הבורסה בת"א | סיקור שוטף

יום המסחר המקוצר בבורסה ננעל בעליות: דסק"ש זינקה בכ-10%, אנרג'יקס ואנלייט בלטו בעליות

סדרת ציוצים של הנשיא טראמפ בדבר תמריצים נוספים לכלכלה מספקים רוח גבית לשווקים • אורמת קפצה ב-6%, פתאל ב-6.8%, ומניות האנרגיה ירוקה אנלייט ואנרג'יקס קפצו בכ-7% כ"א

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

14:30

יום המסחר המקוצר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות. מדד ת"א 35 עלה ב-1.1%, ת"א 90 הוסיף 1.6% לערכו ומדד הבנקים טיפס ב-0.4%. מדד הנדל"ן בלט בעלייה של 1.5% בהובלת המניות ביג  וגזית גלוב  שעלו ביותר מ-6% כ"א.

אורמת קפצה ב-6%, פתאל ב-6.8%, גזית גלוב עלתה ב-6.6%, פז נפט וסולגרין עלו בכ-4%, ומניות האנרגיה עלו בדומה לסנטימנט בעולם. אנלייט ואנרג'יקס קפצו בכ-7% כ"א, אוגווינד עלתה ב-7.4%.

מנייתה של דסק"ש בלטה בעלייה של 9.6% על רקע הפרסום ב"גלובס" כי יבואן הרכב רמי אונגר מצטרף לחברת הנדל"ן מגה אור של צחי נחמיאס והציעו לרכוש 82% מהחברה לפי שווי של 1.27 מיליארד שקל.

פתאל קפצה ב-6.8% ומנייתה של ישראכרט קפצה ב-5.3% על רקע עזיבת היו"ר אייל דשא את התפקיד לאחר שבעלי המניות הראו לו את הדרך החוצה.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.06 מיליארד שקל.

13:00

יום המסחר המקוצר בתל אביב מתנהל בעליות של כ-1% במדדים המובילים על רקע האופטימיות מעבר לים. 

דסק"ש בולטת בזינוק של 8%, אורמת קופצת ב-5.1%, פתאל מזנקת ב-6.4%, ומניות האנרגיה ירוקה אנלייט ואנרג'יקס קופצות בכ-5.5% כ"א.

אנלייבקס עולה ב-5%, ישראכרט מזנקת ב-6% על רקע התפטרותו של היו"ר איל דשא.

11:20

המסחר בבורסה מתנהל בעליות של כ-1% במדדים המובילים. מנייתה של פתאל החזקות בולטת בעלייה של 5.5%, כך גם מניותיהן של אנרג'יקס ואורמת. טבע עולה ב-3%, אלוני חץ מטפסת ב-1.8%.

אייל דשא הודיע על פרישה מראשות דירקטוריון ישראכרט .

קבוצת דלק מוציאה לדרך את המהלך לאיגוח תמלוגי העל להם היא זכאית ממאגר לוויתן, וזאת כחלק מההסכמות אליהן הגיעה עם מחזיקי אגרות החוב שלה. במסגרת המהלך מבקשת קבוצת דלק להנפיק בחו"ל סדרת אג"ח חדשה, בהיקף כולל של עד 180 מיליון דולר(כ-610 מיליון שקל), שיובטחו בשעבוד על זכויותיהן של קבוצת דלק והחברה הבת דלק אנרגיה, לתמלוגי-על מחלקן ביחידות ההשתתפות של דלק קידוחים בפרויקט לוויתן.

10:00

יום המסחר המקוצר האחרון לשבוע זה נפתח בעליות נאות של כ-1% במדדים המובילים, וזאת בהמשך לעליות שנרשמו אמש בניו יורק לאחר שהנשיא טראמפ שיגר סדרת ציוצים התומכים בסיוע עצמאי כלכלה.

מדד ת"א 35 מזנק ב-1.2% בהובלת אורמת שקופצת ב-6% וטבע שעולה ב-2.3%. מדד ת"א 90 עולה ב-1.15% ומדד הבנקים עולה בשיעור דומה.

מניות הבנקים פועלים ודיסקונט עולות ב-1%, מזרחי טפחות מטפסת ב-1.6%.

השקל מתחזק מול סל המטבעות הבוקר. האירו מאבד 0.15% מתחת ל-4 שקלים, הדולר יורד ב-0.3% מתחת ל-3.4 שקלים.

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א 


1. מצב המשק

לאחר שהממשלה אישרה שלשום את הארכת מגבלות הסגר בשבוע נוסף, אמש יוצא שר האוצר, ישראל כ"ץ, נגד החלטות משרד הבריאות, בין היתר על השבתת המשק. כ"ץ אמר  כי יפעל להקדים תשלומים לעצמאיים וציין כי החודשיים הקרובים צפויים להמשיך להיות קשים לעובדים ולמובטלים: "לצד המאבק על פתיחת המשק והעסקים הקטנים, אוודא שיהיה לאנשים בינתיים ממה לחיות. אם המשק ייפתח - הזכאות תעבור עם העובד למקום העבודה. חייבים גם להקדים תשלומים לעצמאים. אלה הולכים להיות חודשיים מאוד קשים", אמר כ"ץ.

על פי המתווה שהוחלט יתוגברו המקדמות והתשלומים לעצמאים והם יוקדמו לתחילת נובמבר. עוד נקבע בדיונים שנערכו באוצר כי יקבע קריטריון למובטלים לקבלת המענקים עד רף השכר הממוצע העומד על 8,000 שקל, לאלו שהיו מובטלים לפחות 100 יום בתקופה זאת עד לחודשים ספטמבר- אוקטובר. בנוסף, המענק השני יוגדל וישמש תמריץ לחזרה לעבודה והוא יתקבל ב- 4 תשלומים בנוסף לשכר, במסגרת פרויקט התעסוקה.

2. וול סטריט ירוקה 

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות על רקע סדרה של ציוצים נפרדים שפרסם הנשיא טראמפ. מדד דאו ג'ונס קפץ ב-1.7%, הנאסד"ק ניתר ב-1.9%. לאחר שדחה שלשום את המגעים בנושא התמריצים עד לאחר הבחירות, צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מוכן לחתום עכשיו" על צו למתן סיוע של 1,200 דולר למשפחה, הקלות בסך 25 מיליארד דולר לחברות התעופה ואספקה של 135 מיליארד דולר לעסקים קטנים.

הלילה נערך העימות בין סגן הנשיא טראמפ, מייק פנס, לבין קאמילה האריס, מי שעתידה להיות הסגנית של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן אם ייבחר לנשיאות.

3. הפינה המקומית

אתמול בתל אביב המסחר בבורסה ננעל במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 שמר על יציבות ואילו ת"א 90 רשם ירידה של כ-0.6%. פריון בלטה בעליות לאחר שהעלתה את תחזית ההכנסות לשנת 2020, וסקטור הגז המשיך לרכז עניין בצל המהלך האגרסיבי של שברון לעצירת אספקת הגז מתמר במאבק על המחיר ליחידת חום לחברת חשמל.

 4. הדואליות יספקו תמיכה

המניות הדואליות שבות מניו יורק עם פערי ארביטראז' חיוביים. טבע שבה עם פער חיובי של 1.5%, לייבפרסון עם 0.8% ונובה עם פער חיובי של 1% ופריגו שבה עם פער חיובי של 1%. מנגד, פריון חוזרת עם פער שלילי של 1.5% ואופקו עם פער שלילי של 0.6%.

5. בורסות המזרח ומאקרו עולמי

בבורסות אסיה נרשמת מגמה מעורבת בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט. מדד הניקיי היפני עולה ב-1%, שנחאי יורדת ב-0.2%, הבורסה בהונג קונג יורדת ב-0.8% ושנזן עולה ב-1.2%.

הפרוטוקול מהישיבה של חברי ועדת השוק הפתוח של הפד (FOMC) שהתקיימה ב-16-15 בספטמבר בה הותיר הפד ללא שינוי את הריבית, מצביע כי מרבית החברים תומכים בחבילת תמריצים נוספת לשווקים. "אם התמיכה הפיסקלית העתידית תהיה קטנה משמעותית או תגיע מאוחר משמעותית מכפי שציפו, קצב ההתאוששות של הכלכלה עשוי להיות איטי יותר", לפי הפרוטוקול. עוד נאמר בישיבת ה-FOMC כי הבנק המרכזי כי לא יעלה את הריבית עד שהכלכלה תגיע לתעסוקה מלאה, והאינפלציה לתחום היעד של 2%, וכי נרשמה התאוששות מהרמות הנמוכות ברבעון השני.