צ'ק פוינט לא עוצרת בקורונה: "עובדים בעולם וירטואלי עם פחות פעילויות פיזיות"

חברת אבטחת הסייבר חזרה לספק תחזית רבעונית, לאחר שני רבעונים שבהם נמנעה מכך בשל האי-ודאות הנובעת ממשבר הקורונה • "התוצאות טובות בעיקר לאור המצב שבו אנחנו נמצאים"

גיל שוויד / צלם: תמר מצפי
גיל שוויד / צלם: תמר מצפי

פתיחה חיובית לעונת הדוחות של החברות הישראליות ברבעון השלישי של השנה: חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון השלישי, וחזרה לספק תחזית רבעונית, לאחר שני רבעונים שבהם נמנעה מכך בשל האי-ודאות הנובעת ממשבר הקורונה.

ברבעון השלישי רשמה צ'ק פוינט הכנסות של 509 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 1.64 דולר למניה, בעוד שהאנליסטים ציפו ממנה להציג הכנסות של כ-504 מיליון דולר ורווח של 1.53 דולר למניה. 

צ'ק פוינט, בהובלתו של המנכ"ל והמייסד גיל שויד, רשמה צמיחה ברוב הפרמטרים המרכזיים: ההכנסות צמחו ב-3.7% ביחס לרבעון המקביל ב-2019, כולל צמיחה בכל תחומי הפעילויות, ובראשם תחום רישיונות האבטחה, שצמח ב-9.7% להכנסות של כ-169 מיליון דולר. הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הסתכם בכ-201 מיליון דולר, לעומת כ-188 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, נרשם רווח נקי של כ-231 מיליון דולר - עלייה של 6.5% ביחס לרבעון המקביל.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020, הכנסות החברה צמחו ב-3.5% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019, והגיעו לכ-1.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי לפי כללי GAAP הסתכם בכ-576 מיליון דולר - עלייה של 4.1%, והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ב-4.4% לכ-662 מיליון דולר, שהם 4.58 דולר למניה.


"העלייה ברווח למניה יפה מאוד"

במהלך הרבעון השלישי ייצרה צ'ק פוינט כ-248 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ומתחילת השנה הגיע הסכום ל-859 מיליון דולר - בשני המקרים מדובר בעלייה מינורית לעומת התקופות המקבילות ב-2019.

בסיום הרבעון היו לחברה בקופה כ-3.9 מיליארד דולר, וזאת לאחר שבמהלך הרבעון היא רכשה מניות של עצמה תמורת 325 מיליון דולר. הרכישה העצמית בוצעה במחיר ממוצע של מעל 120 דולר למניה, בעוד שהמחיר הנוכחי הוא כ-124.5 דולר ומשקף לצ'ק פוינט שווי שוק של 17.4 מיליארד דולר. לאחר סיום הרבעון, דווח על רכישה של סטארט-אפ ישראלי נוסף, Odo - שנרכש על ידי צ'ק פוינט, לפי הערכות, בתמורה לכ-30 מיליון דולר.

"התוצאות בסך הכל טובות, והעלייה ברווח למניה יפה מאוד. חלקה נובעת מהביצועים וחלקה מהקיטון בהוצאות, כי אנחנו עובדים בעולם וירטואלי עם פחות פעילויות פיסיות. התוצאות טובות בעיקר לאור המצב שבו אנחנו נמצאים, שהוא רחוק מאוד ממה שהתרגלנו אליו", אמר היום שויד, מייסד ומנכ"ל החברה, בשיחת זום עם עיתונאים.

לדבריו, "הצמיחה הגיעה מכמה מקורות, גם ממכירות רישיונות אבטחה, אבל לא פחות מעניין - מהנושאים האסטרטגיים שלנו: מכירות מוצרי הענן עלו ב-57%, מכירות יכולות האבטחה לנקודות קצה, כמו מחשבים אישיים ומובייל, שזה תחום חם מאוד, עלו ב-37%. הפוטנציאל שלנו הרבה יותר גבוה, ואנחנו יכולים להגיע הרבה יותר רחוק. ברבעון הזה כל אינדיקטורים החשובים שלנו עלו - לקוחות חדשים, מכירות ענן ועוד".

נכון להיום, מרבית משרדי צ'ק פוינט בעולם סגורים, ובסך הכל רק 16%-17% מכוח האדם עובדים במשרדים כעת, לעומת 20% לפני רבעון. "אנחנו עדיין חיים עמוק בלב הקורונה, וכמובן גם הלקוחות והשותפים שלנו, ואני גאה בהצלחת העובדים להמשיך לנהל את הביזנס ולהביא תוצאות", אמר שויד.

מנכ"ל צ'ק פוינט פירט בנוגע לכמה איומי סייבר ותקיפות סייבר שהחברה זיהתה במהלך הרבעון, ובהם "אכילס" - חולשה שנמצאה על שבב התקשורת של קוואלקום, שהוא שבב מרכזי בטלפונים מסוג אנדרואיד. החולשה מאפשרת להפוך את הטלפון לכלי ריגול, וצ'ק פוינט עובדת עם קוואלקום כדי לפתור זאת. חולשות אחרות נמצאו באלקסה של אמזון ובאתר ההיכרויות אוקיי קיופיד. מתקפה שזוהתה על ידי החברה היא מתקפה נמשכת מצד איראן, עם יכולות מובייל ומחשב, שבאמצעותן האיראנים פרצו לתוכנות שנחשבות לבטוחות להעברת מסרים מוצפנים. "זה היה רבעון פורה, שרק מראה כמה העולם שלנו חשוף, כמעט בכל פלטפורמה שמשתמשים בה", אמר שויד. 

במקביל, הזכיר שויד כמה מוצרים שהשיקה החברה ברבעון, ובהם מוצר להגנה על סביבות IoT (אינטרנט של הדברים). על רכישת Odo אמר שויד כי זו "חברה צעירה, קטנה, אבל מאוד מוצלחת, עם טכנולוגיה מדהימה לטפל בתחום הגישה מרחוק (remote access), עם טכנולוגיה מבוססת ענן שמאפשרת ללא התקנה על המחשב להגיע לפורטל שמראה את כל האפליקציות הארגוניות - דבר שנדרש בצורה שבה אנשים עובדים כיום".

אחרי שני רבעונים שבהם נמנעה צ'ק פוינט ממתן תחזיות, הפעם החליטה החברה לפרסם תחזיות לרבעון הרביעי, אף שבחברה מדגישים כי האי-ודאות עדיין גבוהה, גם אם הפגיעה בתעשיית הסייבר עד כה לא הייתה חמורה.

"רמת האי-ודאות עדיין גבוהה, אנחנו נכנסים לגל שני באירופה, וארה"ב עוד רוכבת על הגל הראשון ויש גם אי-ודאות עם הבחירות שבפתח", הזכיר שויד. הרבעון האחרון של השנה צפוי להסתכם, להערכת החברה, עם הכנסות של 525-575 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 2-2.18 דולר למניה. בשני המקרים, אמצע טווח התחזית דומה לתחזיות האנליסטים.

המשמעות היא שבשנת 2020 תעקוף צ'ק פוינט את רף ה-2 מיליארד דולר בהכנסות, ולמעשה, תגיע למספר המקורי שנמסר בתחזית החברה לשנה זו, לפני פרוץ משבר הקורונה. בשורת הרווח הנקי למניה, צ'ק פוינט צפויה לסיים את השנה עם רווח של 6.67 דולר למניה - גבוה מהתחזית המקורית.