ישראייר | בלעדי

רמי לוי צריך לחשוש? בכיר בישראייר טס לדובאי למו"מ עם גורם גדול מתחום התיירות

סמנכ"ל הכספים של ישראייר המריא הבוקר מנתב"ג בדרכו לאבו דאבי, שם ייפגש עם איש עסקים ישראלי שאמון על החיבור בין ישראייר ובין החברה המתעניינת • לאחרונה פרסמה קבוצת NY Koen מדובאי כי בכוונתה להגיש הצעה לרכישת ישראייר • רמי לוי ושלום חיים היחידים עד כה שהגישו הצעה רשמית לרכוש את החברה ב-70 מיליון שקל

מתעניינים בישראייר גם באיחוד האמירויות: בטיסת אתיחאד שממריאה הבוקר מנתב"ג לאבו דאבי נמצא "טרמפיסט": סמנכ"ל הכספים של ישראייר, אסף צור. צור ימשיך מיד לאחר הנחיתה לדובאי, במטרה לנהל מו"מ עם חברה המתעניינת ברכישת ישראייר.

ל"גלובס" נודע כי מדובר ב"גורם מאוד רציני מתחום התיירות". צור ייפגש עם איש עסקים ישראלי שאמון על החיבור בין ישראייר ובין החברה המתעניינת, שביקשה לקדם את המו"מ.

לאחרונה פרסמה קבוצת NY Koen מדובאי כי בכוונתה להגיש הצעה לרכישת ישראייר. בפרסום באתר גולף ניוז, החברה אף נקבה במחיר של 70 מיליון דולר, אלא שהצעה רשמית טרם הוגשה. ב-8 בנובמבר יסתיים המכרז במסגרתו המתעניינים ברכישת ישראייר יוכלו להגיש הצעות לרכישת החברה לעוה"ד אופיר נאור שמונה כנאמן לאיי.די.בי, בהוראת בית המשפט.

עד כה קיבל הנאמן הצעה אחת שהגישו אנשי העסקים רמי לוי ושלום חיים. השניים הציעו לרכוש את ישראייר ב-70 מיליון שקל (20.4 מיליון דולר). ההצעה הוגשה דרך חברת בי.ג'י.איי השקעות הציבורית, שהצהירה זה מכבר על כוונתה להיכנס לתחום התיירות. במסגרת העסקה מציעה בי.ג'י.איי כאמור לרכוש את מלוא המניות של ישראייר בתמורה לסכום של 70 מיליון שקל. במקביל, תוותר ישראייר על חוב של 5 מיליון דולר (17 מיליון שקל) שחבה לה החברה האם, אי.די.בי.

לאחרונה קיבלו עובדי ישראייר מכתב ממנכ"ל החברה אורי סירקיס, שעדכן את העובדים כי החברה פעלה מול משרד האוצר להגדלת שיעור ההלוואה בערבות מדינה, לכ-15% מהמחזור. "ועדת החריגים של משרד האוצר אישרה את בקשתנו, ונקבל בסך הכול כ-175 מיליון שקל (עד כה קיבלה החברה כ-135 מיליון שקל, מר"ח). פתרון זה מקנה לנו שקט, גם לתרחישים של גל שלישי וסגר נוסף ומתמשך". סירקיס שיתף כי החברה קיבלה פניות ממספר גורמים המתעניינים ברכישתה מהארץ ומחו"ל.