מלם תים רוכשת 70% ממניות חברת אדיוסיסטמס תמורת 39 מיליון שקל

העסקה משקפת שווי של כ-56 מיליון שקל לאדיוסיסטמס • ההסכם כולל אופציה שניתנה למלם תים לרכוש את יתרת ההחזקות בחברה

שלמה אייזנברג / צילום: תמר מצפי, גלובס
שלמה אייזנברג / צילום: תמר מצפי, גלובס

רכישה נוספת בשוק ה-IT הישראלי: מלם תים הודיעה היום על רכישת 70% ממניות חברת אדיוסיסטמס (Edusystems) בתמורה ל-39 מיליון שקל, כלומר לפי שווי של כ-56 מיליון שקל לאדיוסיסטמס. ההסכם כולל אופציה שניתנה למלם תים  לרכוש את יתרת ההחזקות בחברה. מימון העסקה ייעשה ממקורותיה העצמיים של מלם תים, שבסוף הרבעון השני יתרות המזומנים שלה הסתכמו ב-125 מיליון שקל. במלם תים מציינים שהעסקה צפויה להרחיב את פעילות מיקור החוץ שלה.

אדיוסיסטמס עוסקת בניהול ותפעול של פרויקטים במגזר הציבורי, כולל אפיון, פיתוח, תפעול ובקרה, בתחומים כמו חינוך, הדרכה, קהילה ותרבות. בין היתר היא מספקת מערכות ללמידה מרחוק. החברה מעסיקה כ-250 עובדים.

בשנת 2019 הסתכמו הכנסות אדיוסיסטמס ב-59.8 מיליון שקל, לעומת 41 מיליון שקל ב-2018. הרווח התפעולי צמח ב-2019 ב-15.9% ל-10.2 מיליון שקל, כלומר שיעור רווח תפעולי של 17%, ירידה מ-21.4% ב-2018. במחצית הראשונה של 2020, שיעור הרווח התפעולי גדל ל-24.7%, והחברה רשמה הכנסות של 23.1 מיליון שקל ורווח תפעולי של 5.7 מיליון שקל.

"חברת אדיוסיסטמס מהווה זרוע ביצועית של משרדי הממשלה לפרויקטים אסטרטגיים במגוון של תחומים", אמר אודי וינטראוב, מנכ"ל משותף מלם תים. "אנו מעריכים שאחד מקטרי הצמיחה ליציאה מהמשבר יהיו מכרזים ממשלתיים גדולים להנעת הכלכלה ולהאצה של פרויקטים שהקורונה רק חדדה את הצורך המידי לטיפול בהם, כדוגמת למידה מרחוק, שירותים מקוונים ועוד. אין לי ספק שהחבירה לאדיוסיסטמס, עם הניסיון והמומחיות המוכחת שלהם בניהול פרויקטים גדולים, תהווה חיזוק משמעותי לקבוצת מלם תים".

זהבה אסא, מנכ"לית אדיוסיסטמס, מסרה: "חברת אדיוסיסטמס מובילה חדשנות בניהול פרויקטים מערכתיים, רב תחומיים ורחבי היקף. תחום העיסוק המרכזי שלנו הנו מכרזים במגזר הציבורי ופיתוח מערכות מידע. השילוב עם מלם תים, אחד הגופים המובילים במשק בתחום ה-IT, מהווים מכפיל כוח עסקי שיביא את השותפות להישגים דגולים".

מלם תים, שבשליטת שלמה אייזנברג, נסחרת בשווי כ-1.3 מיליארד שקל.