מבנק לאומי לאל על: דוד ברודט מיועד להיות יו"ר דירקטוריון החברה

חברת כנפי נשרים של אלי רוזנברג גיבשה רשימת דירקטוריון חדש לאל על • דירקטורים נוספים שנבחרו: פרופ' גבריאלה שלו, עמיקם בן צבי, מוטי אנגלמן, דורון כהן וג'ייסון גרינבלט • החברה הודיעה כי לאחר שקיבלה היתר שליטה מרשות החברות, היא מבקשת לכנס באופן מיידי אסיפת בעלי מניות

דוד ברודט/ צילום: איל יצהר
דוד ברודט/ צילום: איל יצהר

מצמרת בנק לאומי לצמרת חברת תעופה: היו"ר המיועד לדירקטוריון אל על הוא דוד ברודט (75), ששימש כיו"ר בנק לאומי וכמנכ"ל משרד האוצר ולפני כן כראש אגף תקציבים באוצר. בנוסף שימש גם כיו"ר המועצה הלאומי לסטטיסטיקה, כיו"ר בנק מזרחי וכמנכ"ל חברת yes.

הנוכחות של בנק לאומי בולטת ברשימת חברי הדירקטוריון המיועדים: פרופ' גבריאלה שלו, ששימשה בעבר כשגרירת ישראל לאו"ם, כדיקנית הפקולטה למשפטים במכללה האקדמית אונו, חברת דירקטוריון בנק לאומי, וכיום משמשת כראש ועדת המינויים העליונה של המועצה להשכלה גבוהה בתחום מדעי החברה; עמיקם בן צבי, ששימש בעבר כיו"ר מכון התקנים. גם לבן צבי יש קשר לבנק לאומי - בתו בשמת בן צבי היא מנהלת סיכונים ראשית ומנהלת החטיבה לניהול סיכונים בלאומי. בנוסף, בן צבי גויס למשימת ההשתלטות של אלי רוזנברג על אל על מראשית הדרך כידיד המשפחה והוא שידך לעסקה את תאל' במיל ראם עמינח, בעלה של רקפת רוסק עמינח, לשעבר מנכ"לית הבנק; דירקטור נוסף הוא הכלכלן דורון כהן, שכיהן בעבר כסמנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, חבר דירקטוריון בנק לאומי וכיום משמש כדירקטור בהראל ובצ'מפיון מוטורס. את רכישת המניות בהנפקה, ביצע רוזנברג דווקא על ידי הבנקים דיסקונט ומזרחי, כעת נותר לראות מי יהיה הבנק המממן ממנו תיטול אל על הלוואה של 250 מיליון דולר במסגרת מתווה הסיוע.

שני דירקטורים נוספים שנבחרו הם ג'ייסון גרינבלט, ששימש כשליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון, וקברניט מוטי אנגלמן, שכיהן בתפקידי תעופה שונים.

"כנפי נשרים" הודיעה לאל על כי לאחר שקיבלה היתר שליטה מרשות החברות היא מבקשת לכנס מידית אסיפת בעלי מניות ולהביא לאישור את מינוי ששת חברי הדירקטוריון. מהחברה נמסר כי "במינויים אלה מסמן אלי רוזנברג את הכיוון של אל על תחת שליטתו. לדירקטוריון אל על החדש יש אחריות כבדה להשיב את אמון הלקוחות בחברה, ובשיתוף ההנהלה והעובדים, להוציא את החברה מהמשבר בו היא מצויה ולהעלות את אל על בחזרה למסלול ההמראה. אל על מצויה במשבר מתמשך, שרק החריף והעמיק על רקע מגפת הקורונה. אל על תחזור לטוס בהיקפים משמעותיים תוך הרחבת הפעילות שלה בקווים הרווחיים למזרח, לצפון אמריקה ואירופה. דירקטוריון אל על צריך לפעול, יחד עם ההנהלה, להוספת יעדים חדשים, הגדלת הפעילות והרחבתה, לאור האפשרויות והפוטנציאל הגדול שנפתח בתחום התעופה לאחר חתימת הסכמי השלום עליהם חתמה מדינת ישראל עם איחוד האמירויות ובחריין".

בראיון שהעניק ברודט ל"גלובס" ביולי 2019 עם פרישתו אחרי תשע שנים בבנק לאומי הוא סיפר כי אחרי יותר מ-50 שנה של פעילות בכוונתו קצת לנוח. נקווה שהוא נח מספיק משום שהמלאכה שמחכה לו באל על היא עצומה.