לאחר זמן קצר בתפקיד: קובי סבן פרש מניהול פסגות גמל ופנסיה

הוא הודיע היום על פרישתו המיידית "עקב נסיבות אישיות, שאינן קשורות לפסגות בשום צורה" • סבן נבחר לתפקיד ביולי השנה

ראובן קפלן, מנכ"ל פסגות, וועידת שוק ההון של גלובס / צילום: איל יצהר, גלובס
ראובן קפלן, מנכ"ל פסגות, וועידת שוק ההון של גלובס / צילום: איל יצהר, גלובס

מנכ"ל פסגות גמל ופנסיה, קובי סבן, הודיע היום על פרישתו מתפקיד מנכ"ל החברה, וזאת "עקב נסיבות אישיות, שאינן קשורות לפסגות בשום צורה". הפרישה של סבן מיידית והוא כבר לא נושא בתפקיד.

סבן נבחר לתפקיד מנכ"ל פסגות גמל ופנסיה בתחילת יולי האחרון, מחברות הגמל הגדולות ביותר בשוק המקומי, ושמחזיקה באחת מארבע קרנות הפנסיה ברירת מחדל שנבחרו על ידי המדינה. סבן היה בעבר משנה למנכ"ל באיי.די.איי ביטוח (המוכרת לציבור הרחב כ"ביטוח ישיר"), והוא נבחר לתפקיד בפסגות על ידי מנכ"ל בית ההשקעות ראובן קפלן. בהודעת הפרישה שלו כתב סבן כי קיבל את ההחלטה "בכאב ובצער".

בד בבד פרישתו המיידית של סבן, היום גם מונה מנהל כספים חדש לפסגות גמל ופנסיה, לאחר שאושר בדירקטוריון החברה בישיבה שהתקיימה היום. בסביבת בית ההשקעות הסבירו כי אין קשר בין המקרים, הגם ששניהם קרו היום, ושסמנכ"ל הכספים היוצא בפסגות גמל הוחלף לאחר שקודמו הודיע על עזיבתו לפני כמה חודשים.

נכון לסוף אוגוסט השנה היו בפסגות גמל נכסים בהיקף של כ-52.5 מיליארד שקל באפיקי הגמל וההשתלמות ועוד 3.4 מיליארד שקל באפיקי הפנסיה החדשה. פסגות גמל ופנסיה היא חלק משמעותי אך לא יחידי מפעילויות הליבה של בית ההשקעות פסגות שמחזיק גם בפעילויות חיסכון לטווח קצר כמו גם בשירותים פיננסיים וניהול קרנות גידור, בין היתר. בנוסף, לפסגות זרוע הפצה של סוכנויות בבעלות, כשבית ההשקעות כולו מנהל נכסים בהיקף כולל של כ-173 מיליארד שקל (אומדן לסוף אוגוסט השנה, בניכוי 2.9 מיליארד שקל בתיקים​).