בורסות עולם | סיקור שוטף

הקורונה של טראמפ צבעה את השווקים באדום: הנאסד"ק ירד בלמעלה מ-2%, מניות התעופה קפצו

פורסמו שיעורי האבטלה לחודש ספטמבר בארה"ב • ג'ו ביידן, סגן הנשיא מייק פנס ואשתו קארן פנס נבדקו גם הם ונמצאו שליליים לנגיף; שר האוצר סטיבן מנוצ'ין התגלה גם הוא כשלילי • ננסי פלוסי אותתה מוקדם יותר היום כי סיוע לתעשיית התעופה עשוי להינתן בקרוב • הנפט איבד 4%

אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP
אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בירידות בסופו של יום אדום, לאחר שהנשיא דונלד טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה והתעצמו החששות להתפרצות של גל שני של הנגיף ולפתיחה איטית יותר של המשק והכלכלה. ג'ו ביידן, אשר נבדק גם הוא, הודיע כי לא נדבק בקורונה.

הופ היקס, היועצת של טראמפ, נמצאה חיובית לקורונה. היקס נסעה עם הנשיא לאירוע הבחירות שהתקיים באוהיו השבוע. 

סגן הנשיא מייק פנס ואשתו קארן פנס נבדקו גם הם ונמצאו שליליים לנגיף, כך לפי דוברו של פנס. שר האוצר, סטיבן מנוצ'ין, התגלה גם הוא כשלילי.

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי אותתה מוקדם יותר היום כי סיוע לתעשיית התעופה עשוי להינתן בקרוב, אולי אפילו במסגרת חבילת התמריצים הנוספת לכלכלה האמריקאית. ענף התעופה הגיב בעליות, אמריקן איירליינס ויונייטד מחקו הפסדים קודמים, ועלו בכ-3% כל אחד. 

הדאו ג'ונס ננעל בירידות של כ-0.5%, מדד ה-S&P 500 ירד בכ-1%, הנאסד"ק נפל בלמעלה מ-2%.

20:50

לאחר התאוששות קלה, שוב מעמיקות הירידות בבורסות ארה"ב. 

הדאו ג'ונס יורד בשעה זו בכ-0.4%, מדד ה-S&P 500 יורד בכ-0.9%, הנאסד"ק רושם ירידות של למעלה מ-2%.

20:30

המדדים העיקריים בבורסות וול סטריט מגלים סימני התאוששות, לאחר שיו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי אותתה כי סיוע לתעשיית התעופה עשוי להינתן בקרוב, אולי אפילו במסגרת חבילת התמריצים הנוספת לכלכלה האמריקאית. אמריקן איירליינס ויונייטד מחקו הפסדים קודמים, ועלו בכ-3% כל אחד.

הדאו ג'ונס יציב בשעה זו, לאחר שמוקדם יותר ירד בלמעלה מ-400 נקודות בעקבות ההודעה כי נשיא ארה"ב טראמפ ואשתו מלאניה נדבקו בקורונה, והתעצמו החששות להתפרצות של גל שני של הנגיף ולפתיחה איטית יותר של המשק והכלכלה. אולם, פלוסי הובילה את מניות התעופה לעליות, ועוררה תקווה בשווקים שיש עדיין סיכוי טוב למתן סיוע ממשלתי.

מדד ה-S&P 500 צנח ב-0.5% לאחר שירד ב-1.7% מוקדם יותר. הנאסד"ק ירד ב-1.5% לאחר שנפל ב-2.6% קודם לכן.

19:35

ג'ו ביידן, אשר נבדק גם הוא, הודיע כי לא נדבק בקורונה. בציוץ בחשבון הטייוטר שלו הזכיר לשמור על ריחוק חברתי, על עטיית מסכות ועל שטיפת ידיים.

 

מוקדם יותר צייץ כי הוא ואשתו מאחלים רפואה מהירה לטראמפ ולמלניה.

 

19:00

המדדים צונחים מעבר לים, לאחר שהנשיא דונלד טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה.

הופ היקס, היועצת של טראמפ, נמצאה חיובית לקורונה. היקס נסעה עם הנשיא לאירוע הבחירות שהתקיים באוהיו השבוע.

הדאו ג'ונס יורד בשעה זו בכ-0.9%, מדד ה-S&P 500 צונח בלמעלה מ-1%, הנאסד"ק רושם ירידות של למעלה מ-2%.

בורסות אירופה רשמו התאוששות קלה לקראת נעילת המסחר. ה-Stoxx 600 עלה עלייה מינורית של 0.1% בלבד. מניות הנפט והגז והמניות הקמעונאיות ירדו ב-0.4%, בעוד שמניות הבנייה טיפסו ב-1.5%.

טבע הודיעה על השקת הגרסה הגנרית הראשונה בארה"ב של TRUVADA ו- ATRIPLA, לטיפול ומניעה של HIV-1. המניה יורדת בכ-0.5%.

17:45

מדד הדאו ג'ונס יורד בשעה ב-200 נקודות, או 0.8%, לאחר שירד ב-430 נקודות מוקדם יותר. מדד ה-S&P 500 יורד ב-0.8%,  הנאסד"ק יורד ב-0.9%.

הדיווחים על כך שנשיא ארה"ב טראמפ נדבק בנגיף הקורונה הוסיפה אי ודאות נוספת לבחירות הקרבות בארה"ב, בחירות שכבר מכבידות על השווקים. מניות החברות הקשורות לפתיחה מחדש של הכלכלה צנחו, על רקע הדיווחים בחדשות לגבי התפשטות הגל השני של המגפה, והחששות מסגר נוסף.

רופא הבית הלבן מסר כי "הנשיא והגברת הראשונה במצב טוב, והם מתכננים להישאר הבית הלבן".

עוד הוסיף כי הוא מצפה מטראמפ "להמשיך ולבצע את תפקידו ללא הפרעה תוך כדי ההחלמה". טראמפ חווה "סימפטומים קלים", כך לפי גורם בבית הלבן.

סגן הנשיא מייק פנס ואשתו קארן פנס נבדקו גם הם ונמצאו שליליים לנגיף, כך לפי דוברו של פנס. שר האוצר, סטיבן מנוצ'ין, התגלה גם הוא כשלילי.

"הבשורה הזו מעלה את אי הוודאות הפוליטית בשווקים, בעיצומה של תקופת הבחירות", אמר ג'ף בוכבינדר, אסטרטג ב-LPL Financial. "נראה כי השווקים מתמחרים יותר ויותר את ג'ו ביידן כמועמד המועדף, אבל טראמפ עוד יכול לזכות בתמיכה אם יחלים במהרה".

מניות חברות השייט וחברות התעופה יורדות היום בחדות. קרניבל ונורוויג קרוז ליין צנחו ביותר מ-1% כל אחת. גם אמריקן איירליינס ויונייטד איירליינס איבדו מעל 2%.

מניות הטכנולוגיה רושמות ירידות כאשר אפל, אמזון, מיקרוסופט ופייסבוק איבדו כ -1%. הנפט יורד בכמעט 4%.

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו באדום ביומו האחרון של שבוע המסחר מעבר לים, לאחר שהנשיא דונלד טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה.

דאו ג'ונס נפתח בירידה של 340 נקודות, או 1.2%. מדד S&P 500 צנח עם פתיחת המסחר ב-1.4%, הנאסד"ק נפתח בירידות של 1.8%.

15:30

נתוני התעסוקה בארה"ב פורסמו היום, בצל התפשטות הגל השני של מגפת הקורונה וברקע הדיווחים על כך שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואשתו מלאניה נדבקו בנגיף הקורונה.

הצפי של מספר המשרות בארה"ב (הלא חקלאיות) עמד על 900 אלף, אולם בסופו של דבר עמדו על 661 אלף. 

שיעור האבטלה ירד ל-7.9%, התחזיות המוקדמות חזו שיעור אבטלה של 8.2%.

13:00

מחריפות הירידות בשווקים כאשר הדאקס והפוטסי הבריטי מאבדים כ-1%. בוול סטריט החוזים מאותתים לירידות חדות בפתיחה כאשר הנאסד"ק נחתך בכ-2.2%. 

11:00

יום המסחר האחרון בשוקי אירופה נפתח בירידות שערים על רקע הודעת טראמפ כי הוא ורעייתו לקו בנגיף הקורונה ממנו נפטרו למעלה ממיליון איש. 

בתוך כך, מדד דקס יורד כעת בכ-0.76%, הפוטסי הבריטי מאבד 0.6% והקאק הצרפתי נסחר 0.7% נמוך יותר. 

בתוך כך, המסחר בבורסת יפן ננעל היום בירידות שערים של 0.67%.

08:02

בורסת יפן שנסחרה הבוקר בעליות עברה לפני זמן קצר להסחר בירידות של עד 0.6%, וזאת בעקבות הודעת טראמפ כי לקח בקורונה.

כמו כן, החוזים העתידיים בוול סטריט מאבדים גובה, כאשר הנאסד"ק מאבד במסחר המקדים כ-1.5%.

בגזרת המטבעות, הדולר מתחזק אל מול האירו ב-0.28% ובכ-0.4% אל מול השקל לרמה של 3.4378 שקל לדולר. 

בגזרת הסחורות, החוזים לנפט מסוג WTI (פקיעה באוקטובר) צונחים כעת ב-2.7% סביב מחיר של 37.6 דולר לחבית. הזהב נסחר ביציבות סביב 1919 דולר לאונקיה. 

07:00

המסחר בשוקי האסיה נפתח במגמה מעורבת. ביפן מדד ניקיי עולה כעת ב-0.3%, וזאת במקביל לפרסום הנתונים על כך שרמת האבטלה במדינה עלתה בחודש אוגוסט לראשונה זה שלוש שנים ל-3%. בורסות סין, הונג קונג והודו יהיו סגורות היום בשל חגים לאומיים. בסיאול הבורסה עולה ב-1.65% ובסינגפור הבורסה מאבדת 0.35%. 

יום המסחר בוול סטריט ננעל אמש במגמה חיובית, בהובלת מניות ההייטק שמשכו את מדד נאסד"ק לעלייה של כ-1.4% בסיום. מדד S&P 500 עלה ב-0.5% והדאו ג'ונס הוסיף 0.13%.