אלביט זכתה בחוזה שעשוי להגיע ל-442 מיליון דולר לאספקת מערכות ראיית לילה לצבא היבשה בארה"ב

בשלב הראשון התקבלה באלביט מערכות הזמנה בסך כ-22.5 מיליון דולר עבור ייצור ראשוני בהיקף מצומצם של מערכות, והיא תבוצע עד דצמבר 2021

קצת יותר משנה לאחר שהחברה הביטחונית אלביט מערכות השלימה את רכישת פעילות ראיית הלילה של Harris האמריקאית בתמורה ל-350 מיליון דולר, העסקה מניבה לה חוזה שני עם פוטנציאל משמעותי בארה"ב. אלביט הודיעה היום כי החברה הבת שלה בארה"ב זכתה בחוזה מסוג OTA - Other Transaction Authority (חוזה מסגרת בתחום הרכש הביטחוני בארה"ב) של צבא היבשה בארה"ב עבור מערכות ראיית לילה מתקדמות דו-עיניות מסוג ENVG-B שהיקפו הפוטנציאלי עשוי להגיע עד ל-442 מיליון דולר.

בשלב הראשון, התקבלה באלביט מערכות  הזמנה בסך כ-22.5 מיליון דולר עבור ייצור ראשוני בהיקף מצומצם של מערכות, והיא תבוצע עד דצמבר 2021 בווירג'יניה. זוהי העסקה השנייה של אלביט בתחום זה מאז השלמת הרכישה, לאחר שהודיעה בעבר על חוזה בשווי 249 מיליון דולר לאספקת מכשירי ראיית לילה משודרגים עבור המארינס.

באלביט ציינו כי מערכות ה-ENVG-B "מספקות ללוחמים האמריקאים התמצאות סביבתית חסרת תקדים במצבים של תנאי ראות מוגבלים, וכן קטלניות מוגברת באמצעות הרכשת מטרות מהירה יותר". עוד ציינו כי מערכות ה- ENVG-B תעבורנה שלבי כשירות שונים, בהם ניסויי שטח ובחינת מערכות.

"הבחירה של צבא היבשה של ארה"ב במערכות ה-ENVG-B הינה עדות לאיכות הטכנולוגיות של אלביט מערכות אמריקה ולתרומתן המבצעית הייחודית", מסר נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל (בוצי) מכליס. "הזכייה בחוזה זה ממחישה את הפוטנציאל המשמעותי של הפעילות בתחום ראיית הלילה".

כאמור, אלביט הודיעה במהלך 2019 על רכישת פעילות ראיית הלילה מחברת Harris, וזאת על רקע מיזוג של Harris עם L3 ודרישת הרשויות בארה"ב שפעילות ראיית הלילה של אחת מהחברות המתמזגות תימכר, על מנת למנוע פגיעה בתחרות. אלביט שילמה 350 מיליון דולר תמורת הפעילות ולצורך מימון העסקה גייסה לפני כשנה וחצי ממשקיעים מוסדיים ישראלים סכום של 665 מיליון שקל. הפעילות שנרכשה ממוקמת בווירג'יניה והיא מפתחת, מייצרת ומספקת טכנולוגיות בתחום לצבא ארה"ב, לצבאות אחרים וכן לשוק ביטחון המולדת. רכישה זו הגיעה חודשים ספורים לאחר רכישת תעש מידי מדינת ישראל תמורת 1.9 מיליארד שקל.

במחצית הראשונה של 2020, הכנסות אלביט הסתכמו בכ-1.1 מיליארד דולר, עלייה של כ-1.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של אלביט הסתכם בתקופה זו ב-89.3 מיליון דולר, לעומת 53.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי במחצית הראשונה הסתכם ב-68.9 מיליון דולר, עלייה של 7.2%.

אלביט, שבשליטת מיקי פדרמן, נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 5.4 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 26.8% במחיר המניה מאז השיא אליו הגיעה בנובמבר שעבר.