרים, כפי שנחשף ב"גלובס".

הנדל הבהיר את חשיבות ההוצאה המהירה של הרישיונות, כדי שהחברות יוכלו לקדם ולהפעיל את שירותי הדור החמישי במהירות המירבית. הנדל אמר כי אלו ימים קשים לחברה הישראלית, וטוב שיש נקודות אור לבנייה וצמיחה. עוד אמר שהמשרד יפעל במטרה לשים דגש על שקיפות בנושאי כיסוי סלולרי בדור החמישי, וכן בנושאים נוספים.

משרד התקשורת לא התייחס לשאלת התמריצים שהחברות אמורות לקבל, וזאת מאחר וטרם השלים את הבדיקה האם כל אחת מהחברות עומדת בתנאים שקבע במכרז. כפי שמסתמן, פלאפון, פרטנר והוט מובייל יקבלו את המענק המוגדל היות והן סיימו את הקמת 250 האתרים הראשונים בתוך הרבעון השלישי. סלקום ואקספון יסיימו את ההקמה ברבעון הבא, ולכן ככל הנראה יקבלו את המענק המופחת.

מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, מסרה כי "אנחנו נמצאים היום בפתחו של עידן חדש. פרישת דור 5 במדינת ישראל תאפשר לייצר מנועי צמיחה ותוביל לקידום התעשייה, ההייטק ערים חכמות וטכנולוגיית IOT  ההישג חשוב מתמיד בימים אלו, ועל רקע הפוטנציאל הכלכלי האדיר למשק הישראלי אני קוראת לחברות ולתעשיית ההזנק הישראלית לממש את הפוטנציאל בפיתוחים בסביבת דור 5.

"משרד התקשורת מברך את החברות הזוכות, שכעת מוטלת לפתחן הזכות והחובה לפרוש רשת סלולרית מתקדמת ולהביא את ישראל לעידן הבא של הטכנולוגיה. כזכור, המכרז תוכנן באופן ייחודי המתמרץ את החברות להשקעה בתשתיות מתקדמות ושדרוג הרשתות הקיימות. ועדת המכרזים במשרד התקשורת כבר עמלה על הכנת מכרז להקצאת תדרים נוספים לדור 5.

"משרד התקשורת הגדיר לעצמו יעד שהמחלפים יקדימו את הפקקים, וזאת בכדי להבטיח את המובילות והעוצמה של ישראל בעידן הדיגיטלי החדש".

לדברי רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, לקוחות החברה יוכלו לקבל מיידית שירות דור חמישי ב-150 יישובים ברחבי הארץ. איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר אמר שזו בשורה מאד משמעותית לכל לקוחות פרטנר במיוחד עם פתיחת השנה החדשה.

מנכ"ל הוט מובייל אילן ברוק אמר שבחברה מאד נרגשים, ומהיום לקוחות החברה יוכלו ליהנות משירותי דור חמישי במגזר הפרטי והעסקי.