דיווח: אלפי חשבונות מסחר באפליקציית רובין הוד נפרצו

החברה לא מסרה כמה חשבונות נפרצו בדיוק אולם בסוכנות "בלומברג" דיווחו כי מדובר בכ-2000 חשבונות מסחר • לרובין הוד, שפופולרית בעיקר בקרב צעירים, יש כיום כ-13 מיליון משתמשים

פשעי סייבר, האקר בפעולה / צילום: Shutterstock ארטם אולשקו
פשעי סייבר, האקר בפעולה / צילום: Shutterstock ארטם אולשקו

אפליקציית המסחר רובין הוד הודיעה בסוף השבוע כי "מספר מוגבל" של חשבונות משתמשים שלה נפרצו על ידי האקרים. החברה לא מסרה כמה חשבונות נפרצו בדיוק אולם בסוכנות "בלומברג" דיווחו כי מדובר בכ-2000 חשבונות מסחר. 

דובר רובין הוד מסר כי האקרים פרצו לחשבונות דואר אלקטרוני של משתמשים באפליקציה ובאמצעותם נכנסו לחשבונות האישיים שלהן באפליקציה. שירותי המסחר הניתנים באמצעות האפליקציה לא נפגעו. 

רובין הוד (Robinhood) היא אפליקציית פינטק, אחת מכמה שהביאו שהביאו למסחר מוגבר בבורסות של ארה"ב בחודשים האחרונים. ממשק המשתמש שלה נוח במיוחד והיא למעשה מאפשרת לכל אחד לסחור בשוק ההון האמריקאי, מהטלפון הנייד, בקלות יתרה, בסכומים נמוכים, ומבלי לשלם עמלות קנייה ומכירה.

לרובין הוד, שפופולרית בעיקר בקרב צעירים, יש כיום כ-13 מיליון משתמשים רשומים.

"הביטחון של המשתמשים באפליקציה נמצא בעדיפות עליונה עבורינו. אנחנו עובדים כעת עם מי שנפגע מהפריצה במטרה לאבטח את החשבונות האלה", מסר דובר רובין הוד. 

וול סטריט ג'ורנל דיווח לאחרונה כי רובין הוד נמצאת בחקירה של רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) ועלולה לשלם קנס גבוה של 10 מיליון דולר, על כך שלא חשפה את ההתקשרויות שלה עם חברות אלגוטריידינג שרוכשות ממנה מידע מוקדם על פקודות המסחר (Order book) של משתמשיה.