מנכ"ל שיכון ובינוי לשעבר עופר קוטלר יקים למעלה מ-2,700 דירות חדשות בקריית גת

שתי חברות, אחת בבעלותו של קוטלר, התקשרו עם עמידר בדרך לפרויקט התחדשות עירונית גדול במתחם שבטי ישראל בעיר • כיום בנויות במקום 372 דירות

מתחם שבטי ישראל בקריית גת / צילום: באדיבות אתר חברת עמידר
מתחם שבטי ישראל בקריית גת / צילום: באדיבות אתר חברת עמידר

תוכנית התחדשות עירונית נרחבת בקריית גת קיבלה בימים האחרונים דחיפה משמעותית, לאחר שהחברה המשכנת עמידר שמחזיקה בדירות רבות במתחם חתמה על הסכם עם יזמיות שמבקשות להקים את הפרויקט. מדובר בחברות קוטלר גת, שבבעלות מנכ"ל חברת שיכון ובינוי לשעבר, עופר קוטלר, וחברת אפיק הירדן, שבשליטת יאיר ושלמה עיני. את היזמים אפיק הירדן וקוטלר גת ייצגו עורכי הדין זיו כספי ואדם צסוואן ממשרד גינדי כספי ושות'.

לפי התוכנית, שמתייחסת ל-372 דירות במתחם שבטי ישראל, אלה ייהרסו ובמקומן ייבנו 2,728 דירות חדשות. המשמעות היא כי על כל יחידת דיור שתיהרס ייבנו כ-7 יח"ד חדשות. התוכנית מקודמת במתכונת של בינוי-פינוי-בינוי.

הדמיה של מתחם שבטי ישראל בקריית גת לאחר השינוי / צילום: באדיבות 'אפיק הירדן' וקוטלר גת
 הדמיה של מתחם שבטי ישראל בקריית גת לאחר השינוי / צילום: באדיבות 'אפיק הירדן' וקוטלר גת

מתחם שבטי ישראל, הממוקם ברובע בני ישראל, בחלקה הצפוני של העיר קריית גת, משתרע על כ-177 דונם. תוכנית ההתחדשות העירונית של המתחם הוכרזה כמתחם מועדף לדיור לפני כשנתיים וקודמה ע"י הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) בהליך מזורז. במסגרת התוכנית ייהרסו 19 מבנים בני 4 קומות ובהם 372 יחידות דיור, כאשר יותר ממחציתן - 195, הינן יחידות דיור ציבורי. במקום המבנים שייהרסו ייבנו 2,728 יחידות דיור חדשות ב-36 מבנים, חלקם בני 12-10 קומות וחלקם בני 24-20 קומות.

בנוסף, התוכנית כוללת 17.5 דונם עבור מבני ציבור, 42 דונם עבור שטחים ציבוריים פתוחים בסמיכות לנחל נעם מצפון, וכן שטחים ציבורים בין מבני המגורים ו-4,500 מ"ר שטחי מסחר. על התוכנית חתום האדריכל יואב דוד השמשוני.

יו"ר עמידר, קובי שלו אמסלם, מסר כי, "מדובר בהסכם המאפשר לנו לשפר באופן משמעותי את נכסי הדיור הציבורי עם דירות חדשות ונגישות וזאת לצד שמירה על זכויותיהם הייחודיות של קהילת הדיירים". מנכ"ל חברת עמידר, שאול גליקסברג הוסיף ש"מדובר בצעד נוסף בדרך למימוש תוכנית המשלבת דיור ציבורי באחוזים גבוהים באזור הפריפריה״.

סמנכ"לית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית התייחסה אף היא להסכם ומסרה כי "מתחם שבטי ישראל הוא דוגמה לפרויקט בפריפריה שיש בו שילוב כוחות מוצלח בין המגזר הציבורי לפרטי ולכך שפרויקטים של התחדשות עירונית מביאים תועלת והחייאה חברתית מובהקת - בבניינים החדשים יתגוררו דיירי הדיור הציבורי, הדיירים הוותיקים הפרטיים ואוכלוסיות חדשות שיעברו לשכונה. כולם ביחד ייהנו משדרוג הסביבה, המרחב הציבורי, השירותים והתשתיות".