הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בת"א; פריון קפצה ב-16%, דסק"ש ב-9.6%

מחזור המסחר הסתכם ב-954 מיליון שקל • ארקו דיווחה על השלמת עסקת רכישת Empire Petroleum בהיקף של כ- 353 מיליון דולר • פריון עדכנה למעלה את תחזית ההכנסות

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

14:30

יום המסחר בבורסה ננעל במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 שמר על יציבות ואילו ת"א 90 רשם ירידה של כ-0.6%. מחזור המסחר הסתכם ב-954 מיליון שקל.

פריון  זינקה בכ-16% לאחר שהחברה דיווחה כי היא מצפה להציג בשנת 2020 הכנסות של 290-300 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת להכנסות של 276-286 מיליון דולר ובהשוואה להכנסות של 261 מיליון דולר שרשמה בשנת 2019. בכך תסתיים השנה עם צמיחה של כ-13% בהכנסות. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יסתכם בשנה זו ב-25-27 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת ל-20-22 מיליון דולר.

עוד בלטו בעליות חדות מניות פלוריסטם, אורמת, לייבפרסון, אופקו ורציו.

מנגד, ירידות בולטות רשמו מניות אנרג'יאן, גזית גלוב , אבגול, קמהדע ודלתא. 

12:50

מגמה מעורבת בבורסה. מניות דיסקונט השקעות  וחלל תקשורת  בולטות בעליות חדות. מחזור המסחר מסתכם בכ-558 מיליון שקל. 

מנגד, אנלייבקס  בולטת בירידה חדה במחזור גדול. 

דוד ברודט, ששימש כיו"ר בנק לאומי ומנכ"ל משרד האוצר, הוא היו"ר המיועד לחברת אל על. חברת כנפי נשרים של אלי רוזנברג גיבשה רשימת דירקטוריון חדש לאל על  - הצעד הראשון שעליה לעשות על מנת להתחיל את הפעילות בחברה.

11:30

מגמה מעורבת עם נטייה לעליות בבורסה. מניית מגה אור  עולה ב-2.5% לאחר שהחברה דיווחה היום כי הגישה יחד עם קבוצת משקיעים בראשותה, הצעה מחייבת ובלתי חוזרת לרכישת מלוא מניות דסק"ש (82%) שהוחזקו עד כה בידי אדוארדו אלשטיין (באמצעות חברות שבשליטתו). 

ישראמקו  והשותפויות האחרות המחזיקות בזכויות על מאגר תמר ואינן שותפות במאגר לוויתן (תמר פטרוליום, דור גז ואוורסט תשתיות) החליטו לפנות לממונה על התחרות במשק, עו"ד מיכל הלפרין, בבקשה כי תחייב את שברון לספק גז מוזל לחברת החשמל. בפנייה להלפרין הן מציינות כי "הסירוב הינו בלתי סביר שכן אין מחלוקת שמאגר תמר יכול מבחינה תפעולית לספק את הגז לחח"י, והטעם היחיד לסירוב הוא ניגוד העניינים בו נובל פועלת לאור החזקותיה העודפות במאגר לוויתן. על כן, על-פי הפנייה, התנהלותה האמורה של נובל עולה כדי שימוש פסול בכוחה כבעלת מונופולין בתחום הגז הטבעי, בניגוד להוראות חוק התחרות...".

10:05

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית קלה, כשמדדי המניות המובילים מטפסים בכ-0.2%. 

עליות בולטות נרשמות במניות דיסקונט השקעות , פלוריסטם, לייבפרסון, דלק קידוחים , אופקו, מגה אור  ורציו. 

ארקו החזקות  דיווחה הבוקר על ציון דרך נוסף להשלמת עסקת המיזוג עם Haymaker : החברה השלימה את עסקת רכישת Empire Petroleum בהיקף של כ- 353 מיליון דולר. GPM , שבשליטת ארקו, השלימה רכישת פעילות בהיקף משמעותי הכוללת אספקת דלקים לכ-1,450 תחנות דלק, ופעילות קמעונאית הכוללת 84 תחנות דלק וחנויות נוחות בהפעלה עצמית.

חברת רני צים  דיווחה הבוקר כי הבטיחה הנפקת אג"ח בהיקף של כ-57 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית לגופים מוסדיים מובילים. במסגרת ההנפקה קיבלה החברה כתבי התחייבות מהגופים המוסדיים לרכוש איגרות חוב באמצעות הרחבת סדרת אג"ח א' של החברה. המהלך הינו כחלק מההיערכות להשלמת עסקת מידאס. 

תיקון עולם  הודיעה היום כי חתמה על זיכרון דברים לשיתוף פעולה עם חברת ITH הבריטית, לאספקה של שמן CBD ומוצרי קנאביס רפואי בבריטניה. על פי ההסכם, ITH תתחייב לבצע הזמנה לרכישת שמן מהחברה בהיקף של כ-1 טון לשנה, במספר מנות דו-חודשיות, החל מדצמבר 2020 או ממועד חתימת הסכם אספקה מחייב בין הצדדים. 

09:05

אלביט מערכות  דיווחה כי זכתה בחוזה לאספקת מערכות לצבא ארה"ב בהיקף של 50 מיליון דולר. החוזה הוא למשך 5 שנים. 

בשוק המטבעות הדולר נסחר ביציבות סביב 3.413 שקלים והאירו נחלש בכ-0.2% לרמה של כ-4 שקלים לאירו. 

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

07:50

1. הממשלה אישרה הלילה באמצעות הצבעה טלפונית את הארכת מצב החירום המיוחד עד ל-13 באוקטובר. משמעות ההארכה הנה סגר כולל על כל המשק הישראלי למעט יציאה לעבודות חיוניות, רכישת מזון או תרופות ולמטרת ספורט אישי. הליכה להפגנות מותרת במרחק של עד קילומטר מן הבית ובמגבלות של 20 איש, עטיית מסיכות ומרחק שני מטר. גם התקהלויות בבתי כנסת אסורה.

2. אתמול בוול סטריט ננעל המסחר בירידות. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.3%, נאסד"ק איבד 1.6% ומדד S&P 500 נחלש ב-1.4%. המדדים איבדו גובה לאחר שהנשיא טראמפ צייץ כי הורה להפסיק עד לאחר הבחירות את המו"מ עם המפלגה הדמוקרטית בנוגע לחבילת תמריצים כלכלים נוספת.

3. עוד לפני הציוץ של טראמפ קרא יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, לבית הלבן ולקונגרס לפעול להעברת החלטה על חבילת תמריצים פיסקאליים נוספת. פאוול ציין את ההתקדמות ביצירת משרות, בצריכה ובהקמת עסקים ואמר כי עתה הוא לא הזמן להוריד את הרגל מדוושת הגז. לעשות כן עשוי "להוביל להתאוששות חלשה יותר, שתיצור קושי לא הכרחי למשקי בית ולעסקים".

"לעומת זאת, הסיכונים של הפרזה נראים, לעת עתה, קטנים יותר", אמר יו"ר הפד, שנואם בפני האיגוד הלאומי לכלכה עסקית. "גם אם צעדי מדיניות יתבררו בסופו של דבר כגדולים יותר מהדרוש, הם לא יבוזבזו. ההתאוששות תהיה חזקה יותר ומהירה יותר אם המדיניות המוניטרית והמדיניות הפיסקאלית יוסיפו לעבוד זו לצד זו כדי לסייע לכלכלה עד שיהיה ברור שהיא יצאה מכלל סכנה. 

4. המניות הדואליות שבות מניו יורק עם פערי ארביטראז' מעורבים. אופקו  שבה עם פער חיובי של 4.7%, אורמת  עם 3%, לייבפרסון  עם 4% ונייס עם 1.4%. מנגד, פריגו  שבה עם פער שלילי של 2%, סאפיינס עם 1.6%, טבע  עם 1.8% ונובה עם 1.4%. 

5. בבורסות אסיה היום נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לירידות. הנפט ממשיך לאבד גובה וחוזה מסוג ברנט לדצמבר רושם ירידה של 1.5% לרמה של 42 דולר לחבית. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות.

בזירת המאקרו העולמית, בגרמניה יתפרסמו היום נתוני התפוקה התעשייתית לחודש אוגוסט (צפי לעלייה של 1.5%) ובארה"ב יתפרסם ב-21:00 פרוטוקול דיוני ועדת השווקים הפתוחים של הפד. 

אתמול ננעל המסחר בתל אביב בעליות קלות. מדד ת"א 35 עלה ב-0.3%, ת"א 90 טיפס ב-0.1% ומדד הבנקים עלה ב-0.4%. מניית פוקס בלטה בעלייה של 6% במחזור מסחר גבוה, יחידות ההשתתפות של חברות האנרגיה רציו ודלק קידוחים קפצו ביותר מ-7% על רקע סגירת עסקת שברון-נובל אנרג'י.