שר התקשורת מזהיר מפעילים פיראטיים: בואו לקחת רישיון מסודר

בכנס שעורך משרד התקשורת בשעה זו קרא שר התקשורת יועז הנדל למפעילים הפיראטיים לבוא לקחת רישיון חדש מסודר לפני שהמשרד יעבור ל"מקל"

יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר התקשורת יועז הנדל קורא למפעילים הפיראטיים לפנות למשרד התקשורת ולבקש רישיון הפעלה מסודר. במסגרת כנס שעושה משרד התקשורת עבור מפעילים חדשים שרוצים להיכנס לשוק התקשורת במסגרת הרפורמה החדשה ששיחרר המשרד רק לאחרונה, פנה הנדל למפעילים הפיראטיים וקרא להם לפעול בצורה חוקית ומסודרת ובמידה ובמידה ולא יעשו כן המשרד יפעל נגדם.

במסגרת הכנס משתתפים עשרות חברות, נציגים מראשי רשויות וגורמים מסחריים שבאו לשמוע כיצד הרפורמה הולכת לעבוד.

הנדל אמר כי המסלול החדש מייצר לחברות קטנות אפשרות לפרוס רשתות תקשורת דרך רישיון שהמשרד יעניק ויאפשר לחברות אלה להיכנס ולעשות מהפיכה ביישובים קטנים. הנדל אמר כי המשרד יסייע לכל אחד שירצה להיכנס לתהליך הזה במגזר הערבי, החרדי ובמרחב הכפרי ובכל מקום שבו התחרות הכלכלית לא הגיעה עדיין. "אנחנו רוצים לצמצם זמנים", אמר.

בהתייחסו לחברות הפיראטיות אמר הנדל "יש היום חברות פיראטיות שעובדות בצורה לא מוסדרת במגזר הערבי ובמקומות אחרים. אנחנו לא משטרה אבל תפקידנו שבכל מדינת ישראל יהיה חוק וסדר ושהם יפעלו על בסיס רישיונות. החברות מוזמנות כולם להגיש בקשות לרישיון ואני מקווה שכולם יגישו ומי שלא נגיע למקל במקום לגזר. אני רוצה לקדם את הרישיונות לכולם כדי שיהיו תשתיות בכל הארץ".

בהמשך אמר סמנכ"ל רישוי במשרד התקשורת גדעון שטרית, כי המשרד לא יאפשר למי שבזמן הגשת הבקשה לרישיון יתברר כי הוא פוגע בבעלי רישיונות קיימים. בכך למעשה האמירה שלו מכוונת למפעילים פיראטיים שלא יוכלו לצפות לקבל רישיון כל עוד הם פוגעים בצורה פיראטית על גבי רשתות של מפעילים אחרים כפי שקורה היום.

הרפורמה החדשה תאפשר לשחקנים קטנים לפעול ביישובים של עד 8,000 איש וזאת במטרה לעודד פריסת תשתיות תקשורת מתקדמות ביישובים קטנים שם הסיכוי שמפעילים גדולים יפרסו תשתיות נמוך יחסית.