150 שקל לראש: כך הוצע לעובדי אייס בצפון הארץ פטור מבידוד

כתב אישום הוגש נגד עובד מוקד ערעורים של משרד הבריאות בבאר שבע שפטר 11 אנשים מחובת בידוד לאחר ששהו במחיצת חולה קורונה, בתמורה לשוחד • העובד הציע  למנהל סניף אייס לפטור את עובדיו מבידוד תמורת 150 ש' לעובד • הנהלת אייס דיווחה למשטרה והביאה לפתיחת החקירה

מוקד שיחות / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק
מוקד שיחות / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד ראיד אלפיניש, עובד במוקד הערעורים של משרד הבריאות בב"ש, שפטר אנשים מבידוד תמורת שוחד.

אלפיניש בן 24 מרהט עבד בחברת "בזק אונליין" המפעילה עבור משרד הבריאות את מוקד הערעורים למתן פטור מחובת בידוד. על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד יואב קישון, אלפיניש נתן פטור מחובת בידוד ל-11 אנשים ששהו במחיצת חולה קורונה ונדרשו לבידוד. מחלקם ביקש לקבל שוחד ומחלקם קיבל שוחד. אחד ממקבלי הפטור העביר לאלפיניש 750 שקל ואחרת העבירה 100 שקל.

אלפיניש מואשם בשבעה אישומים במהלך החודשים ספטמבר- אוקטובר בגין ביצוע עבירות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מעשה העלול להפיץ מחלה וסחיטה באיומים.

בכתב האישום נכתב שאלפיניש סיפק פטור מחובת בידוד, מבלי לוודא את העובדות האפידמיולוגיות הנדרשות לצורך כך, לעתים מבלי לשוחח עם האנשים כלל, ביודעו כי לא נשללה האפשרות שהם חולים, וכאשר הוא עצמו קבע כי לא ניתן לתת להם פטור.

האישום המרכזי מתאר פנייה של מנהל סניף אייס ומנהל מחוז הצפון לאלפיניש לאחר שקיבלו הודעה ממשרד הבריאות כי עובדי הסניף צריכים להיכנס לבידוד מה שעשוי להוביל לסגירת הסניף. אלפיניש הציע לפטור את עשרת עובדי הסניף אם ישולמו לו 150 שקל לאדם. על פי הנטען, אלפיניש פטר חמישה מעובדי הסניף ודרש בתוקפנות ממנהל המחוז תשלום על כך. בשל חששו, העביר מנהל המחוז לאלפיניש סכום של 750 שקל.

הנהלת אייס דיווחה למשטרה על דרישתו של אלפיניש והביאה לפתיחה בחקירה בפרשה ולחשיפת יתר המקרים בהם הוא מואשם.

מנכ"ל אייס, איציק אוזנה, מסר ל"גלובס": "הבנו שאיימו על העובדים שיפגעו בהם אם לא ישלמו וכך גם מסרנו למשטרה. לא ידעתי שהועבר כסף על ידי מנהל האזור, גיליתי על כך מכתב האישום שהוגש היום. העובדים קיבלו הנחייה להתעלם מדרישת התשלום.

עוד הוסיף כי "העובדים קיבלו הנחייה להישאר בבידוד למרות שקיבלו את ההודעה הפיקטיבית המשחררת אותם מבידוד וכך היה. בזמן שהיו בבידוד הבאנו עובדים מסניף אחר שיחליפו אותם ולכן לא היתה סכנה שהסניף ייסגר".

כתב האישום מבוסס בין היתר על עדויות נותני השוחד, על הודאתו של אלפיניש בקבלת שוחד ומסמכי בנק המעידים על קבלת שוחד. הפרקליטות הגישה בקשה למעצרו עד תום ההליכים של אלפיניש. התיק נחקר ע"י יחידת אתגר בלהב 433. עו"ד בני זיתונה המייצג את הנאשם מסר כי "בשלב זה אין אפשרות להתייחס לכתב האישום לפני שחומר החקירה נלמד".

***חזקת החפות: אלפיניש לא הורשע בכל עבירה ועומדת לו חזקת החפות.