ועדת הפנים של הכנסת העבירה ביקורת חמורה על ההמלצה להעביר שטח ליד כפר סירקין לעיר אלעד

חברי הוועדה, מכל הסיעות, העבירו קריאה לשר הפנים אריה דרעי שלא לאמץ את ההמלצות של ועדת הגבולות

הפגנה של תושבים נגד תוכנית הבנייה בסירקין / צילום: גלעד קוורלצ'יק
הפגנה של תושבים נגד תוכנית הבנייה בסירקין / צילום: גלעד קוורלצ'יק

ועדת הפנים של הכנסת, בראשותה של ח"כ מיקי חיימוביץ', דנה היום (ג') בנושא המלצת ועדת הגבולות של משרד הפנים להעביר שטח הנמצא בין כפר סירקין ושכונותיה המזרחיות של העיר פתח תקווה (סירקין הקטנה), הנמצא בשטח השיפוט של המועצה האזורית דרום השרון, לטובת העיר החרדית אלעד. חברי הוועדה, מכל הסיעות, העבירו קריאה לשר הפנים אריה דרעי שלא לאמץ את ההמלצות של ועדת הגבולות.

בבסיס החלטת וועדת הגבולות עמדה פנייה של עיריית אלעד מחודש יוני 2017 למשרד הפנים שבה ביקשה להרחיב את תחום שיפוטה ולהעביר לשטחה שטחים מחבל מודיעין ומשטח חסר מעמד מוניציפאלי, כמענה לגידול הצפוי בישוב. לאחר סבב דיונים ראשוני הציע מנהל התכנון לצרף לבחינה תא שטח נוסף בו קודמה בעבר תוכנית ותמ"ל באזור מושב כפר סירקין.

בחודש יוני השנה, החליטה וועדת הגבולות, שבראשה עמד גבריאל מימון, מנכ"ל משרד הפנים בשנים 2009-2011, להמליץ על העברת 2,230 דונם משטחי המועצה האזורית חבל מודיעין ועוד 874 דונם משטחי המועצה האזורית דרום השרון, ובכללם שטחים המעובדים בהווה ע"י חקלאי כפר סירקין, לעיר אלעד.

בדיון היום אמר ראש העיר אלעד, ישראל פורוש, שלא ביקש את השטח של סירקין, אלא את השטח הגלילי ושכורח הנסיבות וההתעלמות של גורמי השילטון מצרכיה של העיר, אילצו אותו לבקש את השטח הצמוד לפתח תקווה והרחוק ממנה כ-4 קילומטר.

ח"כ הרב אליהו ברוכי ממפלגת יהדות התורה הביע אף הוא התנגדות לבנייה במקום: "חשוב לא לבנות כלום ב'סירקין דרום', קודם כל צריך לפתור את הקריסה של התחבורה באיזור ולספק פתרונות מול החמרת הקריסה מהבנייה בשטח מחנה סירקין. וצריך לשלב ידיים של כל הרשויות ולהחליט היכן כן לבנות אבל לא בסירקין דרום".

ראש העיר פתח תקווה, רמי גרינברג: "בכל האזור הולכים לבנות עיר קטנה נוספת בקרוב, להעמיס עם עוד 4000 יחידות דיור זה לא הגיוני. אין גם שום הגיון שהשטח יעבור לאלעד, בסוף כל העומס יפול על פתח תקווה. גם לא נכון לצבוע שטח עבור מגזר מסוים".

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ' ממפלגת כחול לבן סיכמה ואמרה "יש כאן בעיה קשה בקבלת ההחלטות של ועדת הגבולות, וכל חברי הכנסת מכל הסיעות מאוחדים בדעה הזו, אנו קוראים לשר דרעי שלא לקבל את המלצת ועדת הגבולות".