דואר ישראל | בלעדי

קרן אייפקס ורמי לוי ברשימה: כל המתעניינים בהפרטת דואר ישראל

ל"גלובס" נודע כי באחרונה פנתה קרן אייפקס לרשות החברות וביקשה לקבל מידע על הפרטת דואר ישראל, גם שמו של איש העסקים רמי לוי מוזכר כמי שמגלה עניין • מדינת ישראל דרך רשות החברות מציעה להפריט את דואר ישראל באמצעות מכירה של 20% ממניות החברה בשלב הראשון ולאחר מכן להפריט עוד 20% דרך הנפקה

זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר
זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר

הפרטת דואר ישראל ממשיכה לעניין גורמים עסקיים מובילים בשוק. ל"גלובס" נודע כי באחרונה פנתה קרן אייפקס לרשות החברות וביקשה לקבל מידע על התהליך. גם שמו של איש העסקים רמי לוי מוזכר כמי שמגלה עניין בהפרטה, ובסביבתו אישרו את הפרטים. השלב הבא בהפרטה הוא הכניסה לחדר מידע ודמי רצינות של המתעניינים.

מדינת ישראל דרך רשות החברות מציעה להפריט את דואר ישראל באמצעות מכירה של 20% ממניות החברה בשלב הראשון ולאחר מכן להפריט עוד 20% דרך הנפקה. רשות החברות והדואר כבר קיימו כנס משקיעים שעורר התעניינות רבה ובו השתתפו נציגים מקרן פורטיסימו, משפחת פורר, UPS, קרן אפולו, קוקרמן לוגיסטיקה, מליסרון, פימי, אלומה וקרן ההשקעות קדמה.

בשלב הבא יידרשו הגופים שרוצים להמשיך בתהליך להפקיד דמי רצינות של 3 מיליון שקל, יעברו תהליך מיון ולאחר שתאושר השתתפותם הם יוכלו להיכנס לחדר המידע על מנת לבדוק לעומק את מצב החברה. סיום התהליך כולל ההתמחרות והאישורים המתאימים צפוי להיות במחצית הראשונה של השנה הבאה.

כפי שכבר פורסם, המדינה מצפה לקבל עבור 20% מהמניות סכום שנע בין 200-250 מיליון שקל מה שגוזר לדואר שווי חברה של 1.2 מיליארד שקל. את ההפרטה מלוות חברות הייעוץ מקינזי וגיזה.

אחת הסוגיות המרכזיות בהפרטה היא מיפוי הנדל"ן של הדואר שאינו שלם. בנוסף קיימת סוגיית הרגולציה שמשרד התקשורת צפוי לאמץ בנוגע לשוק הדואר, וזאת על רקע דו"ח ועדת רוזן. שר התקשורת יועז הנדל הבטיח שבכוונתו לסיים את הטיפול באימוץ הדו"ח כדי לסייע לתהליך ההפרטה - שכן המשקיעים רוצים לדעת מה יהיו כללי התחרות החדשים בשוק.