החגים והסגר השני תמכו בגידול של 9% במכירות המזון בחודש ספטמבר

מנתוני סטורנקסט עולה כי היקף המכירות בשוק המזון והמשקאות צמח ב-8.7% מתחילת השנה לסך של 32 מיליארד שקל • מדובר על תוספת כספית כוללת של 2.55 מיליארד שקל לעומת המכירות שנרשמו בתשעת החודשים הראשונים של 2019

קניות ברשת יוחננוף / צילום: כדיה לוי, גלובס
קניות ברשת יוחננוף / צילום: כדיה לוי, גלובס

הסגר השני והחגים תמכו בגידול החריג בשוק המזון גם בחודש ספטמבר, כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס". נתוני סטורנקסט, המבוססים על נתוני קופה ברשתות קמעונאיות, משקפים צמיחה של 9.3% במכירות הכספיות בחודש ספטמבר לעומת ספטמבר אשתקד, לסך של 3 מיליארד שקל.

כך, למעשה, חודש ספטמבר משלים צמיחה מצטברת בתשעת החודשים של 2020 של 8.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לסך מכירות של 32 מיליארד שקל. מדובר על תוספת כספית כוללת של 2.55 מיליארד שקל למכירות שנרשמו בתשעת החודשים הראשונים של 2019.

התוצאות הללו נרשמו בחודש בו נכנס לתוקף הסגר השני שהוטל על המשק מאז התפשטות נגיף הקורונה בישראל, אשק משתק, בדומה לענפים נוספים, את ענפי המסעדות והמלונות, דבר שמגדיל את היקף הרכישות ברשתות המזון.