שר החוץ האוסטרי נדבק בקורונה לאחר פגישה של האיחוד

שר החוץ של אוסטריה ושרת החוץ הבלגית אובחנו כחולי קורונה היום • השניים השתתפו השבוע במפגש של שרי החוץ של האיחוד האירופי • יתר המשתתפים בפגישה ייבדקו בימים הקרובים שוב

שר החוץ האוסטרי אלכסנדר שלנברג / צילום: Leonhard Foeger, רויטרס
שר החוץ האוסטרי אלכסנדר שלנברג / צילום: Leonhard Foeger, רויטרס

מפגש שגרתי של שרי החוץ של האיחוד האירופי הפך לאירוע אפידמיולוגי, אחרי שהתברר כי שניים מהנוכחים - שר החוץ האוסטרי ושרת החוץ הבלגית - אובחנו כחולי קורונה. יתר המשתתפים בפגישה ייבדקו בימים הקרובים שוב, לאחר שקיבלו תוצאות שליליות עוד לפני שהתגלה המקרה. לא ברור אם יש קשר בין המקרים.

האיחוד האירופי שב בחודשים האחרונים לקיים מפגשים פיזיים, אחרי חודשים בהם הקפיד לבצע פגישות באמצעות שיחות וידיאו. ברוב המפגשים יש הקפדה על עטיית מסכה ושמירת מרחק, כפי שמראה תיעוד הווידיאו מהן.

הפגישה המדוברת התקיימה ביום שני האחרון בלוקסמבורג. השר האוסטרי אלכסנדר שאלנברג נבדק באופן שגרתי שלשום, לא חש בתסמינים כלשהם, והעובדה כי נדבק פורסמה היום (ש') בבוקר. דוברת משרד החוץ האוסטרי אמרה לתקשורת כי החשד הוא שנדבק במהלך מפגש שרי החוץ, שכלל 27 שרי חוץ של המדינות החברות באיחוד ונציגים נוספים. בעקבות ההודעה ייבדקו כל שרי החוץ והמשתתפים במפגש.

במקביל, דיווחה שרת החוץ הבלגית, סופי וילמס, כי היא חשה בסימפטומים במהלך היממה האחרונה, נכנסה לבידוד על דעתה וכיום קיבלה תוצאה חיובית לבדיקת הקורונה. היא דווקא כתבה בעמוד ה"טוויטר" שלה כי ככל הנראה נדבקה ממשפחתה "בהתחשב באמצעי הזהירות שבהם נקטתי בחוץ".

סוכנויות הידיעות דיווחו כי משרדי חוץ אחרים עידכנו ששר החוץ הגרמני הייקו מאאס נמצא שלילי לקורונה בבדיקה שנערכה אתמול, ששר החוץ הצרפתי נמצא שלילי בבדיקה שהתקיימה ביום חמישי וכי שרת החוץ של שבדיה תעבוד מביתה ביממה הקרובה, עד שתקבל את תוצאות בדיקת הקורונה שנערכה לה. כאמור, צפויות להיערך להם בדיקות נוספות.

שני מקרי ההידבקות מתרחשים על רקע זינוק מהיר במספר חולי הקורונה ברחבי אירופה, ששובר את שיאי התחלואה שנרשמו בגל הראשון מבחינת מספר מקרים, אך לא מבחינת תמותה.