בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה שלילית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק איבד 0.8%, NIO זינקה ב-23%

מדד S&P 500 השיל 0.7%, הדאו ג'ונס ירד ב-0.6% • מנוצ'ין צופה כי האישור לחבילת תמריצים נוספת לא יושג לפני הבחירות • ג'י.פי מורגן וסיטיבנק העלו המלצה למניית יצרנית הרכב החשמלי הסינית NIO • הדאקס הגרמני ננעל ללא שינוי, הפוטסי השיל 0.6% מערכו • שחל הישראלית זינקה ב-11% בשוויץ

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בניו יורק ננעל בירידות בצל התבטאות שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין בנוגע לחבילת התמריצים לכלכלה האמריקאית. לאחר שקיים שיחה נוספת עם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, מבלי שזו הסתיימה בקול תרועה רמה, אמר מנוצ'ין כי חבילת התמריצים לא תאושר לפני הבחירות שיתקיימו בעוד 20 יום. עם זאת, מנוצ'ין ציין כי הוא צופה צמיחה חזקה ברבעון השלישי לכלכלה האמריקאית והתאוששות בצורת V.

מדד הנאסד"ק איבד 0.8%, מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.6% ומדד SP 500 השיל 0.7% מערכו.

מניות הבנקים וולס פארגו , בנק אוף אמריקה , גולדמן סאקס  ריכזו עניין לאחר פרסום הדוחות וננעלו במגמה מעורבת.

מנייתה של NOI הסינית זינקה בכ-23% על רקע המלצות חיוביות מג'י.פי מורגן וסיטיבנק.

הגבלות בצרפת

בעקבות תחלואת הקורונה הגוברת ברחבי צרפת, ובעיקר בכמה מוקדי התפרצות בערים הגדולות, הודיע הערב נשיא צרפת עמנואל מקרון על הטלת עוצר לילי על פאריס וערים נוספות - מתשע בערב ועד שש בבוקר. במהלך הסגר ייאסר על התושבים לצאת מהבתים אלא אם מדובר בצרכים חיוניים, והוא יהיה תקף לחודש ימים.

21:00

דבריו של שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין שאמר כי התמריצים לא יאושרו לפני הבחירות לנשיאות שייערכו בעוד 20 יום, מכבידים על המסחר בוול סטריט. מדד הנאסד"ק מאבד 0.9%, מדד S&P 500 משיל 0.66% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.5%.

מניות הבנקים וולס פארגו  ובנק אוף אמריקה  בולטות בירידות לאחר פרסום הדוחות לרבעון השלישי של השנה.

הנפט עולה ב-1.9% לרמה של 40.97 דולר לחבית. הזהב מוסיף 0.7% לערכו ונסחר ברמה של 1,907.7 דולר לאונקייה.

20:00

המסחר בוול סטריט מתנהל בטריטוריה האדומה על רקע פתיחת עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה, כאשר הבנקים הגדולים הציגו תוצאות מעורבות. מדד הנאסד"ק מאבד 0.9%, מדד S&P 500 משיל 0.5% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.35%.

אפל יורדת ב-0.7% בהמשך להשקת האייפון 12 אמש, אמזון יורדת ב-2.7% לקראת הפריים דיי, מניית הבנק וולס פארגו צונחת ב-5.4% על רקע הדוחות, בנק אוף אמריקה צונחת ב-4.2%, וטוויטר יורדת בכ-2%.

18:35

המסחר בבורסות אירופה ננעל בנטייה לירידות. הדאקס ננעל ללא שינוי, הקאק השיל 0.1% ומדד הפוטסי הבריטי איבד 0.6%.

בוול סטריט המדדים עברו לירידות קלות. שר האוצר סטיבן מנוצ'ין קיים שיחת טלפון עם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי לגבי תוכנית התמריצים. עם זאת, לפי מנוצ'ין לא נראה כי תהיה הסכמה על התמריצים לפני הבחירות לנשיאות שיתקיימו ב-3 בנובמבר.

סיטיבנק העלה המלצה למניית ניאו  הסינית ל'קנייה'. מוקדם יותר ג'יי.פי מורגן העלה את מחיר היעד באגרסיביות מ- 14 דולרים למניה ל-40 דולר למניה.

ישראליות בעולם

המרכז הרפואי מאיו קליניק (Mayo Clinic) שבארה"ב, ושחל טלרפואה הישראלית שנסחרת בשוויץ (סימול: SHLTN), הודיעו היום על שיתוף פעולה לבחינת הפחתת שכיחות פניות לחדרי מיון, אשפוזים חוזרים ותופעות לוואי שליליות משמעותיות בעקבות אוטם שריר הלב, על פני תקופה של 90 יום לאחר האשפוז הראשון בגלל התקף לב. מנייתה של שחל זינקה בכ-11% בבורסה בשוויץ.

17:30

מנייתה של רשת בתי הקולנוע AMC  צוללת ב-18% בצל הספקולציות כי החברה בדרך לפשיטת רגל.

מניית NIO  הסינית מזנקת בכ-15% על רקע המלצה חיובית מג'יי.פי מורגן שהעלה את מחיר היעד באגרסיביות מ- 14 דולרים למניה ל-40 דולר למניה.

מניות הבנקים הגדולים מרכזות עניין על רקע פרסום הדוחות הרבעוניים. גולדמן זאקס  ריסק את התחזיות הודות לזינוק בהכנסות ממסחר.

וולס פארגו  פרסם את דוחותיו לרבעון השלישי של השנה, ופיספס את התחזיות של האנליסטים בין היתר בשל הוצאות תפעול גבוהות הקשורות לקורונה.

בנק אוף אמריקה  עקף את תחזית הרווח למניה אך פיספס את תחזית ההכנסות לאחר שריתק הון של מיליארד דולר בנוגע לנושאים הקשורים להלוואות רעילות.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות על רקע פתיחת עונת הדוחות הכספיים. המדדים המובילים מטפסים בעד 0.35%.

מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה ב-0.4% בחודש ספטמבר.

14:40

גולדמן זאקס  דיווח לפני זמן קצר על רווח של 9.68 דולר למניה ברבעון האחרון, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 5.57 דולר למניה. בשורה העליונה הציג בנק ההשקעות הכנסות של 10.78 מיליארד דולר לעומת צפי ל-9.5 מיליארד דולר. 

14:05

מניית בנק אוף אמריקה  יורדת במסחר המוקדם לאחר שהבנק הציג הכנסות של כ-20.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי, נמוך בכ-300 מיליון דולר לעומת צפי האנליסטים. הרווח למניה עמד על 51 סנט, 2 סנט מעל הצפי. 

12:05

עליות קלות בבורסות אירופה ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. 

באירופה התפרסם היום נתון התפוקה התעשייתית לחודש אוגוסט, שרשם עלייה של 0.7% לעומת צפי לעלייה של 0.8%. 

חברת דיסני  מארגנת מחדש את חטיבות המדיה והבידור שלה, כאשר הסטרימינג (העברת תכנים באינטרנט לצרכנים) הופך לתחום החשוב ביותר של עסקי המדיה שלה. ביום שני גילתה החברה שכדי להאיץ עוד יותר את אסטרטגיית ההעברה ישירות לצרכנים, היא תרכז את עסקי המדיה בארגון אחד שיהיה אחראי להפצת תכנים, מכירת פרסומת ודיסני פלוס. המהלך של דיסני מגיע על רקע מגפת הקורונה ששיתקה את עסקי הקולנוע שלה ודחפה יותר צרכנים אל אופציות הסטרימינג בבית. יחד עם זאת מנכ"ל דיסני, בוב צ'אפק, אומר לערוץ CNBC כי הוא לא היה מגדיר זאת כתגובה לקורונה. "הייתי אומר שהקורונה האיצה את קצב המעבר שלנו, אבל המעבר הזה עמד לקרות בכל מקרה", אמר.

כשבועיים אחרי שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ טופל בקוקטייל נוגדנים ניסיוני נגד קורונה, של חברת ריג'נרון, והחל לכנות את המוצר "ריפוי" לקורונה, נאלצו הרשויות בארה"ב להקפיא ניסוי בקוקטייל נוגדנים דומה, של חברת אלי לילי . ההקפאה של הניסוי של לילי מגיעה כשבוע אחרי שהחברה הודיעה כי ביקשה אישור לשיווק המוצר במסלול חירום, על בסיס המידע שהיה בידה עד אותו זמן. 

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות. 

ממשלת הולנד הודיעה אתמול כי תטיל "סגר חלקי" על המדינה, על מנת לבלום את ההתפשטות המהירה של מגפת הקורונה שנרשמה בשבועות האחרונים. הצעדים כוללים סגירת מסעדות ובארים, צמצום השימוש בתחבורה ציבורית, הגבלת אירועים ועוד. הלימודים והעבודה יימשכו כרגיל. הולנד היא המדינה המערב-אירופית הראשונה שנוקטת צעד זה ברמה הלאומית, ולא רק לגבי ערים ואזורים "אדומים", כפי שעשו צרפת וספרד בשבועות האחרונים.

בגזרת המסחר בסחורות רושם הזהב עלייה קלה ונסחר סביב 1,899 דולר לאונקיה, והנפט מסוג WTI רושם ירידה של 0.7% לרמה של 39.9 דולר לחבית.

08:10

בבורסות אסיה נרשמת הבוקר מגמה מעורבת ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות. 

זאת, לאחר ירידות קלות שנרשמו אתמול בוול סטריט. מדד דאו ג'ונס איבד 0.5%, מדד S&P 500 ירד ב-0.56% והנאסד"ק ננעל בירידה של 0.1%, לאחר שנסחר במהלך היום בתנודתיות ועבר בין עליות לירידות לסירוגין.

בזירת המאקרו, באירופה יתפרסם היום נתון התפוקה התעשייתית לחודש אוגוסט, שצפוי לעלות ב-0.8%. בארה"ב יתפרסם מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש ספטמבר, שצפוי לרשום עלייה של 0.2%. 

בגזרת המסחר בסחורות רושם הזהב עלייה קלה ונסחר סביב 1,899 דולר לאונקיה, והנפט מסוג WTI רושם ירידה של 0.2% לרמה של 40.10 דולר לחבית. 

מניות של החברות הקשורות לאפל נסחרות במגמה מעורבת בטוקיו ובסיאול. זאת לאחר שאתמול הציגה אפל 4 מכשירי אייפון 12 חדשים. האנליסטים הציבו רף ציפיות גבוה לקראת אירוע ההשקה אותו הגדירו כחשוב ביותר של אפל בשנים האחרונות, כתוצאה מכך שלשום מניית אפל זינקה ב-6.4%. בהשקה עצמה לא היו הפתעות משמעותיות ביחס להדלפות המקדימות שהתפרסמו בשבועות האחרונים, ומניית אפל ננעלה אתמול בירידה של 2.6%.