ת"א לפנייך: בי-ם ייבנו מגדלים ופארקים מעל כביש בגין

צעד קדימה לתוכנית השאפתנית של עיריית ירושלים לקירוי כביש בגין. הוועדה המקומית אישרה את התוכנית שנאמדת בלמעלה ממיליארד שקל וכוללת בנייה של מגדלי מגורים, שטחי תעסוקה ופארקים מעל האוטוסטרדה

קירוי כביש בגין / הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים, משרד אדריכלים קולקר-קולקר-א
קירוי כביש בגין / הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים, משרד אדריכלים קולקר-קולקר-א

בזמן שבתל אביב מדברים על קירוי האיילון, בבירה מקדמים בפועל תוכנית דומה מעל כביש בגין. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של העיר ירושלים אישרה את תוכנית הקירוי של כ-1.6 ק"מ מהכביש במקטע שבין קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית ושכונת בית הכרם. על האזור המקורה, ששטחו כ-210 דונם, יוקם פארק ולצידו, מבני מגורים בגובה של עד 40 קומות, וכן מבני מסחר, תעסוקה וציבור. עלות הפרויקט מוערכת ב-1.2 מיליארד שקלים.

דרך בגין הוא כביש באורך כ-16 ק"מ החוצה את ירושלים מאזור הכניסה המערבית לעיר ועד שכונת גילה, בדרומה. השלב הראשון של הכביש, בין שדרות גולדה מאיר ורחוב גולומב, נפתח ב-1998 והוא הוארך בכמה שלבים, עד לחיבורו, בשנת 2015, עם כביש 60.

על פי חזונה של עיריית ירושלים תיצור תוכנית קירוי כביש בגין רצף אורבני בין שכונת בית הכרם לקמפוס גבעת רם וקריית הלאום. על פני שטח הקירוי מתוכננים שטחים מגוננים, כולל עצים נותני צל, ומסלולי הליכה ואופניים. התוכנית תהפוך את האזור הזה, שהיה דרך סואנת עד כה, לחלק אינטגרלי של העיר באמצעות הוספה של 1,800 יח"ד, כ-250 יח"ד לדיור מוגן, 300 חדרי מלון, כ-10,000 מ"ר עבור מסחר וכ-36 אלף מ"ר שטחי תעסוקה. תוכנית קירוי דרך בגין מקודמת על ידי רמ״י ועיריית ירושלים באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים. על התוכנית חתום משרד האדריכלים קולקר קולקר אפשטיין.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, מסר כי, "תוכנית קירוי כביש בגין היא תוכנית אסטרטגית המהווה נדבך חשוב נוסף בקידום העיר לעבר עתיד טוב יותר. התוכנית תסיר מפגע סביבתי תוך שהיא מוסיפה שטחים ירוקים רבים לעיר, לרווחת הציבור, ותוך ניצול קרקעות בצורה מיטבית".