הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בירידות; מגדל קפצה ב-4.3% על רקע התפטרות שלמה אליהו

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.71 מיליארד שקל • ירידות בשוקי העולם בצל העלייה בתחלואה והטלת מגבלות נוספות באירופה • היום צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר • יאיר סרוסי מונה ליו"ר צים

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר בבורסה ננעל במגמה שלילית, במקביל לירידות בכל העולם על רקע חששות המשקיעים מעלייה התחלואה בקורונה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.71 מיליארד שקל.

מדד ת"א 35 ננעל בירידה של 0.9% ומדד ת"א 90 ירד ב-1.2%. מדד מניות הנפט והגז רשם ירידה של 2.3%. 

עליות בולטות נרשמו במניות פורסייט , קאנומד, כן פייט, מגדל , גילת דוראל אנרגיה  ועזריאלי.

מנגד, ירידות חדות רשמו מניות אנלייט אנרגיה , אלקטריאון , מנורה, פתאל ולייבפרסון. 

בסיכום שבועי רשם מדד ת"א 35 ירידה של 0.5% והשלים נסיגה של 19.3% מתחילת השנה. מדד ת"א 90 ירד השבוע ב-0.5% ומתחילת השנה נסוג ב-0.8%. 

 

15:20

מניית מגדל ביטוח מזנקת ב-5% בעקבות התפטרות שלמה אליהו מדירקטוריון החברה.
אליהו יישאר יו"ר החברה מגדל אחזקות. 

יו"ר בנק הפועלים לשעבר יאיר סרוסי מונה ליו"ר חברת הספנות צים.

13:15

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות של כ-1% במדדים המובילים, וזאת בדומה לסנטימנט השלילי שנרשם כעת באירופה. בגרמניה הדאקס צולל ב-3% בצל עליית מספר הנדבקים היומי לשיא. 

מדד ת"א 35 יורד ב-1%, מדד ת"א 90 מאבד 1.15% ומדד הבנקים משיל כ-0.9% מערכו. 

מנייתה של גילת מטפסת בכ-4% בהמשך לדיווח כי בנק ההשקעות מורגן סטנלי הפ לאחרונה לבעל עניין בחברה.

11:30

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בירידות של כ-1% בצל הסנטימנט השלילי בארה"ב ובאירופה. 

פתאל החזקות יורדת ב-1.3%, גילת קופצת ב-4%, דוראל עולה ב-3%.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בטריטוריה האדומה בהמשך לסנטימנט בשלילי בשוקי העולם. מדד ת"א 35 מאבד 0.77%, ת"א 90 יורד ב-0.4% ומדד הבנקים משיל 0.3% מערכו.

אנלייבקס מאבדת יותר מ-4% בפתיחה, אופקו יורדת ב-3.2% לאחר שחזרה עם פער ארביטרז' שלילי דומה, לייבפרסון מאבדת 3%, דוראל אנרגיה מזנקת ב-3.4%.

בוני תיכון  דיווחה כי ברבעון השלישי של 2020, נמכרו על ידי החברה 206 יחידות דיור בהיקף כספי כולל של כ-287 מיליון שקל (כולל מע"מ), גידול של למעלה מפי 3 לעומת 65 יחידות דיור בהיקף כספי של כ-69 מיליון שקל (כולל מע"מ) שמכרה החברה ברבעון המקבילה אשתקד.

מוקדם יותר השבוע אזורים  דיווחה גם היא על נתוני המכירות ברבעון השלישי, ולפיהם נמכרו על ידי החברה 206 יחידות דיור בהיקף כספי כולל של כ-287 מיליון שקל (כולל מע"מ), גידול של למעלה מפי 3 לעומת 65 יחידות דיור בהיקף כספי של כ- 69 מיליון שקל (כולל מע"מ) שמכרה החברה ברבעון המקבילה אשתקד.

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

1. הסגר יצומצם לערים אדומות?

קבינט הקורונה צפוי לדון היום במתווה של משרד הבריאות ליציאה החל מהשבוע הבא מהסגר. שתי סוגיות עיקריות יעמדו במחלוקת והן הסגר על הערים האדומות שעשוי להימשך, ואופן פתיחת מסגרות החינוך בשלב הראשון. בדיונים בכנסת השבוע בנושא מערכת החינוך התגלה כי אין כל תוכנית סדורה לפתיחת מערכת החינוך, שמביאה בחשבון את נתוני ההדבקה.

קבינט הקורונה אישר הלילה במשאל טלפוני תיקון לתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה - הגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות. התיקון קובע כי החל מיום שישי הקרוב תתבטל הוראת השעה המגבילה את הכניסה לשדה התעופה למי שלא עמד בתנאים שהוגדרו. החל מיום שישי ניתן יהיה לצאת מבית המגורים לטיסה עד שמונה שעות לפני מועד ההמראה המתוכנן.

2. מנוצ'ין הכביד על וול סטריט

המסחר בניו יורק ננעל אמש בירידות בצל התבטאות שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין בנוגע לחבילת התמריצים לכלכלה האמריקאית. לאחר שקיים שיחה נוספת עם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, מבלי שזו הסתיימה בקול תרועה רמה, אמר מנוצ'ין כי חבילת התמריצים לא תאושר לפני הבחירות שיתקיימו בעוד 20 יום. עם זאת, מנוצ'ין ציין כי הוא צופה צמיחה חזקה ברבעון השלישי לכלכלה האמריקאית והתאוששות בצורת V. מדד הנאסד"ק איבד 0.8%, מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.6% ומדד SP 500 השיל 0.7% מערכו.

3. אסיה בעקבות וול סטריט

המדדים המובילים בבורסות אסיה נסחרים הבוקר בירידות שערים בצל הנעילה השלילית בוול סטריט נוכח הקושי של הממשל להעביר את חבילת התמריצים הנוספת לכלכלה. הבורסה בהונג קונג מאבדת 1.3%, הניקיי היפני יורד ב-0.5%, שנחאי נסחרת ללא שינוי מהותי, וסינגפור יורדת ב-0.8%.

4. מה צפוי לקרות בשוק המקומי

היום יפורסם מדד המחירים לצרכן בישראל לחודש ספטמבר שמאופיין בקשיי מדידה בשל הסגר, מה שצפוי להוריד את המדד למטה. התחזית של כלכלני הראל היא שהמדד ירד ב-0.1%, כאשר עקב ההשבתה של מערכת החינוך חלק מהסעיפים במדד (שעולים בספטמבר) ייזקפו לשינוי במדד הכללי.

המניות הדואליות צפויות להכביד במעט בפתיחת המסחר. פריגו חוזרת עם פער שלילי של 0.6%, סאפיאנס חוזרת עם פער שלילי של 2%, לייבפרסון עם פער שלילי של 2.4%, טבע חוזרת עם פער שלילי של 0.4 ואופקו הלת' חוזרת עם פער שלילי של 2.75%.

אתמול בבורסה בתל אביב המסחר ננעל בעליות שהתמתנו לקראת סגירה של המסחר. מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, מדד הבנקים עלה ב-1.8%. אנלייט אנרגיה איבדה 3.5% במחזור גבוה, טבע ירדה ב-2.5%, אלביט מערכות איבדה 2%, נובה זינקה ב-6.4%, פתאל קפצה ב-6.5%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

5. מאקרו עולמי

היום יפורסמו בארה"ב נתוני הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף. התחזיות של הכלכלנים הן לתוספת של 825 אלף תביעות, לעומת תוספת של 840 אלף בשבוע הקודם.

בנוסף יפורסם בארה"ב מדד הייצור של פילדלפיה לחודש ספטמבר, ומדד האמפייר-סטייט לחודש אוקטובר