בגלל הפרידה מהפועלים: הדירקטור שהיה בישראכרט 41 שנים פורש

אלדד כהנא היה דירקטור מטעם בנק הפועלים בחברת כרטיסי האשראי שהפכה אשתקד לעצמאית • הוא החל לכהן בדירקטוריון ישראכרט כשהיה בן 35 ופורש ממנו בגיל 76 משום שלא יעמיד עצמו לבחירה מחדש

בית ישראכרט, תל אביב / צילום: איל יצהר
בית ישראכרט, תל אביב / צילום: איל יצהר

לאחר יותר מ-41 שנים כדירקטור מטעם בנק הפועלים בחברת כרטיסי האשראי ישראכרט, אלדד כהנא עוזב את דירקטוריון חברת כרטיסי האשראי. כהנא שימש כדירקטור רגיל בישראכרט מאז אוגוסט 1979 והוא יסיים את כהונתו הארוכה באופן יוצא דופן בתחילת דצמבר הקרוב.

בדיווח בנושא הפרישה של כהנא ציינה ישראכרט כי הוא "החליט שלא להעמיד את עצמו לבחירה מחדש באסיפה השנתית הקרובה של החברה, ובהתאם כהונתו תסתיים עם בחירתם של דירקטורים לדירקטוריון החברה במסגרת האסיפה השנתית האמורה". העזיבה שלו באה על רקע פרישה דומה של יו"ר החברה בשנים האחרונות, אייל דשא, שעוזב את החברה אגב אי שביעות רצון מצד בעלי מניות בחברה שבשנה שעברה יצאה משליטתו של בנק הפועלים, והערכות כי לא ייבחר לכהונה נוספת. אצל כהנא הנסיבות שונות בתכלית.

כהנא חבר בוועדת ביקורת ובוועדת תגמול של ישראכרט, שנמצאת בעיצומו של הליך בחירת דירקטורים ראשון כחברה ללא בעל שליטה בה, ושמתגלה כהליך רווי מאמצים, בעיקר בנוגע לזהות יו"ר החברה הבא. על התפקיד מתמודדים ככל הידוע כמה אנשים ובהם תמר יסעור, שבעבר הייתה בכירה בבנק לאומי ואף ניהלה את לאומי קארד, ארז יוסף שבעבר היה בכיר בבנק הפועלים ושעדיין חתום מול הבנק על הסכמי אי תחרות כלשהם, ואמנון דיק, שבעבר היה מנכ"ל בזק.

כהנא, בן 76, הוא, כמתבקש, הדירקטור הכי ותיק בישראכרט, שבה החל לכהן כדירקטור כשהיה בן 35. הוא עו"ד ובעבר היה עוזר מנכ"ל בכיר ומנהל אגף הייעוץ המשפטי המרכזי בבנק הפועלים. עוזב את החברה שנפרדה מהפועלים בשני שלבים: הראשון היה באפריל אשתקד, כשהפועלים הנפיק כשני שלישים ממניות ישראכרט וירד משליטה בה. מוקדם יותר השנה הפועלים נפרד מיתרת המניות ובכך ישראכרט הפכה סופית ובאופן מוחלט למתחרה של הפועלים.