ארקפה | בלעדי

"עסק חיוני": ארקפה מתחילה למכור מזון מוכן לצריכה ביתית

אחרי שבסגר הראשון ארקפה הבינה שהסניפים שלה משותקים בשל הנחיות הממשלה היא נכנסה לראשונה למכירה בוולט • כעת בסגר השני רשת בתי הקפה של ירון ירקוני מרחיבה את סניפי הבייקרי שלה למכירת מוצרי מעדניה ובהם סלטים, ממרחים, ולביבות

סניף ארקפה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס
סניף ארקפה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

משבר הקורונה דוחף את ארקפה להמציא את עצמה מחדש: רשת בתי הקפה של ירון ירקוני מרחיבה את פעילותה לתחום של מעדניות ואוכל מוכן, כך נודע ל"גלובס". ארקפה הופכת בימים אלה את המאפיות שהיו לה עד כה למעדניות שימכרו גם מוצרי מאפה.

ברשת פרסו מקררי תצוגה חדשים בשירות עצמי - כלומר כאלה שהלקוח לוקח מתוכם את המוצרים בעצמו. הרעיון - מוצרים לצריכה ביתית שהביקוש אליהם גבוה יותר בעקבות הסגר, המגבלות ומציאות הקורונה שכבר משפיעה על הרגלי הצריכה. את השינוי הזה ביצעה החברה בחנויות השכונתיות בהן יש קהל ש"צמא" למזון מוכן וטרי שאפשר לקחת הביתה, בין היתר, בסניפיה בצפון ובמרכז תל אביב, ברמת גן, בקריית אונו ובחיפה.

ארקפה היא רשת שמונה 50 סניפים - בעיקר במרכז הארץ - מתוכם 38 בתי קפה, ו-12 נקודות מכירה שמוגדרות כ"ארקפה בייקרי", שעד היום מכרו בעיקר מאפים, לחמים כריכים וקפה. ההתמחות של ארקפה היא במוצרי פרימיום, כאלה שמתומחרים קצת יותר גבוה מהרשתות המתחרות, כשגם האיכות שלהם נחשבת לגבוהה יותר.

חנויות הבייקרי שלה מורשות להמשיך לפעול גם תחת הסגר כיוון שהן מוגדרות תחת רישיון לממכר מזון, מה שנקרא עסק חיוני. כעת הן הורחבו למעדניות שכוללות גם סלטים, לביבות, ממרחים, ועוד מגוון של מוצרים לצריכה ביתית שמיוצרים במפעל של החברה בנתניה.

ארקפה, בדומה ליתר העסקים בענף, נדרשה כבר בסגר הראשון לכבות את האור ולהשבית את הפעילות שלה. בדומה למסעדות ובתי קפה רבים - הפתרון בסגר הראשון היה חיבור עם אפליקציית משלוחי אוכל - במקרה הזה וולט. אלא שהחיבור עם וולט נתן מענה לצורך אחד - הגעה לצרכנים, אבל הוא לא נתן מענה לשינוי שהתרחש לא רק במקום שבו הם צורכים את האוכל - אלא גם באיזה אוכל מדובר.

ירקוני זיהה כאן את המגמה שנשארה במידה מסויימת מתחת לרדאר: המסעדות אמנם נפגעות, אך לא רק רשתות המזון הגדולות נהנות מהקורונה, אלא גם העסקים הקטנים יותר שפועלים סביבן. מאפיות, מעדניות, קצביות, חנויות דגים, ומכולות נהנו אף הן מזינוק אדיר במכירות שלהן בתקופה הנוכחית, כשחלק ניכר מהציבור הישראלי מקורקע לארץ וצורך יותר מזון בבית.