הערכות: יקי ודמני צפוי להתמנות ליו"ר שופרסל

ועדה פנימית של הדירקטורים החיצוניים בחברה צפויה להמליץ על ודמני לתפקיד • ההכרעה הרשמית צפויה להתקבל רק מחר, בכפוף לנכונות של הגופים המוסדיים להצביע בעדו באספת בעלי המניות שתתקיים בעוד כחודש

יקי ודמני / צילום: יונתן בלום, גלובס
יקי ודמני / צילום: יונתן בלום, גלובס

שנתיים אחרי שסיים את תפקידו כמנכ"ל קופיקס, יקי ודמני צפוי לחזור לענף הקמעונאות בדלת הראשית. גורמים מעורים מעריכים כי לאחר בחינה של שורת מועמדים ביניהם היו"ר הנוכחי, מאוריסיו ביאור, מי שצפוי לתפוס את ראשות דירקטוריון קמעונאית המזון הגדולה בישראל הוא יקי ודמני.

ודמני הוא האיש עליו אמורה להמליץ הוועדה הפנימית של הדירקטורים החיצוניים בחברה. ההכרעה הרשמית צפויה להתקבל רק מחר, בכפוף לנכונות של הגופים המוסדיים להצביע בעדו באספת בעלי המניות שתתקיים בעוד כחודש.

שם בולט נוסף שהתמודד על התפקיד הוא יפתח רון טל, יו"ר רשות החשמל. בין המועמדים הנוספים שלקחו חלק בתהליך האיתור: רון הדסי מאלביט הדמיה, ורוני קוברובסקי, לשעבר נשיא החברה המרכזית למשקאות שבהמשך הסיר את מועמדותו.

אם המינוי אכן יושלם, ודמני יחזור לתחום הקמעונאות שבו עסק במשך שנים רבות. בתפקידו האחרון בתחום הקמעונאות שימש יקי ודמני כמנכ"ל קופיקס למשך שמונה חודשים. לתפקיד זה מונה ודמני על ידי אבי כץ, מייסד קופיקס, והוא עזב את החברה לאחר שרמי לוי רכש כ-20% ממניותיה, ובהמשך השתלט עליה. לפני כשנה הצטרף ודמני לדירקטוריון חברת החשמל.

ודמני כיהן בעבר כמנכ"ל אפריקה תעשיות מקבוצת אפריקה ישראל בשנים 2016-2017, כמנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה בשנים 2007-2014, כמנכ"ל רשת אייס, כמנכ"ל טמפו וכסמנכ"ל המכירות והלוגיסטיקה של עלית. בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות התמודד ודמני על ראשות העיר רעננה, ושימש כחבר מועצה ומשנה לראש העיר.