ציוד כושר ודירות חדשות: מה אנחנו מחפשים לקנות בתקופת הקורונה

רכישת ציוד משרדי ביתי, קורסים אונליין, מעברי דירה ושירותי הובלה • חברת Natural Intelligence המפעילה מספר אתרי השוואות בעולם מציגה: אלו התחומים שהפכו לפופולריים במיוחד השנה בעקבות הקורונה

קניית נכסים באופן מקוון / צילום: shutterstock, צילום מסך מתוך אתר Roofstock
קניית נכסים באופן מקוון / צילום: shutterstock, צילום מסך מתוך אתר Roofstock

איך נראית החברה שלנו בתקופת הקורונה? אפשר ללמוד על כך ממה שאנשים מחפשים באינטרנט. חברת Natural Intelligence, חברה מובילה עולמית בתחום ההשוואות, בעלת אתרי השוואות ומרקט פלייס, המשרתת מילוני צרכנים בעולם בכל יום ועוזרת להם לקבל החלטות מושכלות במהירות, בדקה ומצאה באילו תחומים הפכו משתמשיה (בעיקר תושבי ארה"ב ואירופה) לחפשנים נלהבים במיוחד השנה לעומת השנים שעברו. ואכן, היא מצאה כמה מגמות מובהקות.

המגמה הברורה וגם המובנת היא עלייה בחיפוש של ציוד כושר ביתי. חיפושים בתחום זה כמעט ושולשו במהלך יולי ואוגוסט, לעומת ינואר ופברואר. מעניין כי ביולי אוגוסט על פניו לא היה סגר ברוב מדינות העולם וחדרי הכושר היו פתוחים, אולם נראה כי ישנה עלייה בהעדפה לספורט בבית. אולי הספורטאים כבר התרגלו לכך, או שהם בכל זאת חוששים מהדבקה, מבידוד או נערכים לסגר נוסף.

החיפושים אחר ציוד משרדי ביתי מדגימים את המעבר מן העבודה המשרדית לבית, ונראה כי הצרכנים מוכנים להשקיע בציוד הביתי, מתוך הערכת שהעבודה הביתית כאן כדי להישאר. כך, בתקופת הקיץ חלה עלייה של 30% בחיפוש אחר שולחנות משרדיים לבית.

ענף הלמידה מרחוק צמח משמעותית, לכל הפחות כמשאלת לב המובילה לחיפושים. היקף החיפושים בתחומים הקשורים ללמידה מרחוק גדל פי 10 בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019. נראה כי הרצון לשבור שגרה, להמשיך להתפתח, לנצל זמן שהתפנה ממפגשים והתקהלויות וליהנות ממגוון התכנים הזמינים לפתע באופן מקוון, תדלק את המגמה.

"גם בתחום הדיור, המעבר לעבודה מרחוק פתח אפשרויות להרבה אנשים"

למרות אי הוודאות הרבה בעולם, אשר הייתה אולי אמורה להוביל לרצון לדבוק במוכר, רבים מחפשים מידע בתחום מעברי הדירות. הסיבות הן כנראה אפשרות של עבודה מרחוק שפותחת את הטווח שבו אפשר לגור, הכרח להחליף דירה במהירות לאופציה זולה יותר בשל מצוקה כלכלית, חזרה מארץ הגירה לארץ מולדת עם סגירת קווי התעופה ואי הוודאות לגבי הפעם הבאה שאפשר יהיה לעשות זאת, וגם זעם על השלטון המקומי שדוחק את הציבור לחפש אלטרנטיבות הגירה חדשות.

כותבי הדוח מציינים כי מגמה דומה נצפתה בארה"ב אחרי בחירות 2016, כאשר אמריקאים חיפשו להגר בין מדינות בתוך ארה"ב וגם החוצה מארה"ב. חיפושי הדירה הם לא רק פנטזיית חיפוש בגוגל. ישנה עלייה גם בחיפוש אחר חברות הובלה ושירותי אריזה, בכ-30%-40% לעומת התקופה המקבילה.

לדברי יואב צוקר, סמנכ"ל חדשנות ואקוסיסטם בחברת נטורל אינטליג'נס הישראלית: "התקופה הזו משפיעה על כולנו, לא רק ישראלים, אלא בכל העולם. לצד ירידה בפעילות הכלכלית בתעשיות מסוימות, צצות הזדמנויות עבור תעשיות אחרות. אנחנו בנטורל אינטליג'נס רואים מגמות השוואה מאוד מעניינות בשבועות האחרונים ולצידן צמיחה של תעשיות שנהנות מהשינויים שעוברים על כל העולם.

"כמו בעולם, גם בארץ הרבה אנשים מוצאים את עצמם בחופשה שלא מרצון ובכדי להתפתח ולהרחיב את האופק המקצועי שלהם נרשמים ללימודים. אפשר להרחיב אופקים ביעילות ומרחוק ולא לפספס שום דבר. בארץ אנחנו חווים עלייה משמעותית ברישום למוסדות להשכלה גבוהה בחודשים האחרונים - כחלק מתובנות התקופה האחרונה.

"גם בתחום הדיור, המעבר לעבודה מרחוק פתח אפשרויות להרבה אנשים לצאת ממרכזי הערים הגדולות. השילוב של חסכון בהוצאות המחייה לצד שיפור תנאי המגורים קורצת להרבה אנשים, ולכן אנחנו רואים עלייה משמעותית בהשוואות בכל ה שירותים הקשורים למעברי הדירות".