בולגריה צפויה לצאת מרשימת המדינות הירוקות

המשמעות היא שהחוזרים מבולגריה יידרשו להיכנס לבידוד • משרד הבריאות מבקש להדגיש שבמידה ובולגריה אכן תצא מהרשימה הירוקה, היא תוגדר כ"מדינה אדומה" החל מחצות שבין 22-23.10.20

סופיה, בולגריה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סופיה, בולגריה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

רשימת היעדים הרלוונטיים לתיירים הישראלים מצטמצמת: בולגריה צפויה לצאת מרשימת המדינות הירוקות ולעבור לרשימת המדינות האדומות של משרד הבריאות. המשמעות היא שהחוזרים מבולגריה יידרשו להיכנס לבידוד. כיום בולגריה מתירה לישראלים להיכנס אליה בלי בידוד. במשרד הבריאות מציינים כי "לאור רמת התחלואה העולה במדינות אירופה, ובניהן בבולגריה, היא אכן מועמדת לצאת מרשימת "המדינות הירוקות". כאשר הצו ייחתם, רשימת "המדינות הירוקות" תתעדכן בהתאם באתר משרד הבריאות. משרד הבריאות מבקש להדגיש שבמידה ובולגריה אכן תצא מהרשימה הירוקה, היא תוגדר כ"מדינה אדומה" החל מחצות שבין 22-23.10.20.

רשימת המדינות הירוקות כוללת כיום את אוסטרליה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, איטליה, אירלנד, בריטניה, דנמרק, גרמניה, יוון, ירדן ואחרות - הנכנסים מהמדינות הללו פטורים מבידוד עם הגיעם לישראל. הכניסה למדינות עבור אזרחים ישראלים מותנית במדיניות של כל מדינה, רובן לא מתירות כניסה לבעלי דרכון ישראלי.

הנכנסים ממדינות אדומות בהן ארה"ב, טורקיה, פורטוגל, אוסטריה, אוקראינה, בחריין, בלגיה ואחרות, מחויבים ב-14 ימי בידוד עם הגיעם לישראל. במשרד הבריאות תיבחן האפשרות לקצר את משך הבידוד ככל הנראה ל-10 ימים.