לראשונה: מטוס של חברת תעופה מהאמירויות חצה את השטח האווירי של ישראל

מטוס של חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי אתיאחד איירוויז חלף היום לראשונה בשטח האווירי של ישראל בטיסה ממילאנו לאבו דאבי • בשיחה בין פקחי הטיסה בנתב"ג ובין טייסי אתיאחד בירכו אלה את אלה בהתרגשות "לרגע ההיסטורי שלו חיכינו והמבשר על תקופה חדשה שתוביל לשגשוג בכל האיזור"

מטוס של אתיחאד אירווייז / צילום: שאטרסטוק
מטוס של אתיחאד אירווייז / צילום: שאטרסטוק

עוד פיסת היסטוריה נרשמה היום בתעופה: מטוס של חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי אתיאחד איירוויז חלף היום לראשונה בשטח האווירי של ישראל בטיסה ממילאנו לאבו דאבי. השלב הבא ביחסים בין המדינות יהיה כאשר יופעלו טיסות ישירות בין ישראל ובין איחוד האמירויות.

בשיחה בין פקחי הטיסה בנתב"ג ובין טייסי אתיאחד בירכו אלה את אלה בהתרגשות "לרגע ההיסטורי שלו חיכינו והמבשר על תקופה חדשה שתוביל לשגשוג בכל האיזור".

הצפי להפעלת טיסות לישראל של חברות התעופה מהאמירויות הוא לקראת ינואר 2021. הסכם התעופה טרם נחתם סופית. החברות הישראליות ישראייר וארקיע ערוכות להפעלת טיסות ברגע שייחתם ההסכם המיוחל.

רגע המעבר מעל ישראל כפי שנתפס ב-flightradar24 / צילום: צילום מסך
 רגע המעבר מעל ישראל כפי שנתפס ב-flightradar24 / צילום: צילום מסך

ובינתיים, עד שאתיחאד תשיק פעילות סדירה של טיסות מסחריות ישירות בין אבו דאבי לתל אביב, בשבוע הבא תצא מישראל טיסה ישירה של חברת איתיחאד בשיתוף פעולה עם קבוצת ממן, שעליה עשרות סוכני נסיעות וסוכני מטען שיצאו לפגישות עסקיות עם הקולגות שלהם באבו דאבי.