NY Koen מדובאי מעריכה את השווי של ישראייר ב-70 מיליון דולר

ב-8 בנובמבר יסתיים המכרז במסגרתו המתעניינים ברכישת ישראייר יוכלו להגיש הצעות לרכישת החברה לנאמן לאיי.די.בי • עד כה NY Koen לא העבירה הצעה רשמית, והנאמן קיבל בינתיים רק הצעה אחת לרכישת החברה מאנשי העסקים רמי לוי ושלום חיים

"חברת NY Koen מעריכה שהשווי של חברת ישראייר עשוי להיות 70 מיליון דולר", כך לפי פרסום באתר גולף ניוז (gulfnews.com). השבוע הודיעה קבוצת NY Koen מדובאי כי בכוונתה להגיש הצעה לרכישת ישראייר.

ב-8 בנובמבר יסתיים המכרז במסגרתו המתעניינים ברכישת ישראייר יוכלו להגיש הצעות לרכישת החברה לעוה"ד אופיר נאור שמונה כנאמן לאיי.די.בי בהוראת בית המשפט. עד כה החברה לא העבירה הצעה רשמית והנאמן קיבל בינתיים הצעה אחת לרכישת החברה.

מדובר בהצעה שהגישו אנשי העסקים רמי לוי ושלום חיים שהציעו לרכוש את החברה ב-70 מיליון שקל (20.4 מיליון דולר). ההצעה הוגשה דרך חברת בי.ג'י.איי השקעות הציבורית שהצהירה זה מכבר על כוונתה להיכנס לתחום התיירות.

בי.ג'י.איי מציעה לרכוש את מלוא המניות של ישראייר בתמורה לסכום של 70 מיליון שקל. במקביל, תוותר ישראייר על חוב של 5 מיליון דולר (17 מיליון שקל) שחבה לה החברה האם, איי.די.בי.

מספר חברות זרות מתעניינות בישראייר

NY Koen ממתינה לקבל "את כל המידע לפני שתגיש הצעה רשמית", כך לפי הפרסום בגולף ניוז. לא מדובר בחברה הזרה היחידה שמתעניינת בחברה. במכתב ששלח מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס לעובדים הוא פירט כי יש מספר מתעניינים מהארץ ומחו"ל.

כוונת NY Koen, הפעילה בתחום התעופה מאז 2003, היא להיכנס לתחום הטיסות לטווח קצר במתכונת לואו קוסט, שלפי החברה יהיה הסגמנט שיתאושש מהר יותר מהמשבר.

NY Koen נמצאת בבעלות Aero Private Jet שממוקמת בדובאי. החברה הוקמה ב-2003 והיא מפעילה מערך טיסות גם של מטוסים פרטיים עם גישה ל-4,000 נמלי תעופה עם 7,000 מטוסים. בהודעה שפרסמה השבוע NY Koen בדבר כוונתה להגיש הצעה לרכוש את ישראייר, היא נימקה כי היא מזהה פוטנציאל ברכישת ישראייר להווה ולעתיד.

בהודעתה מפרטת החברה כי ישראייר מתמחה בשיווק של חבילות במזרח התיכון ובאירופה לקבוצות וליחידים. "ישראייר היא 'וואן סטופ שופ' לרכישת טיסות, בתי מלון ושירותי קרקע והיא מטיסה יותר ממיליון נוסעים בשנה. החברה בנתה לעצמה מוניטין מצוין לאורך השנים ו-NY Koen מחכה לצרף את המותג הזה לשורותיה", נכתב בהודעת החברה.

בגולף ניוז צוטט מנכ"ל NY Koen Naum Koen באומרו כי אם הרכישה תבשיל, ישראייר תמשיך לפעול באופן עצמאי והיא תשתלב בפורטפוליו של החברה כשהוא מציין כי ישראייר כבר התחילה בהיערכות להפעיל טיסות לאבו דאבי ולדובאי. עוד צוין כי מנכ"ל קבוצת Habtoor חלף אל הבטור אישר כי הוא מקיים שיחות עם ישראייר לפתיחת טיסות ישירות במסגרת שיתוף פעולה בין החברות.