עובדי בזק בינלאומי מבקשים מוועדת הכלכלה לדון בביטול הפיצול באינטרנט

עובדי החברה קוראים ליו"ר הוועדה יעקב מרגי לקיים דיון בהשתתפות נציגי כל ספקיות האינטרנט שיכולות להיפגע מכוונת משרד התקשורת לבטל את הפיצול בין ספק לתשתית

לימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד העובדים של בזק בינלאומי / צילום: אורלי שניידר
לימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד העובדים של בזק בינלאומי / צילום: אורלי שניידר

ועד עובדי בזק בינלאומי קוראים לוועדת הכלכלה לקיים דיון בתוכנית משרד התקשורת לבטל את הפיצול הנוהג היום בשוק התקשורת בישראל בין ספק לתשתית. בפנייתם ליו"ר ועדת הכלכלה יעקב מרגי, כותבים העובדים כי כוונת משרד התקשורת, כפי שמשתקפת בשימוע, מכרסמת באופן משמעותי במדיניות ההפרדה המבנית ארוכת השנים בין תשתית מונופוליסטית לבין אספקת שירותים על גביה. מדיניות שצמצמה את יכולתו של מונופול בזק לרמוס את מתחריו באמצעות החלת תנאים שהבטיחו שוויון ברובד ה-ISP.

עוד מציינים העובדים, שכפי שקובעים הכלכלנים פרופ' ירון זליכה ומר חנן שרון בחוות דעתם שהכינו עבור עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, ביטול ההפרדה המבנית בשוק האינטרנט יביא בהכרח לחיסולן של כמה עשרות ספקיות אינטרנט, לרבות בזק בינלאומי. "תמוה בעינינו כי בעוד רוממות התחרות בגרונה של הממשלה, כמו גם חשיבות ההגנה על עסקים קטנים בפרט בתקופה של משבר כלכלי כה חמור הפוגע בראש ובראשונה בחברות קטנות, מוצא לנכון משרד התקשורת לחסל כמה עשרות ספקים קטנים ולהגדיל את מעגל האבטלה".

לדבריהם, "מתן אפשרות לבזק עצמה לספק שירותי ISP במישרין תיפגע קשות גם ביכולתן של חברות הסלולר למכור שירותים במסגרת השוק הסיטונאי. לא מיותר לציין, כי על אף החלת השוק הסיטונאי, התחרות בו עודנה מקרטעת. בזק הייתה ועודנה בעלת מעמד מונופוליסטי בשוק מתן שירותי תשתית האינטרנט".

לימור ליברמן לביא, יו"ר ועד העובדים של בזק בינלאומי החתומה על המכתב, כותבת עוד כי "מתן שירותי ISP על ידי חברת בזק עצמה תביא לשורה של פגיעות חמורות בשוק התקשורת".