מייקל דל מממש את החזקותיו ברשת רמי לוי ברווח של יותר מ-50%

בימים האחרונים מימשה קרן MSD, שאותה הקים מייסד ומנכ"ל חברת המחשבים DELL, נתח של קרוב ל-1.5% מהונה של רשת קמעונות המזון תמורת כ-43 מיליון שקל

רמי לוי / צילום: יונתן בלום, גלובס
רמי לוי / צילום: יונתן בלום, גלובס

יזם הטכנולוגיה האמריקאי מייקל דל, מייסד ומנכ"ל חברת המחשבים DELL, ממשיך לצמצם את החזקותיו ברשת קמעונות המזון הישראלית רמי לוי: בימים האחרונים מימשה קרן MSD שייסד דל, נתח של קרוב ל-1.5% מהון החברה תמורת כ-43 מיליון שקל. זאת, אחרי שבתחילת השנה מכרה הקרן קרוב ל-2% ממניות הרשת תמורת כ-46 מיליון שקל.

המכירה נעשתה אחרי עלייה של כ-20% שמציגה מניית רמי לוי  מתחילת השנה, לשווי חברה נוכחי של יותר מ-3 מיליארד שקל, וזאת כחלק מכיוון המסחר של מניות רשתות הקמעונות המקומיות, שנהנות מתקופה חיובית בהשפעת משבר הקורונה.

מכירת המניות, שבוצעה בבורסה, נעשתה לפי מחיר מניה של 238 שקל - דומה למחיר השוק  וגבוה ב-16% ממחיר המניה שלפיו ביצע דל את מכירת המניות הקודמת שלו ברמי לוי בינואר האחרון. עבור הקרן של דל מדובר במימושים ברווח של 50%-70% על המחיר שבו נרכשו מניות רמי לוי בזמנו.

לאחר המכירה חדלה הקרן של דל מלהיות בעלת עניין ברשת רמי לוי, עם שיעור החזקות שנותר קרוב ל-4%, בשווי שוק נוכחי של כ-130 מיליון שקל. הקרן של דל ביצעה מימושי מניות רמי לוי בהיקף משמעותי לפני כמעט שלוש שנים - בחודשים פברואר ומרץ 2018, שכללו יחד מכירה של קרוב ל-3% ממניות החברה, לפי מחיר מניה של 195-200 ובתמורה מצרפית של כ-75 מיליון שקל.

קרן MSD נהפכה לבעלת עניין ברמי לוי לפני כמעט שמונה שנים, כשבמרץ 2013 עדכנה רשת קמעונות המזון הנושאת את שם בעל השליטה בה, כי הקרן השלימה עסקה לרכישת קרוב ל-5% ממניותיה תמורת כ-90 מיליון שקל, במחיר מניה של 139 שקל - עסקה שהגדילה את החזקות הקרן ברשת לקצת יותר מ-6% מההון.