הסתדרות המורים נגד החזרה לגנים: "התנהלות לא ראויה"

הבוקר פרסם משרד החינוך את מתווה החזרה לגנים שדומה למתווה שהיה ביציאה מהסגר הראשון • אמש פרסמה הסתדרות המורים התנגדות לחזרה ואמרה: "זוהי התנהלות לא ראויה ולא חכמה. אנו מעריכים כי יהיו שיבושים קשים בפתיחת הגנים"

גן ילדים / צילום: עינת לברון
גן ילדים / צילום: עינת לברון

לאחר שקבינט הקורונה החליט על החזרת גני הילדים עד גיל 6, הוציאה אמש (ה') הסתדרות המורים מכתב כנגד ההחלטה שבו טענה ש"משרד החינוך לא מצא לנכון להתייעץ איתנו ועם הגננות בשטח על מתווה הפתיחה".

ובכל זאת, היום בשעות הבוקר הוציא משרד החינוך הודעה על מתווה החזרה לגנים, שדומה ברובה לאותו המתווה שהיה ביציאה מהסגר הראשון: בלי קפסולות, בפעילות סדירה לאורך כל השבוע עם הצוות המלא של הגן כולל צהרונים, וכשסייעות יוכלו לעבוד ב-3 גנים במקביל. זאת למטרת אפשור פעילות רציפה של הגנים כמה שניתן. ההבדל היחידי המשמעותי הוא שמשרד הבריאות "ממליץ" לקיים בדיקות סקר לגננות ולסייעות הגנים.

במקביל, מרכז המידע והידע היום הוציא מחקר בנוגע לחזרה ללימודים. המחקר הראה שגלי התחלואה במדינות רבות המשיכו, ובאחרות אף נצפו התפרצויות, בשבועות שלאחר החזרה לשנת הלימודים.

אמש פרסמה הסתדרות המורים התנגדות למתווה ובו התריעה מההתנהלות של משרד החינוך: רשמה במכתב אל הגננות: "קבינט הקורונה קיבל היום החלטה להחזיר את גני הילדים לעבודה סדירה ביום ראשון הקרוב. אנו סבורים כי מדובר בטעות וכי לא הופקו הלקחים מהיציאה החפוזה בסגר הראשון.

"לצערנו הרב, משרד החינוך לא מצא לנכון להתייעץ איתנו ועם הגננות בשטח על מתווה הפתיחה. זוהי התנהלות לא ראויה ולא חכמה. התרענו בפני הגורמים הרלוונטיים כי בשל חוסר הערכות ומתן פתרונות לציבור הגננות, אנו מעריכים בסבירות גבוהה כי יהיו שיבושים קשים בפתיחת הגנים.

"כבר בתחילת השבוע דרשנו באמצעות מכתב שנשלח לחברי קבינט הקורונה ולראש הממשלה לדאוג לבריאותכן. דרשנו לדאוג לגננות שיש להן ילדים קטנים, שנשארים בבית, והעיקר פרטנו שורה של דרישות כדי להרחיב את מעטפת המיגון בגנים ולמנוע הדבקה".