עסקת הענק של עידן עופר בארה"ב: או.פי.סי חתמה ההסכם לרכישת חברת תחנות כוח ב- 815 מיליון דולר

למימון רכישת הענק של CPV מתכננת או.פי.סי לבצע הנפקת מניות בהיקף מינימלי של כ-500 מיליון שקל, במסגרתו מתכננת החברה האם, קנון של עופר, להשקיע לפחות 340 מיליון שקל

עידן עופר ותחנת כוח של OPC במישור רותם / צילומים: איל יצהר, רפי קוץ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
עידן עופר ותחנת כוח של OPC במישור רותם / צילומים: איל יצהר, רפי קוץ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חברת או.פי.סי אנרגיה  מתקדמת עם עסקת הענק שלה בארה"ב. החברה, שבשליטת עידן עופר, מעדכנת כי חתמה על הסכם לרכישת חברת תחנות הכוח CPV, וכי הרחבת פעילותה הצפויה בארה"ב מתוכננת להסתכם בהשקעה של עד 815 מיליון דולר (כ-2.8 מיליארד שקל), יחד עם כמה שותפים.

או.פי.סי מתכננת להשקיע כ-725-685 מיליון דולר ברכישת CPV - כ-630 מיליון דולר תשלום במזומן לבעלי החברה הנוכחיים, בכפוף להתאמות, וכ-55-95 מיליון דולר נוספים - חלקה של החברה הנרכשת בהון העצמי הנדרש לפרויקט בו היא שותפה, אשר נמצא בשלבי הקמה. יתרת הסכום מיועד להרחבת הפעילות בהמשך.

את הכניסה לפעילות בשוק האמריקאי מתכננת או.פי.סי לבצע באמצעות שותפות ייעודית בה תחזיק כ-70% וביתרה יחזיקו כלל ביטוח (12.75%), מגדל ביטוח (12.75%) ופועלים שוקי הון (4.5%). סך התחייבויות ההשקעה של כלל השותפים "עומדות על-פי הסכם השותפות על 815 מיליון דולר", בחלוקה לפי שיעורי ההחזקה, ומלבד רכישתה של CPV מיועד ההון למימון השקעות נוספות.

CPV, הפועלת בפיתוח, בהקמה ובניהול תחנות כוח באנרגיה קונבנציונלית (גז טבעי) ובאנרגיה מתחדשת, מחזיקה כיום בשותפות בחמש תחנות כוח מונעות גזג טבעי, בהיקף של כ-4,050 מגוואט (מתוכם חלקה כ-1,300 מגוואט) ובתחנת כוח נוספת קטנה יותר באנרגיית רוח (כ-150 מגוואט).

עוד היא שותפה בהקמת תחנת כוח מונעת גז טבעי בהספק של קרוב ל-1,300 מגוואט (חלקה כ-220 מגוואט), וכן היא מספקת שירותי ניהול לתחנות כוח, בהספק נוכחי מצטבר של כ-10,600 מגוואט.

ל-CPV צבר פרויקטים בשלבי פיתוח שונים של קרוב ל-2,250 מגוואט באנרגיה מתחדשת, וצבר פרויקטים בהיקף של כ-4,000 מגוואט נוספים של תחנות כוח מונעות בגז טבעי.

הנפקות מניות ואג"ח למימון העסקה

למימון עסקת הענק מתכננת או.פי.סי לבצע הנפקת מניות בהיקף מינימלי של כ-500 מיליון שקל, במסגרתו מתכננת החברה האם שלה, חברת קנון הולדינגס, שבאמצעותה מחזיק עופר בשליטה בה, להשקיע לפחות 100 מיליון דולר (340 מיליון שקל). לפי עדכון החברה בנושא, קנון מתכננת לבצע הזמנה בהיקף של 30 מיליון דולר במכרז ההנפקה, לפי מחיר מניה של 32 שקל, והזמנה בהיקף של 70 מיליון דולר, לפי מחיר מניה של 34 שקל.

או.פי.סי קבעה את מחיר המינימום במכרז על 30 שקל, לפיו היא מעוניינת לגייס סכום של 500-725 מיליון שקל, ומנייתה, שהגיבה בחיוב לעדכוני החברה השלימה טיפוס של כ-12% מתחילת השנה, הגיעה לשער שנע סביב כ-33 שקל ומשקפת לאו.פי.סי שווי נוכחי של כ-4.7 מיליארד שקל.

לצד גיוס ההון הציבורי עדכנה או.פי.סי על הנפקה פרטית של כ-7.5% מהונה בעיקר לכלל ביטוח, השותפה איתה בעסקת CPV וגם להפניקס, תמורת סכום כולל של כ-350 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של קרוב ל-30 שקל.

אלה נעשים ימים ספורים לאחר שאו.פי.סי עדכנה על השלמת גיוס אג"ח בהיקף של כ-585 מיליון שקל, באמצעות הרחבת סדרה (ב'), וכן על החלטתה לבצע פידיון מוקדם של אג"ח סדרה א', בסכום של כ-310 מיליון שקל.

מפעילה את תחנות הכוח רותם ובחדרה

פעילותה של או.פי.סי מתרכזת בייזום, פיתוח, הקמה ותפעול של תחנות כוח ומתקני ייצור חשמל בישראל, והפרויקט המרכזי שלה כיום הוא תחנת הכוח רותם, הממוקמת במישור רותם בנגב.

רותם היא תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, שהחלה בפעילות בשנת 2013, לאחר שבהקמתה הושקע סכום כולל של כ-2 מיליארד שקל. היא פועלת על בסיס גז טבעי, בהספק של קרוב ל-470 מגוואט, ועיקר הכנסותיה מבוססות על מכירת חשמל לחברות גדולות במשק הישראלי. או.פי.סי מחזיקה בכ-80% מרותם, וביתרה מחזיקה חברת ורידיס, שבשליטה בה מחזיקה חברת דלק רכב.

נוסף לרותם, בחודש יולי האחרון החלה או.פי.סי בהפעלה מסחרית של תחנת כוח בחדרה, בהספק של יותר מ -140 מגוואט, וכן היא מקימה תחנת כוח על בסיס גז טבעי בהספק של קרוב ל-400 מגוואט, בסמוך לצומת פלוגות שבאזור קריית גת.