גל של ביקורת: גדות נבחרה לגלם את קלאופטרה, ולא כולם היו מרוצים

וגם: אילן סיגל ימונה לתפקיד מנכ"ל גולן טלקום • השיחה

גל גדות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
גל גדות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

זמן קצר אחרי שנציגתנו בהוליווד גל גדות, המוכרת בעולם כוונדר וומן, אישרה בטוויטר את השמועות על התפקיד הבא שהיא עומדת לגלם - קלאופטרה, רעשה הרשת מציוצים, רבים בהם מפרגנים לאבק הכוכבים הישראלי, אך גם כאלה שלא יכלו להימנע מלהתייחס לפוליטיקה שבבחירה.

העיתונאית הניו יורקית סאמירה חאן תהתה מדוע הוליווד בחרה דווקא בכוכבת ישראלית, ולא בערבייה דוגמת נדין נג'ים, למשל. "בושה גל גדות, שהמדינה שלך גונבת שטחים של ערבים ואת גונבת את התפקיד בסרט". התגובה עוררה סייגים בנוגע למוצאה המצרי של מלכת מצרים המיתולוגית, והיו שהזכירו שהיא בכלל הייתה ממוצא יווני. עוד הוזכר הקאסט הכה הוליוודי של הסרט "מלחמת האלים" משנת 2016, שגם שם הבחירה הייתה בשחקנים כמו ג'רארד באטלר, שרחוק מלהיראות ממוצא ערבי, שלא לדבר על הכוכבת המיתולוגית אליזבת טיילור שגילמה את קלאופטרה כבר בשנת 1963, זמן רב לפני עלייתו של הפוליטקלי קורקט. מטעמה של גל גדות לא התקבלה תגובה.

מצנח הזהב

הדס ביטרן, ראש קבוצת הבריאות במיקרוסופט ישראל מו"פ, מונתה כחברת דירקטוריון ב-SNOMED, הארגון הבינלאומי לטרמינולוגיה רפואית, הקובע את הסטנדרטים לתיעוד מידע רפואי בעולם בשפות שונות. לביטרן יש מומחיות בבניית מוצרים המשלבים בינה מלאכותית בתום ניתוח השפה הטבעית במגזר הרפואי.

גלי וינרב

------

אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק בקבוצת אלפא הכוללת את בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes, ימונה לתפקיד מנכ"ל גולן טלקום, ויצטרף לקבוצת סלקום. זאת קבע הדירקטוריון בהתאם להמלצת המנכ"ל אבי גבאי. סיגל ימשיך ויכהן גם כמנהל הפיתוח העסקי של הקבוצה.

-----

יצחק פרנק מונה לסמנכ"ל בכיר לכספים ופיתוח עסקי של קבוצת ההנדסה ברן. פרנק הצטרף לברן לפני 16 שנה, ובתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל ברן אינטרנשיונל, תפקיד אותו ימשיך וימלא במקביל לתפקידו החדש.

---

חמת, יצרנית ומשווקת המוצרים לענף מוצרי הבנייה שבשליטת היו"ר יואב גולן, עדכנה על "סיום כהונה בהסכמה" של המנכ"ל שלה רועי רגרמן, המכהן בתפקיד מתחילת שנת 2017. רגרמן (41) המצטרף לחמת כבר ב-2015, ועלות העסקתו ב-2019 הסתכמה בכ-900 אלף שקל, על בסיס משכורת חודשית של 50 אלף שקל. מניית חמת נחלשה ב-14% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-400 מיליון שקל.

אביב לוי

 

חדשות טובות

עמותת שניר הודיעה כי היא מתפקדת כ"חדר מיון" לטיפול מהיר בקרב מעוטי יכולת שזקוקים לסיוע בתחומים כמו שכירות, ארנונה, תשלומי חשמל, ועוד. אלה מוזמנים לפנות לעמותה, ואנשי מקצוע מטעמה יופנו אליהם.