"לפנות בוקר זה זמן קסום. הוא עוזר להיות חד בעבודה"

דוד אביגד, בן 33, ראש צוות פיתוח בחברת לושה (Lusha) • טווח שכר: 37-32 אלף שקל

דוד אביגד / צילום: גבע טלמור
דוד אביגד / צילום: גבע טלמור

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?
"מצאתי 45 דקות פנויות בתוך העבודה שבה אני כותב קוד ומפתח אפליקציות. אני ראש צוות חדש, כרגע עובד תחתיי מפתח אחד והצוות עתיד לגדול לארבעה. החברה שלנו, לושה, מספקת נתונים לאנשים בתחום הגיוס, השיווק והמכירות. למשל, חברות שבהן אנשים שמחפשים מידע על לידים שקיבלו, אנחנו מנגישים להם את המידע".

אתה עובד מהבית?
"בימים האלה כן, זה משהו שהתחזק עם הקורונה. לפני כן לא היה כל כך נהוג לעבוד קבוע מהבית, אבל למדנו שהשילוב בין עבודה מהבית לעבודה במשרדים כאפשרות פתוחה, זה משהו פרודוקטיבי שימשיכו איתו הלאה".

כמה זמן אתה בחברה ומה עשית קודם?
"אני שנתיים בלושה, ולפני כן עבדתי גם בחברת דאטה. תמיד אני בענייני הביג דאטה. התחלתי בלושה כמפתח פול-סטאק, והתקדמתי לתפקיד ראש צוות. להייטק הגעתי אחרי שעשיתי תואר בהנדסת תוכנה ועבדתי במשרת סטודנט בצ'ק-פוינט, בהמשך שימשתי כמתרגל ומרצה לפיתוח ווב בפקולטה להנדסת תוכנה בשנקר, שם גם למדתי. לפני הלימודים עבדתי בכלל כדייל".

ידעת שאתה אוהב מחשבים?
"בגיל 13 פירקתי להנאתי מחשבים והצעתי שירותי תיקון. כשהרסתי בטעות למישהו את המחשב, כדי לתקן בחזרה ולקנות חומרה, נאלצתי לשטוף בתים. בתיכון למדתי כבר פיתוח אתרי אינטרנט ומחשבים".

איך נראה יום טיפוסי שלך?
"הוא מתחיל באופן קבוע בשעה 4:45 בבוקר. הצטרפתי למועדון 5 בבוקר, מה שאומר שאני מקדיש כל בוקר בין שעה לשעתיים בבוקר להתפתחות אישית: בעשרים הדקות הראשונות אני עושה מדיטציה, אחר כך תרגילי בטן ואחריהם קריאת ספרים, תכנון היום, וכל מה שקשור להתפתחות אישית.

"אחרי זה אני מתחיל אימון ספורט. אני מתאמן שש פעמים בשבוע ומאוד אוהב את זה, ולכן אני חושב שאני נראה יותר כמו מאמן כושר מאשר כמו מהנדס תוכנה. טקס השינה בסוף היום מתחיל בתשע ורבע בערב, ובעשר וחצי אני שואף לישון, אלא אם אני נאלץ לתחזק קוד לתוך הלילה בגלל בעיות פרודקשן בעבודה. גם אם כן, אני עדיין אקום ברבע לחמש, זו התחייבות אישית שלי כלפי עצמי".

מה זה נותן לקום כל כך מוקדם?
"לפנות בוקר יש משהו שאין בשעות אחרות של היום. השקט, הרוגע, הנטו להשקיע בעצמי לפני שבן הזוג שלי קם ולפני שעולות כל הדאגות. אלו שעות קסומות וזה עוזר לי להיות יותר חד, מפוקס ומתוכנן בעבודה".

איפה תהיה בעוד חמש שנים מהיום?
"אני אוהב את מה שאני עושה, אבל בחלום שלי תמיד רציתי להיות טייס. אני רואה את עצמי בתפקיד ניהולי בכיר, ובמקביל מוציא רישיון טיס".